Mitä herkkua illaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mumu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mumu

Vieras
olen koko pvän syönyt melko terveellisesti ja tekisi jotain herkkua mieli illalla...ei kuitenkaan karkkia. Pakkasessa olisi jotain leivonnaisia, mut oisko teillä parempia vinkkejä. Jaksan lenkillä piipahtaa kaupassa jos annatte hyviä ideoita mitä sieltä ostaa...

Jäätelö vois olla kl aika hyvää...muita ideoita?
Tai joskus kaupassa tutkin Blå bandin suklaamoussapakettia, siihen tulee vaan maitoa ja sit se vatkataan...onkohan hyvää?

Alkuperäinen kirjoittaja rt:
kasvistikkuja dipin kanssa? tortilloja? rahkaa? geishaa<--tää on ihan ykkönen kyllä, ja kevyt ku mikäki..

en oo muuta syöny oikeestaan tänään ku hedelmiä ja kasviksia, aamulla kyl leipää ja lounaalla myös makaronia, et ei kasvikset ja dipit siksi nappaa. Ja etsin ihan sellaista naposteltavaa/pikkusyötävää

Tee mahtavaa karppaus pizzaa:

Tarttumattomaan piirakkavuokaan pari kerrosta juustosiivuja tai paksu kerros juustoraastetta. Päälle pyrettä+vesiseosta. Sitten metwurstipaloja, ananasta, oliiveja ja oreganoa. Uuniin n. 15 min. MAHTAVAA!

ajattelin tehdà kunnon lauantai-illallisen :)
alkupaloiksi olive ascolane, tulista salamia ja ehkà teen tsatsikia, patonkia
alkuruoaksi fusillata casareccia pastaa johon teen kastikkeen parmankinkusta, brandystà ja kermasta
pààruoaksi scamone-lihaa pannulla, marsalassa kypsennettyjà uuniperunoita kaveriksi, salaattia
viiniksi punaviinià (anconan alueelta)
jàlkkàriksi chiacchere ja aikuisille pikkulasi jààkylmàà mirtoa

MUSTIKKAKUKKO,100G MARG,1 DL SOKERIA, 1 MUNA, 2,5 DL RUISJAUHOJA , 1 TL LEIVINJAUHETTA. TÄYTE 0.5-1 L MUSTIKOITA, 1RKL PERUNAJAUHO JA 1 DL SOKERIA.
ENSIN TÄYTE POHAJALLE JA PÄÄLLE TUO TAIKINA. PAISTETAAN 200 ASTETTA NOIN PUOLI TUNTIA. SYYÄÄN JÄDEN KANSSA. TUOSTA TULEE NOIN 4 ANNOSTA. SIIS EKAKSI TAIKINAAN MARG JA SOKERI VAAHDOKSI SITTE LOPUT. NAMINAMINAMI

Alkuperäinen kirjoittaja vierAS:
MUSTIKKAKUKKO,100G MARG,1 DL SOKERIA, 1 MUNA, 2,5 DL RUISJAUHOJA , 1 TL LEIVINJAUHETTA. TÄYTE 0.5-1 L MUSTIKOITA, 1RKL PERUNAJAUHO JA 1 DL SOKERIA.
ENSIN TÄYTE POHAJALLE JA PÄÄLLE TUO TAIKINA. PAISTETAAN 200 ASTETTA NOIN PUOLI TUNTIA. SYYÄÄN JÄDEN KANSSA. TUOSTA TULEE NOIN 4 ANNOSTA. SIIS EKAKSI TAIKINAAN MARG JA SOKERI VAAHDOKSI SITTE LOPUT. NAMINAMINAMI

mä löysin tällasen ohjeen

http://www.savonsanomat.fi/vapaalla/ruoka-ja-juoma/jalkiruuat/r%C3%A4tt%C3%A4n%C3%A4-eli-mustikkakukko/487078

köyhiäritareita ja mansikkahilloo :P tai lettusia tai vohveleita

itse ostin vaan sipsipussin ja suklaalevyn,joita aion popsia tässä palstailun ohessa tänä iltana :D tylsä ilta siis tulossa,mut palstalta saa parhaat viihdykkeet. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

itse ostin vaan sipsipussin ja suklaalevyn,joita aion popsia tässä palstailun ohessa tänä iltana :D tylsä ilta siis tulossa,mut palstalta saa parhaat viihdykkeet. :D

köyhät ritarit kävi mielessä mut mul ei oo siihen sopivaa leipää:(

Alkuperäinen kirjoittaja mumu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

köyhät ritarit kävi mielessä mut mul ei oo siihen sopivaa leipää:(

eikä pitkopullaa? pullava-pitko on valmiista pitkosta paras siihen tarkotukseen jos ei omatekosta satu olemaan :P

Alkuperäinen kirjoittaja mumu:
Alkuperäinen kirjoittaja vierAS:

mä löysin tällasen ohjeen

http://www.savonsanomat.fi/vapaalla/ruoka-ja-juoma/jalkiruuat/r%C3%A4tt%C3%A4n%C3%A4-eli-mustikkakukko/487078

siis tuleeko tuota taikinaa myös sinne pohjalle vai vaan päälle...savon sanomien ohjeessa sitä laitetaan myös pohjalle?

Yhteistyössä