Mitä hoitotakuu sanoo siitä, ettei pääse varaamaan aikaa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sori ap ett tuun sun ketjuun valittamaan.

Mutta just tulin meidän terveyskeskuksesta (asun myös vantaalla) ja yritin varata aikaa lapselle (n.15 kk) keuhkokuumeen jälkeiseen tarkastukseen niin kysyivät onko vakuutusta ja kun on niin kehottivat menemään yksityiselle. Seuraava aika olisi ollut juhannuksena, kun olisin tarvinnut kahden viikon päähän.

Aikaisemmin en saanut pojalle aikaa, kun ei ollut oma lääkäriä ollenkaan eikä kone antanut varata aikoja, kun sitä ei ollut nimettynä. Hieno ja toimiva terveydenhuolto siis...
 
PÄÄSIN läpi ja varasin sitten aikoja oikein urakalla, ruli mieleen, että esikoisella on maitohampaat tallessa vaikka rautaset tulleet viereen, käydään kesäkuussa repimässä maidot pois.

Ja vauvalle tuli aika jo perjantaille, ite olen jonossa ja ehkä lääkärillä vuonna 2012. heh.

Melkein jo harmittaa kun pääs läpi, keräsin kiukkua tässä ja oisin jo mielelläni laittanu viestiä menemään.

:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuka:
keksi nämä tietyt ajat, jolloin SAAT soittaa terveyskeskukseen tai hammashoitolaan? Aivan perseidea! Meilläkin terkka-asemalle saat soittaa aamulla klo 8.15 -9.00 ja 13.00-14.00 ja silloin vastataan jos vastataan! Ja lääkäriaikojahan on turha ruinuta, kun niitä ei tahdo saada ei sitten millään. MedOne hoitelee meidän kunnan terkka-aseman palveluja ja sen kyllä huomaa!

Asutaankohan samalla paikkakunnalla. :)

Tai ainakin sama firma tk:ta pyötittää. Täällä ei ole kohta kuukausiin jaettu muuta kuin päivystysaikoja terveyskeskukseen. Kaikki krooniset asiat ja muut kuin päivystystapaukset jäävät hoitamatta. Vain reseptit uusitaan. Perse hommaa. Mun mielestä ei voida todellakaan velvottaa ihmisiä hoidattamaan itseään yksityidellä saadakseen perusterveyden palveluja. Sitä varten meillä on julkinen terveydenhuolto. Ei meillä ole varaa mennä yksityiselle, niin sitten kituutellaan omin avuin. Onneksi pitkäaikassairaus pysyy jotenkin aisoissa. Ei näin voida toimia loputtomiin, aikoja ei saa edes jonottamalla, vain tosiaan aamuisin jaettavat päivystysajat.
 
Jatkossa kannattaa tehdä niin, että jos käytte lääkärissä ja käskee tulemaan kontrolliin, pyytäkää varaamaan se kontrolliaika samantien. He yleensä ohjaavat sitten hoitajan huoneeseen ja ajan saa samantien. Ei tartte soitella :)
 

Yhteistyössä