Mitä HUIJAUSTA!!! Extrafilmistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis miksi mä sain kaikki digikuvat koossa 10x13 vaikka tilasin ne 10x15? Ja kun as.palveluun koittaa soittaa niin ei kukaan koskaan vastaa ja sähköposteihinkaan ei saa vastausta.... Hieman epäilyttää koko firma... Onko kellään tietoa miksi kuvat tulivat ton kokoisina?

en tiiä muuta, mut meillä aina tulleet sieltä digikuvat just noina 10x13, oon käsittäny (eli kuvitellu) ettei niillä ole mahdollista edes sada digikuvia 10x 15 kokoisena?

no sitten... mieti jos olen vaan poikkeustapaus... kait niitä ei sitten ole muita kokoja... Paitsi että miksi mainoksessakin lukee että digikuvat kokoa 10x13 tai 10x15... mutta sain pienemmät kuvat kuitenkin, vaikka isot halusin,.. olisin vaikka ottanut valkoisella reunalla, mutta ei niin ei...

Alkuperäinen kirjoittaja VEE:
Jos Ifiltä tilaa digikuvat 10x15 koossa, niin ei niitä venytetä mutta molemmissa sivuissa on 1cm valkoista reunaa eli todellinen kuvakoko on kuitenkin sen 10x13.
Varmaan sen takia ne lähettää ne valmiiksi 10x13 kokoisina.

mulla aina tullu ifiltä 10x15 kuvat sellasina ettei niissä oo missään valkoista reunaa! :o

Alkuperäinen kirjoittaja nallekarhu2:
Jos Ifiltä tilaa digikuvat 10x15 koossa, niin ei niitä venytetä mutta molemmissa sivuissa on 1cm valkoista reunaa eli todellinen kuvakoko on kuitenkin sen 10x13.

mulla aina tullu ifiltä 10x15 kuvat sellasina ettei niissä oo missään valkoista reunaa! :o

Joo, taitaa olla nykyään niin, että ne tosiaan sovittaa sen kuvan sitten siihen 10x15 kokoon.
Ei hän ne sitä venytä vaan surentavat sitä, että ylttää reunoille asti ja sitten ylä- ja alareunan ylimääriset otetaan pois.
Ymmärskohän kukaan?? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja nallekarhu2:

Joo, taitaa olla nykyään niin, että ne tosiaan sovittaa sen kuvan sitten siihen 10x15 kokoon.
Ei hän ne sitä venytä vaan surentavat sitä, että ylttää reunoille asti ja sitten ylä- ja alareunan ylimääriset otetaan pois.
Ymmärskohän kukaan?? ;)

Tämä suurentaminen on tosi huono juttu, koska silloin menee kaikki rajaukset pieleen. Ei kannata ikinä ottaa 10x15 kuvia, jos kameran asetusten takia kuvat on 10x13.

Yhteistyössä