mitä hyvää ja miten possunlihasuikaleista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä teen possupadan niistä. Ruskistan ja laitan vuokaan vihannesten ja ehkä omppupalojen kanssa. Kansi päälle ja uuniin tarpeeksi pitkäksi aikaa. Meillä lapset tykkää kovasti.

Mä oon tehnyt sellaista pataa johon tulee lisäksi porkkanaa, palsternakkaa, selleria, lanttua, sipulia ja purjosipulia ja hauduttanut pitkään joko liedellä tai laittanut uuniin. Mausteeksi ripaus suolaa, mustaapippuria ja pari laakerinlehteä ja hieman myös siirappia, nam :-)

Paista suikaleet kuumalla pannulla kullanruskeiksi. Lisää 1-2 dl vettä ja mustapippuria ja VÄHÄN suolaa. Anna kiehua kunnes vesi melkein kokonaan haihtuu. Lisää kermaa ja aurajuustoa ja maista suola. Anna kiehua hiljalleen hetken kunnes kerma sakenee.
Voit lisätä jotain yrttejäkin jos tykkäät tai käyttää eri pippureita.

Hakkaa ne pienemmäksi ja lorauta vähän soijaa päälle. Silppua valkosipulia iiiso läjä ja kuullota öljyssä, heitä lihat joukkoon, sekä ripaus sokeria ja paista, kunnes valkosipuli on kullanruskeaa, rouhi mustapippuria päälle ja laita ripaus valkopippuria, jos kalakastiketta löytyy, lorauta joukkoon. Muussa tapauksessa maista, kaipaako lisää soijaa. Tarjoile jasmiiniriisin ja tomaatti- ja kurkkuviipaleiden kanssa.

Pöytämausteeksi voit laittaa kalakastikkeen joukkoon tuoretta chiliä, valkosipulia ja limettiä. Tai tehdä saman soijasta..

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
KIITOS vinkeistä :flower: . Mä taidan soveltaa noista jonkun oman variaation ja katsoa mitä tulee :). Pointtina näemmä on kärsivällinen kypsentäminen...

Nää-ä. Tärkeämpää on hakata riittävän pieneksi ja maustaa sopivasti ;) Eikä paistoöljyn määrästä saa tinkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
KIITOS vinkeistä :flower: . Mä taidan soveltaa noista jonkun oman variaation ja katsoa mitä tulee :). Pointtina näemmä on kärsivällinen kypsentäminen...

Nää-ä. Tärkeämpää on hakata riittävän pieneksi ja maustaa sopivasti ;) Eikä paistoöljyn määrästä saa tinkiä.

Siis ihan lihanuijalla matalammaksi vai puukon kanssa sohia pienemmiksi paloiksi? Joo mä oon vähän simppeli :ashamed: :snotty:

Siis ihan lihanuijalla matalammaksi vai puukon kanssa sohia pienemmiksi paloiksi? Joo mä oon vähän simppeli :ashamed: :snotty:

Isolla kokkiveitsellä on terapeuttista mätkiä läskiä. Leikatessa menee aikaa liikaa... Olen vähän äkkinäinen ihminen. :D

Eli lihat leikkuulaudalle läjään, veitsi käteen rennolla otteella ja hakkaat läjän reunasta reunaan ja käännät kasan pojimmaiset ylös ja taas nakutat läpi. Ei tarvitse paljoa voimaa, vaikka hakkaamisesta puhunkin.

*muoks. minulla on tätä varten kaksi isoa kiinalaistyyppistä kokkiveistä...*

Yhteistyössä