Mitä hiivattia kuvassa tapahtuu? Lasten seksivalistajako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja älytöntä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

älytöntä

Vieras
Seksi - n

Mitä ihmettä tuossa kuvassa tehdään? Valistaako valistunut nainen lapsia siinä, millainen jäykistynyt siitin on? Näyttää tosi epäilyttävältä. Ja sekin, että 12 -vuotiaille lapsille lykättäisiin kondomit tutkittavaksi. Jo on älytöntä, suorastaan sairasta.

Annetaanko päiväkodeissa seksivalistusta lapsille? Minä olen se, joka lapsiani alle kouluikäisenä ja alakoulun ensimmäisillä luokilla valistaa. Lasteni ei kuulu kuulla ja nähdä ties mitä hörhöilyä aiheen tiimoilta.

kyllä ne kondomit pitää tulla tutuksi jo 12 vuotiaille, koska yleensä peruskoulun viimesillä luokilla alkaa tulemaan runsaasti niitä ensimmäisiä seksikokemuksia niin on silloin jo vähän myöhäistä alkaa näyttämään miten kortsu toimii

[QUOTE="huoh";26337353]eiköhän tuo kuva ole kuule ihan vain iltasanomien arkistoista otettu luokkakuva eikä liity muuten ko. aiheeseen.[/QUOTE]

Voi olla, mutta kivasti kuvan yläpuolella lukee: näin kerrot lapselle seksistä

Meillä oli aikoinaan seksuualivalistusta koulussa 7 luokalla, se oli ja on edelleen mielestäni oikeampi ikä kertoa ehkäisystä yms. Toivon, ettei ala-aste ikäiset vielä seksiä harrasta eivätkä edes mieti seksin harrastamista.

[QUOTE="a p";26337340]Ehkä siinä seiskaluokalla, mutta kondomeita ei tartte hypistellä vielä vuosiin. Piste.[/QUOTE]

Että mieluummin sitten vaikka teiniraskaus ja sukupuolitaudit kuin paheellisten kondomien hypistely?

Jestas.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Jos kuvittelet, että lapsesi ei ole 12-vuotiaana kiinnostunut seksistä, olet 90% todennäköisyydellä väärässä. Toki, jos haluat ottaa riskin, voit olla puhumatta asiasta lapsen kanssa, mutta varaudu sitten siihen, että lapsesi etsii sitä tietoa muualta, ja se muualta hankittu tieto voi olla väärää tai antaa väärää kuvaa seksistä. Tuossa vaiheessa sinulla on nimenomaan mahdollisuus vaikuttaa asioihin puhumalla lapsen kanssa seksistä.
Voit kertoa, ehkäisystä ja välttää mahdollisen raskauden, ja voit auttaa lasta ymmärtämään, ettei seksiä olisi hyvä harrastaa vielä tuossa iässä. Mutta jos asioista ei puhuta, niin sitten on hyvin suuri riski, että lapsi saa käsiinsä väärää tietoa ja menee kokeilemaan asioita kun ei kukaan niistä suostu kertomaankaan. Suurin osa lapsista kuitenkin kiinnostuu seksistä juurikin tuossa 12-13 vuotiaina, ja silloin on juurikin hyvä hetki vanhemman kertoa siitä. Silmien ummistaminen ei ainakaan auta asiaa. Päinvastoin.
En ole koskaan tajunnut vanhempia, joiden mielestä ehkäisystä kertominen kannustaa seksiin. Se on aivan naurettavaa. Jokainen nuori niitä juttuja jossain vaiheessa kokeilee, ihan sama ollaanko kotona asioista puhuttu vai ei, mutta jos ollaan puhuttu, on suurempi todennäköisyys, että lapsi ymmärtää sentään käyttää sitä ehkäisyä.

[QUOTE="vieras";26337365]Meillä oli aikoinaan seksuualivalistusta koulussa 7 luokalla, se oli ja on edelleen mielestäni oikeampi ikä kertoa ehkäisystä yms. Toivon, ettei ala-aste ikäiset vielä seksiä harrasta eivätkä edes mieti seksin harrastamista.[/QUOTE]

Jälkimmäisestä asiasta olemme varmasti kaikki samaa mieltä.

[QUOTE="vieras";26337365]Meillä oli aikoinaan seksuualivalistusta koulussa 7 luokalla, se oli ja on edelleen mielestäni oikeampi ikä kertoa ehkäisystä yms. Toivon, ettei ala-aste ikäiset vielä seksiä harrasta eivätkä edes mieti seksin harrastamista.[/QUOTE]

siis millä tavalla muka seksivalistus innostais 11-12v harrastamaan seksiä?? ihmeen outo ajattelutapa, kyllä pitää ymmärtää jo ton ikäisenä mitä seksi on, miten hedelmöitys tapahtuu ja tietää vähintään et mikä kondomi on, ne ei saa mitään traumoja ja vielä vähemmän ne sitä itteään alkaa harrastamaan, ku 97% pitää sitä kuitenkin aika nolona juttuna vielä

[QUOTE="vieras";26337376]Jos kuvittelet, että lapsesi ei ole 12-vuotiaana kiinnostunut seksistä, olet 90% todennäköisyydellä väärässä. Toki, jos haluat ottaa riskin, voit olla puhumatta asiasta lapsen kanssa, mutta varaudu sitten siihen, että lapsesi etsii sitä tietoa muualta, ja se muualta hankittu tieto voi olla väärää tai antaa väärää kuvaa seksistä. Tuossa vaiheessa sinulla on nimenomaan mahdollisuus vaikuttaa asioihin puhumalla lapsen kanssa seksistä.
Voit kertoa, ehkäisystä ja välttää mahdollisen raskauden, ja voit auttaa lasta ymmärtämään, ettei seksiä olisi hyvä harrastaa vielä tuossa iässä. Mutta jos asioista ei puhuta, niin sitten on hyvin suuri riski, että lapsi saa käsiinsä väärää tietoa ja menee kokeilemaan asioita kun ei kukaan niistä suostu kertomaankaan. Suurin osa lapsista kuitenkin kiinnostuu seksistä juurikin tuossa 12-13 vuotiaina, ja silloin on juurikin hyvä hetki vanhemman kertoa siitä. Silmien ummistaminen ei ainakaan auta asiaa. Päinvastoin.
En ole koskaan tajunnut vanhempia, joiden mielestä ehkäisystä kertominen kannustaa seksiin. Se on aivan naurettavaa. Jokainen nuori niitä juttuja jossain vaiheessa kokeilee, ihan sama ollaanko kotona asioista puhuttu vai ei, mutta jos ollaan puhuttu, on suurempi todennäköisyys, että lapsi ymmärtää sentään käyttää sitä ehkäisyä.[/QUOTE]

No itse asiassa lapsistani kaksi on jo täysikäisiä ja jälkikasvua ei ole ilmaantunut. Ilman että olen valistanut. Koulun valistus tapahtui heidän tapauksessaan ihan järkevästi. Nyt epäilen että aletaan päiväkoti-ikäisiä jo valistamaan.

[QUOTE="a p";26337340]Ehkä siinä seiskaluokalla, mutta kondomeita ei tartte hypistellä vielä vuosiin. Piste.[/QUOTE]

Aika monet (ei suurin osa eikä useimmat, mutta monet) harrastavat jo yhdyntöjä siinä seiska-kasiluokalla. Ja mielestäsi ei silloinkaan vielä tarvitse hypistellä kondomeita? Voi kuule, valistuksen puute ei aiheuta teineissä pidättäytyväisyyttä, päinvastoin.

siis millä tavalla muka seksivalistus innostais 11-12v harrastamaan seksiä?? ihmeen outo ajattelutapa, kyllä pitää ymmärtää jo ton ikäisenä mitä seksi on, miten hedelmöitys tapahtuu ja tietää vähintään et mikä kondomi on, ne ei saa mitään traumoja ja vielä vähemmän ne sitä itteään alkaa harrastamaan, ku 97% pitää sitä kuitenkin aika nolona juttuna vielä

Ei tietenkään seksuaalivalistus innosta harrastamaan seksiä, mutta mun mielestä ja muistaakseni näin meillä aikoinaan koulussa ala-asteella olikin, että silloin opiskeltiin ihmisen biologiaa, joka on eri kuin seksuaalivalistus, joten lasten teot ja kuukautiset ei meille outo käsite ollut. Omassa lapsuudessa myös äiti ja isommat siskoni kertoivat kuukautisista yms, niin ettei ensimmäiset veri tipat aiheuttaneet minulle shokkia ja häpeää.

[QUOTE="vieras";26337447]Ei tietenkään seksuaalivalistus innosta harrastamaan seksiä, mutta mun mielestä ja muistaakseni näin meillä aikoinaan koulussa ala-asteella olikin, että silloin opiskeltiin ihmisen biologiaa, joka on eri kuin seksuaalivalistus, joten lasten teot ja kuukautiset ei meille outo käsite ollut. Omassa lapsuudessa myös äiti ja isommat siskoni kertoivat kuukautisista yms, niin ettei ensimmäiset veri tipat aiheuttaneet minulle shokkia ja häpeää.[/QUOTE]
Huoh. Maailma on muuttunut sinun lapsuudestasi.

Joo ei taida tuo kuva liittyä mitenkään seksivalistukseen - uskoisin että siinä on joku kiva laululeikki menossa.

12-vuotias on jo vallan hyvän ikäinen hypistelemään niitä kondomeja. Muistaakseni meilläkin se seiskaluokalla tapahtui (onhan siitä jo kohta 15 vuotta, niin ei voi ihan muistaa). Lapset kypysvät eri aikoihin ja alkavat harrastaa seksiä kukin milloinkin. Niin kyllä tuo 12 vuotta on vaan se ikä, jolloin kannattaa viimeistään alkaa puhumaan seksistä, sukupuolitaudeista, raskaudesta jne.

[QUOTE="a p";26337396]No itse asiassa lapsistani kaksi on jo täysikäisiä ja jälkikasvua ei ole ilmaantunut. Ilman että olen valistanut. Koulun valistus tapahtui heidän tapauksessaan ihan järkevästi. Nyt epäilen että aletaan päiväkoti-ikäisiä jo valistamaan.[/QUOTE]

Onneksi olkoon siitä. Ja mistähän luulisit aiemman ja aiemman valistuksen johtuvan? Ettei vain olisi siksi, että yhä nuoremmat ja nuoremmat sitä seksiä alkavat harrastaa. Ajat ovat muuttuneet.

[QUOTE="vieras";26337495]Onneksi olkoon siitä. Ja mistähän luulisit aiemman ja aiemman valistuksen johtuvan? Ettei vain olisi siksi, että yhä nuoremmat ja nuoremmat sitä seksiä alkavat harrastaa. Ajat ovat muuttuneet.[/QUOTE]

Kannattaa miettiä sitä, miksi lapsenne alkavat lapsina harrastamaan seksiä. Turvattomuuden tunne ajaa vastakkaisen sukupuolen syliin :(

[QUOTE="a p";26337525]Kannattaa miettiä sitä, miksi lapsenne alkavat lapsina harrastamaan seksiä. Turvattomuuden tunne ajaa vastakkaisen sukupuolen syliin :([/QUOTE]
Oli syy mikä tahansa, niin lopputulos ei muutu paremmaksi, jos seksivalistus jää saamatta.

Sillä hetkellä kun lasta alkaa sukupuoliasiat kiinnostamaan, on hyvä asioista keskustella avoimesti lapsen ikätasoon sopivalla tavalla.

Meillä näistä on puhuttu jo 7-vuotiaan pojan kanssa.

Minä olen töissä eskarissa ja jo siellä, 6-7 vuotiaat tuntuvat tietävän hirmu paljon seksistä! Kertovat itse paljon siitä mitä seksi on ja mitä äiti ja isi tekee. Nyt on tullut myös useamman lapsen suusta esiin, että ovat löytäneet äidin ja isin elokuvia, jossa aikuiset tekee kaikkia juttuja alasti, ja kovin moni tuntui tietävän myös äidin "leikkipippelistä".
Kun puhutaan kumista (pyyhekumista siis), niin lapset jo hihittelee, että "kumi...hihhih". Nää on vähän vaikeita tilanteita, kun toiset lapsista tietää kovinkin paljon, toiset taas ei vielä yhtään mitään. Ja sitten kun alkavat meiltä eskarin tädeiltä kysellä, että mitä äiti ja isi oikeesti tekee ja miten vauvat syntyy ja onko totta, että isi laittaa pippelin äidin pimppiin, jne... jne...
Yritämme vastata asiallisesti, lapsen ymmärtämällä tavalla, olemme jutelleet mistä vauvat tulee, mutta mitään seksivalistusta emme tietenkään ala vielä pitää. Jos on lapsi, joka tuntuu tietävän asioista ihan liikaa, niin olemme ottaneet yhteyttä kotiin, ja pyytäneet juttelemaan siellä parhaaksi katsomallaan tavalla.
Mutta siis totuus on se, että pimennossa niitä lapsia ei voi pitää! Ja mielestäni on parempi jutella asioista avoimesti (ikätasoon sopivalla tavalla tietenkin). Myös ehkäisystä.
Ei se aja lapsia harrastamaan seksiä, mutta se voi ajaa kokeilemaan kaikkia juttuja, jos asiat pidetään tabuina, silloinhan asian ihmeellisyys korostuu ja kaikki ihmeellinen tietenkin kiinnostaa.

• Tykkää
Reactions: Lex

Yhteistyössä