Mitä helvettiä mä teen tuon 3v9kk tytön kanssa?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Todella väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Todella väsynyt

Vieras
Tyttö vaan pissaa housuun, pissaa, pissaa ja pissaa!!! Ollaan oltu päivät ilman vaippaa jo vuosi, kovaa harjoittelua siis takana paljon. Yöllä tarvii vaipan.
Ei mikään keino tunnu auttavan, että tyttö jaksais mennä potalle tai pöntölle. Hän kyllä tasan tietää milloin pissattaa, mutta ei kehtaa/jaksa/viitsi lähteä vessaan!!! Mieluummin siis liruttaa housuun ja kaiken lisäksi saattaa olla niillä pissahousuilla vaikka kuinka kauan, jos mä en huomaa et housut ihan märät!! Se on erityisen "kivaa" kun tyttö on istunut esim. sohvalla tai matolla näillä pissahousuilla...arvatkaa vaan sitä hajua.
MÄ EN JAKSA ENÄÄ!!! En s*atana päivääkään tuota pissaajaa!! Miksi, MIKSI tyttöä ei huvita mennä vessaan? Kehun kun housut pysyvät kuivina, kysyn monta monituista kertaa päivässä että pissattaako, vien vessaan. Viikossa on arviolta 2 täysin kuivaa päivää aamusta iltaan, ja sitten 5 märkää. Joinain päivinä saattaa pissata jopa 5 housut! Arvatkaa onko kivaa pyykätä ulkovaatteita...Ja nyt talvi taas tekee tuloaan, mä kuvittelin et tänä talvena ei enää tarvis pissoja haalarissa pelätä.
Antakaa mulle nyt jotain neuvoja, mitkä oikeasti auttaa. Vai laitanko tytölle vaan päivävaipat takas käyttöön? Ehkä se ennen kouluikää pääsee niistä eroon.

Kohtalotoveri!!Tosin meillä poika 3v2kk.Kieltäydyn laittamasta hänelle vaippaa eikä sitä itsekään halua ja välillä raahaan potalle,mutta mitään ei suostu sinne tekemään.Saattaa olla sitten tuntitolkulla pidättää pissaa ja sitten lorottaa sen tahallaan housuihin.Hän myös tietää kyllä milloin on pissa tulossa,ei vaan jostain syystä suostu menemään potalle/pytylle sitä tekemään.

Mitä hän sanoo vaipan käytöstä?

Jos kokeilisit sanoa, että "isot tytöt" käyvät itse pissalla kun ovat hereillä? Sitten antaisit vaihtoehdoksi, että housuun ei pissata tai laitetaan vaippa päivisinkin.

Meillä tyttö lirautteli vähän väliä housuihinsa vielä muutamia kukausia sitten. Hän on nyt 4v2kk.Aloin jo epäilemään jotain rakenteellista vikaa ja käytiinkin lääkärillä pissakokeissa jne jne. Mutta mitään ei löytynyt. Kunhan lirautteli. Yövaippakin oli käytössä 3,5v asti, kunnes oppi käymään yöllä vessassa eikä kastellut koko sänkyään. Yökastelua oli meillä vuoden vanhemmalla pojallakin joka loppui sitten kun seinään (siis kummallakin ) Hormoneistahan tuo johtuu.

[QUOTE="epätoivoinen";22286800]Myy mulle se! Olen halunnut lasta jo kauan.. Aina saan keskenmenon..[/QUOTE]

Anteeksi vain "epatoivoinen" mutta tama oli kylla vahan asiaton. Ei lapsen saaneet nyt koko ajan voi olla pelkastaan kiitollisia lapsestaan "koska se ei kaikille ole mahdollista" ja sen takia vain ylistaa kaikkea. Lasten kanssa on valilla ongelmia, rakasti niita miten paljon tahansa ja oli niista miten kiitollinen tahansa, ja naista ongelmista on hyva puhua muiden kanssa saadakseen apua ja vinkkeja. Olen pahoillani sinun keskenmenoista ja toivon etta saat viela oman nyytin kainaloon!

[QUOTE="Heppu";22286899]Anteeksi vain "epatoivoinen" mutta tama oli kylla vahan asiaton. Ei lapsen saaneet nyt koko ajan voi olla pelkastaan kiitollisia lapsestaan "koska se ei kaikille ole mahdollista" ja sen takia vain ylistaa kaikkea. Lasten kanssa on valilla ongelmia, rakasti niita miten paljon tahansa ja oli niista miten kiitollinen tahansa, ja naista ongelmista on hyva puhua muiden kanssa saadakseen apua ja vinkkeja. Olen pahoillani sinun keskenmenoista ja toivon etta saat viela oman nyytin kainaloon![/QUOTE]

Peesi!

kannattaa tutkia syy, mutta älä huolestu. moittiminen ei tosiaan auta, siistiksi oppiminen tapahtuu omia aikojaan. älä syyllistä lasta, älä vaivu epätoivoon, ole kärsivällinen.

Tyttö ei halua vaippoja. Tietää kyllä, että isot tytöt ei vaippoja käytä. Ollaan kokeiltu tuota palkintosysteemiä, veljelläänkin ollut käytössä ja erittäin hyvin toimi silloin. Ei palkintokaan houkuta tarpeeksi, että viitsis lähteä vessaan.
Mä oikeasti olen yrittänyt olla kärsivällinen, jaksaa patistaa sinne potalle. Mutta ei. Tyttö kyllä tykkää potasta ja myös ihan pöntöstäkin, että pakottaa ei tarvitse. Pissaa vain mieluummin housuun.
Pissakokeissakin käyty muutaman kerran. Ei mitään vikaa missään.

no kokeilemisen arvoinen asia saattaisi olla serkun kokeilema ja toimivaksi havaittu kikka (hällä lirautteleva tyttö 3v 2 kk) :

ostivat kaupasta Hello Kitty -vessapaperia (isoimmissa marketeissa myydään) jonka iso tyttö sai käydä ostamassa äitin kanssa ihan kahdestaan. Siitä innostui pöntölle kun sitten sai sillä erikoispaperilla pyyhkiä :) ei toki toimi moitteettomasti, mutta vähensi HUOMATTAVASTI tahallisten lirujen määrää.

Oman kanssa (2v) toiminut kun sai joka kerta reippaasti pöntöllä käytyään xylitol-pastillin itse valitsemastaan purkista. Ja aina kun tuli ruuan jälkeen käytyä, torjuttiin näppärästi happohyökkäys siinä samalla :)

mä voisin tuossa tapauksessa kiikuttaa esim. yhden potan olkkariin, joten ei tarvis edes keskeyttää leikkejä kun käy pissalla. Vessan potan viereen varaisin myös esim. niitä hammaspistilleja ja vaikka tytön lempikirjan jota yhdessä katsotaan kun käy pissalla tms.
äkkiä se sitten taas menee tuo vaihe ohi.

Entä joku tarrapalkintosysteemi? Meillä on ollut nyt käytössä harjoitteluhousut ulkona ja pidemmillä reissuilla, ettei ulkovaatteet kastu. Ne on siis kuin alushousut, mutta niissä on kosteussuoja.

Yhteistyössä