mitä hankintoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvalle

Vieras
LA 8.2 ja en ole vielä ostanut mitään tulevaa vauvaa varten! Olisiko jo korkea aika alkaa miettimään? Eli mitä te olette jo hankkineet tulevaa vauvaa varten? Olen yrittänyt kirppareita kierrellä, mutta en osaa ostaa mitään vauvan vaatteita, koska en ole koskaan aikaisemmin vauvojen kanssa tekemisissä ollut..
Vaunuja olen jo katsellut ja päätynytkin emmaljungiin, ostan ne uutena.
Laitoin juuri äippäpakkaus-hakemuksen postiin, jospa sieltä saisin apua ""vaate ongelmaan"".
Antakaapa vinkkejä mistä voisin aloittaa.

No ihan aluksi kannattaa ostaa vaatteita jonkin verran, jotka käy kummallekkin ja vauvan syntymän jälkeen ostaa sitten ns värivaatteita.

Mutta bodyja, puolipotkareita, kollareita ja sukkia. Ja kannattaa satsata 62cm eli ei kannata ostaa paljon niitä 56cm, koska jäävät nopeasti pieniksi, siis tosi nopeesti. Ja talvivauva tulossa niin jokin lämmin puku. Äippäpakkauksessa kypärämyssy ja toppatöppöset ja hanskat sekä myssy. Puku saattaa olla kyllä tosi iso, että pienempi puku (toppa) voisi olla kohdallaan.

Ite tykkäsin käyttää juuri bodyja ja kollareita, helppo vaihtaa vaippaa, ei tarvi koko vaatekertaa riisua.

Harsoja tulee 5kpl äippäpakkauksessa, niillä pärjää jos vauva ei ole kova pulauttelee. Sänkyyn on hyvä hankkia lakanoita ja pissalakanoita (meillä oli monesti sänky märkä).

Sitten tietenkin hoitotaso ja pinnasänky, vaunut olit jo päättänytkin.
Vaippoja, liivinsuojia, vanupuikkoja.

Tuossa nyt jotain osviittaa =)

Listaa Nicehouselta

Kotiin varattavia vaatteita ja varusteita vauvalle
Tässä vaatteita ja varusteita, joita tarvitsette kotona. Kaikenlaista myydään ja mainostetaan, kannttaa käyttää maalaisjärkeä ja miettiä mitä todella tarvitsee.
Muista, että hyväkuntoisia vaattaita, tarvikkeita ja leluja löytyy käyttettyinä tuttavilta tai kirpputoreilta. Kysele tuttavilta, lue lehtiä, kauppojen ilmoitustauluja tai jätä itse ilmoitus vaikka neuvolan ilmoitustaululle. Vaatteita saa usein myös lahjaksi. Äitiyspakkauksesta saat mukavan määrän uusiakin tarvikkeita.

- Paitoja 6-12
- Potkuhousuja 2-4
- Vaippoja 1 pkt
- Sukkia 2-4 paria
- Nuttu
- Päähine
- Makuupussi
- Lastenvaunut tai kantokassi
- Babysitter, vauvanistuin
- Hoitopöytä (voi olla esim piironki, tai voit vaihtaa vaipat myös vaikkapa pesukoneen tai sängyn päällä)
- Reunallinen, muovinen vaipanvaihtoalusta
- Vauvan sänky (ensisängyn saa esim. äitiyspakkauksen laatikosta)
- Vauvan peitto
- Patja vauvalle (hanki uusi, ei kannata kierrärrää)
- Turvaistuin autoon
- Tutti
- Kuumemittari
- Sideharsoja

Itsellä la samoihin aikoihin ja vauvalle olen hankkinut muutamat pikkupotkarit ja bodyn kokoa 56. Pikkusukkia olen ostanut parit ja toppapuvun (kokoa 62)/lakin ostin myös, koska äippäpakkauksen puku taitaa olla aika suuri. Olen kutonut parit villatöppöset.
Tavaroista olen ostanut tutin ja tuttipullon, vaikka äippäpakkauksessakin ne ovat. Lisäksi ostin peiton (jos pakkauksen peitto sattuu kastumaan) ja viltin lattialla kellimistä varten. Pakkauksen jutuilla pärjää varmaan aika pitkälle...
Joskus joulukuussa varmaan tulee alennusmyynnit, jolloin käyn etsimässä vaunut, pinniksen, sitterin, ammeen ja kaukalon. Sitten lähempänä laskettua aikaa etsin hoitotarvikkeitä eli vanupuikkoja, vaippoja, rasvoja jne....
Muistaakseni huvitutin sivuilla taisi olla jonkinlainen lista siitä mitä vauvalle kannattaa hankkia kotiin. Kurkkaa sieltä lisää....

Mä kyllä sanoisin, että tuossa yhdessä viestissä on aikas vähän noita vaatteita... En olis voinut kuvitellakaan, että meidän tyttö ois pärjännyt 2-4 potkareilla. Vaipat saattaa alkuun falskata vaikka kuinka paljon, pissat tulla läpi, vauva saattaa pulautella TOSI isoja pulautuksia jne. Eli kyllä ne vaatteet saa vaihtaa oikeastaan joka päivä puhtaisiin muutenkin, saati sitten että joskus jopa useamman kerran päivässä.

Meillä oli 56 ja 60 senttisiä seitsemän potkaria ja seitsemän bodyä, olin ajatellut että siinä on viikoksi vaatteet. Vaan eihän ne koskaan riittäneet kuin muutamaksi päiväksi ;) Mutta makuasia, toisaalta nopeasti pieniksi jääviin vaatteisiin ei tee hirveästi mieli laittaa rahaa. H&M:ltähän saa ihan suht halvalla, samoin kirpparit kannattaa kiertää, vanhoja äp vaatteita löytyy usein tosi halvalla ja tosi hyväkuntoisena.

Äitiyspakkauksen toppalakki on ehdottomasti aivan liian iso, joten suosittelisin ostamaan esim. H&M:stä 2-6 kk ikäiselle tarkoitetun talvilakin. Se äitiyspakkauksen lakki on tosiaan niin iso, että on vasta nyt meidän 1-vuotiaalle sopivan kokoinen, ja meidän yks vee on ihan normaalikokoinen ikäisensä. Se hattu siis on vastasyntyneelle AIVAN julmetun iso, ei sitä voi käyttää... Ja pipollahan ei pieni helmikuussa tarkene.

Kypärämyssyjä ehkä kannattaa olla kaksi (äp:ssä yksi), sillä pää hikoaa vauvalla aika usein, ja kypärälakki menee usein aika nopsaa epämääräisen hajuiseksi ja tuntoiseksi ;)

Äp:n puku on suuri vauvalle, mutta uskokaa tai älkää, sillä ei ole vastasyntyneen kohdalla pätkän vertaa väliä, onko sillä liian iso vai sopiva puku. Jos ostaa oikean kokoisen, saat kevään aikana ostaa kaksi pukua: yhden 62 senttisen, sitten 68 senttisen. Äitiyspakkauksen puku on vastasyntyneelle ihan hyvä, käsiä ei tarvitse laittaa hihoihin, eikä jalkoja lahkeisiin, vauvalla on lämpimämpi puvun sisällä, kuin makuupussissa, kun raajat ovat kehoa vasten. Turvakaukaloonkin tällainen vauva on helppo laittaa, tosin silloin kannattaa laitta jalat lahkeisiin, että saa kaukalon remmin jalkojen välistä kiinni. Mielestäni pienemmän puvun ostaminen on turhaa rahanmenoa, mutta en suinkaan tahdo kritisoida, sillä saahan sitä ostaa jos varaa on! :)

Muuta ei näin äkkiseltään tule mieleen, kuin että osta itsellesi etukäteen hyvät, joustavat imetysliivit ja liivinsuojia. Kun maito alkaa tippua, et todellakaan halua lähteä kotiin ilman liivejä, saati että välttämättä pärjäisit ilman niitä ja suojia sairaalassakaan ;)

kiitokset avusta!
Täytyykin lähteä h&m:ään ostoksille, tuosta oli apua, että kerroit mitä tarvitaan, eli potkareita ja bodyja ostamaan..ehkä parit sukat ja alushousut!
Tekeekö niillä kietaisupaidoilla mitään? Ja mitenkäs niitä paksumpia paitoja? Nyt huomaan olevani kyllä täysin pihalla, paniikki iskee, kun ei äiti tiedä mitä lapselle puetaan päälle..tarviikohan se jotain villapukua...?
Minäkin ajattelin, että se äp:n toppapuku varmaan menee, kun kääntelee turhat hihat ja lahkeet pois.
Lisääkin vinkkejä saapi laittaa :)

Semmonen tuli aiheesta mieleen, että mitenkäs on alushousujen laita? Kaupoissa näkee niitä myytävän, mutta onko tapana käyttää siis vaippojen päällä vielä pikkuhousuja vai vedetäänkö suoraan potkarit päälle. Kertokaa kokeneet, että miten olette toimineet! Ajattelin, kun äp:ssa ei pikkuhousuja tullut. (vai tuliko? mua vaivaa selvästi joku raskausajan dementia:))

On se jännä että jotkut jaksaa hirmu aikasin panikoida tuollaisia.. mulla laskettu aika 2kk:n päästä,enkä oo ensimmäistäkään vaatetta tai tarviketta ostanut. tietysti jos rahasta on pulaa, on kannattavampaa ostaa pikkuhiljaa,toisin kuin minä ajattelin ostaa kaikki kun äitiysloma alkaa ja on aikaa kierrellä kaupoissa.
itseäni kyllä myös mietityttää vaatteiden määrä.. ja onko nykyajan vaipat vieläkin niin huonoja kun äitini sanoi että jos huono tuuri käy niin vauvan koko selkä on ulosteessa vaipan päästettyä läpi?! eikö ne nykyään sentään ole pikkasen paremmin suunniteltuja? ja mitenkäs, jotkut sanovat että alushousut on ihan turhat lapsella jos käyttää kertakäyttövaippoja, toisten mielestä taas ne on välttämättömät.. mitä mieltä?

Niinpä, oikeassa olet. Turhan aikaisin ehkä panikoin, mutta kun huomaan, että täällä muut ovat jo hyvää vauhtia ostelleet/saaneet vauvalle tarvikkeita ja itselläni ei ole aavistustakaan mitä kaikkea vauvaa varten tarvii ostaa, nii hiipii pienoinen paniikki...enkä tosiaankaan tiedä olenko tällä menolla shoppailu kunnossa edes, kun äitiysloma aikanaan alkaa (alkaa olla tuskasta tää liikkuminen jo nyt)!
Ihan hyvä, kun joku vähän toppuuttelee..

Hyvä mariella,
niinhän sinä voit kuvitella ostavasi sitten äitiyslomalla kaikenlaista ja järjestäväsi kaiken kuntoon. Ei ole kuitenkaan yhtään huono idea hankkia tarvikkeita jo hyvissä ajoin.
Niinpä kävi minullekin että rutiini neuvolareissun päätteksi kävin viemässä työnantajalle saikkutodistuksen ja olen maannut kotona siitä hetkestä asti.
Onneksi oli jo suurinosa hankinnoista tehty.

itsellenä la tammikuussa, enkä ole kyllä hankkinut vielä mitään, enkä aiokaan. hankinnat kannattaa mielestäni jättää siiheksi, kun sikiön mahdollisuudet selvitä hengissä ovat huomattavat. kaikkea voi tapahtua ja onko kiva, kun nurkat ovat täynnä vauvaroinaa muun murheen lisäksi. äitiysloma alkaa 30 arkipäivää enne la:ta, joten eiköhän siinä ehdi ja jos ei itse pääse sängystä ylös niin aina voi delegoida omien toiveiden mukaan.

heippa kyllä pienellä vauvalla ois hyvä olla villapukutalvipakkasia varten vaik ei tosikovillapakkasilla ulosvauvaa viedäkkään ja paksumpiapuseroja myöshyväolla esim gollegepuseroja ja housuja vauvajjr lämmin talvilakki ois hyvä myös olla mulla ei ainakanriittänyt äippäpakkauksen harsot ostin aikoinaan anttilasta lisää maksaa vain 10 e sit kannattaa ostaa pienempitalvihaalari se vauvahan hukkuupi siihen 80cm pukuun

Mulla nyt n 30 pv laskettuun aikaan ja eilen kävin tekemässä viimeset ostokset. Täytyy sanoa että ei ollut herkkua!!! Siinä ostoinnostuskin laantuu kun kaupoissa kävelykin tuntuu niin kipeeltä. Joillakin toki tässävaiheessa vielä voi olla ihan priimaolo, mutta useammilla alkaa kyllä olla jo noita vaivoja. Mutta mikäs siinä jos mies vaikka jaksaa juosta kaupoissa puolestasi. Olen vaan huomannu että kannattaa jättää se ukko parkkiin jopa ruokaostoksilla tai muuten et kerkee ostaa sieltä mitään ;)
Sitäpaitsi on ihan mahdollista että tässävaiheessa vauva olisi jo syntynytkin...
Tarkotan tällä viestillä vaan sitä että kyllä kannattaa aloittaa ajoissa tavaroiden keräily, ihan vaikka vaan vaatepuoli ensin kuntoon. Ei ehkä kannata niitä yhdistelmä vaunuja ostaa eteisen tukoksi vielä rv 10 ;)

Minullakin on tammikuussa laskettuaika ja olen hankkinut jo seuraavaa:

- vaunut
- ellokselta starttipaketin, jossa oli potkupuku, paitoja, housuja, lakki jne. Ostin sen ihan ekana kun oli tarjouksessa.
- hennesiltä bodyjä
- anoppi on kutonut villavaatteita
- pari lakanaa

Ja aion viikonloppuna mennä ostelemaan lisää vaatteita. Pian pitää varmaan hankkia myös sänky ja hoitopöytä.

Tähän kommenttiin:

""hankinnat kannattaa mielestäni jättää siiheksi, kun sikiön mahdollisuudet selvitä hengissä ovat huomattavat. kaikkea voi tapahtua ja onko kiva, kun nurkat ovat täynnä vauvaroinaa muun murheen lisäksi.""

on pakko kommentoida sen verran, että kuitenkin suurempi mahdollisuus on, että vauvalle ei käy mitenkään vaan syntyy ihan normaalisti ja terveenä. Ainahan on tietenkin poikkeuksia, mutta jos niin ajattelisi niin ei voisi kyllä oikein missään vaiheessa ostaa mitään. Voihan se vauva kuolla synnytyksessäkin. Itse ajattelen niin, että olisi tietenkin aivan kamalaa jos jotain pahaa tapahtuisi, mutta uskon että lapsia meille kuitenkin tulee joskus, joten sitten olisi ne tavarat jo valmiina.

Onnellista odotusta kaikille!

se että kuinka paljon niitä bodeja sun muita kannattaa olla, niin riippuu pitkälti siitä, että kuinka usein sitä pyykkiä pesee.. minulla ei ole kuin kolme 56cm bodyä,gollarit ja paidat. 62cm vauva käyttää jo kuukauden iässä (näin minä olen nähnyt). älä satsaa paljoa noihin 56cm vaatteisiin.

niin ja tosiaan, hanki ajoissa tavaroita niin paljon kuin vain pystyt. minä nyt mammalomalla, ja oli työn ja tuskan takana että sain edes imuroitua. onneks on jo kaikki ostettuna (paitsi imetysliivejä tarviin vielä parit..) se että olisin pistänyt mieheni aikanaan asioille niin ei edes ajatuksena houkuttele.. kyllä minä ainakin haluan nähdä tuotteet konkreettisesti ja valita juuri sen parhaimman omaan mieleen.. patjan hän on saanut omatoimisesti hakea :), muut olen hoitanut jo hyvissä ajoin. siinä kun vielä sekin että peset ja silität kaikki vaatteet vie aikaa ja voimia. en voisi edes kuvitellä lähteväni metsästämään esim. hoitopöytää tässä vaiheessa.. sillon kun sitäkin hain niin meni siinä muutama tunti ja vieläkään ei löytynyt sellaista mitä hain..

Minäkin ajattelin hommaavani tavarat vasta äitiyslomalla, kun koko alkuraskauden voin loistavasti. No sitten toisella kolmanneksella passitettiin loppuajaksi sairaslomalle ennenaikaisen synnytyksen uhan vuoksi eikä sen jälkeen ole paljoa voinut ostoksilla käydä. Onneksi olin juuri pari viikkoa ennen sitä käynyt katselemassa vauvan tavarat lastentarvikeliikkeestä, johon ne jätettiin säilytykseen. En todellakaan jaksaisi tai edes voisi lähteä nyt tuntikausiksi kaupoille. Mun mielestä siis kannattaa alussa jo miettiä, mitä tarvitsee ja vertailla hintoja, niin joku voi sitten vaikka käydä hakemassa tavarat jollei itse pääse, ja muutenkin tehdä hankintoja vähitellen. Eikä lykätä hankintoja sillai että ""kyllähän ne sitten vikan kuukauden aikana ehtii"", koska ei voi koskaan tietää mikä tilanne on silloin.

Näköjään kukaan ei kommentoinut tuohon niin minäpä teen sen. Eli itse en ole koskaan käyttänyt vauvalla alushousuja (käytettään kertakäyttävaippoja), enkä ole kenenkään muunkaan nähnyt käyttävän kun ihmiset vaihtaa vauvojen vaippoja jumpissa/äitikerhoissa yms. Mun mielestä ei siis kannata ostaa. Jos käytätte kuitenkin kestovaippoja niin sitten en tiedä, niistä ei ole kokemusta.

PUKLULIINOISTA sen verran, että meillä niitä oli n. 15 ja käytössä kaikki. Vauva oli siis kova pulautelemaan.

hirveästi ei kannata ostaa etukäteen tavaraa (ellei välttämättä halua) mutta että siis vähemmälläki pääsee alkuun. Äippäpakkauksella pääsee hyvin vauhtiin.

vaatteita jos ostat, älä osta paljoa 50-56cm:iä, ihan vaan muutaman bodyn ja potkarit riittää, saat niitä kuitenkin lahjaksi ja vaikka et sais ni noilla pärjää. Äippäpakkauksen 60cm menee aika pian hyvin päälle ja meni vastasyntyneenäkin kun hihansuoita vähän kääri ja kärjet sai kunnolla sukkien avulla.

äippäpakkauksen sideharsot (harsovaipat) ei riitä mihinkään, osta yks kunnon paketti (anttilassa 12kpl paketissa), meillä ainakaan vauvan tulo ei aiheuttanu mitään hirveätä pyykkirumbaa joten harsot saattaa päästä loppumaan ollessaa likasia. Harsoja meillä käytettiin pukluliinanan, vaipanvaihtoalustana, kuivittelupyyheenä, aurinkosuojana, imetyssuojana eli siis älyttömän käteviä.

muovitettuja froteealustoja kantsii hommata vähän lisää, muistaakseni muutama äp.ssa. Ne käteviä hoitoalustan suojana vaipan vaihdossa ja kestää! saa ihan metritavarana kangaskaupasta.

äp.sen tuttipullo riittää alkuunsa, ellet oo päättäny että ruokit vain pullolla, jos nimittäin imetys hyvin lähtee et tarvi tuttipulloja muita.

tutin voit hommata etukäteen

apteekista osta bepanthen (vauvan ihon punotuksiin eritäin hyvä ja äidin rinnanpäihin) ja lansinoh-voiteet (erikoisvoide sitten jos rinnanpäät kipeytyy)

äp.sen vaippanäytteillä pärjäät ekan päivän kotona, sitten näet minkä merkkiset/kokoiset sopii teille. Rintapumpunkin ja lisää imetysliivejä ehtii hankkia vauvan jälkeen. 1-2 imetysliivit kannattaa kuitenkin hommata ennen synnytystä.

korvikemaitoa varalle muutama purkki jääkaappiin.

onhan noita tavaroita mutta hyvin ehtii ostaa myös syntymän jälkeen.

Yksi ystävistäni sanoi, että hän ei ikinä ole käyttänyt vauvoillaan kietaisupaitoja. Toinen totesi, että hänen mielestään kietaisupaidat ovat aivan loistavia, koska vauvat eivät tykkää siitä, että jotain kiskotaan pään yli. Sama ystävä ei ollut koskaan käyttänyt lapsillaan alushousuja. Toinen taas oli.

Joskus kuulemma alushousut tai bodyt voivat auttaa vaippaa pysymään paremmin paikallaan ja ehkäisemään ohivuotoja.

Tai jos tykkään käyttää ihan pienellä vauvalla harsovaippaa + vaippaliinaa, alushousut ovat varmasti hyvät.

Jos joku on käyttänyt vauvalla Ruskovillan silkkimyssyä, kuulisin mielelläni kokemuksista. Myssy maksaa muistaakseni 25 euroa ja mahtuu kokomerkinnän mukaan kolme kuukautta (0 - 3 kk, 3 - 6 kk). Onko hintansa väärti?

Mua ihmetyttää miksi näitä asioita tarvitsee kommentoida tyyliin ""ei kannata vielä..."". Eiköhän jokainen hommaa tavaroita omaan tahtiinsa kuten parhaimmaksi näkee, oli se myöhään tai aikaisin.

Itse olen ollut suht ajoissa, kun ajattelin myös ettei huvita viimeisillään kierrellä kauppoja. Samalla olen katsellut tarjouksia ja ehtinyt vertailemaan hintoja jne. Tietysti kannattaa kysellä tutuilta myös tarvikkeita. Mä itse ostin yhden vaatekerran 50 cm, sillä ihan vastasyntyneelle saattaa olla 56 cm aika suuri. Tytöt ainakin saattavat olla pienempiä. Mutta toki hihoja voi kääriä jne.

Alushousuista: kokeneemmilta äideiltä olen kysellyt, ja alushousut on turhat jos käyttää bodyja. Eli vaippa, body ja potkarit siihen päälle. Ja yläosa. Haalarin alle tarvitaan villapuku talvivauvoille.

Vinkiksi myös että kannattaa ostaa ajoissa kaikki sellainen mikä vaatii vähänkin kiertelyä ja vertailua. Olin loistavassa kunnossa koko raskauden ajan - kunnes kaksi viikkoa ennen ä-loman alkua alkoivat hirveät supistelut ja nyt oon niin poikki että hyvä kun jaksan kävellä postilaatikolle ja takaisin Ei siis tulisi mieleenkään enää kierrellä valkkaamassa vaunuja tai vaatteita. Onneksi meillä on jo kaikki paitsi turvaistuin ja sen mies voi ostaa vaikka itsekseenkin... Ja suosikaa ihmeesäs kirppiksiä, meilläpäin on MLL:n lastenvaatekirppiksiä joista ostin ihania vauvanvaatteita 1e/kappale - sellaisiakin HM:n vaatteita joita on parhaillaan myynnissä!

Mä tein itselleni allaolevan listan Wordiin ja sitten pikkuhiljaa laitoin aina X viereen kun olin hankinnan tehnyt (jätin teillekin vielä tuohon tiedoksi millaisia hintoja itse maksoin).

Hankintoja aloin tehdä siinä 35 viikolla enemmän ja sitä ennen katselin kuitenkin kirppareilla ja netissä mm. www.huuto.net on aivan loistava paikka. Laitat vaan hakusivulla hakusanaksi mitä haet esim. pinnasänky tai esim. Baby Björn tms. Tavaraa löytyy myös muilta nettikirppareilta. Isäni löysi meille syöttötuolin 5 eurolla ja on ihan melkein uudenveroinen sellainen perusmalli puinen. Sitä emme kyllä vielä todellakaan tarvitse sillä vauvan laskettu aika on 2 päivän päästä, mutta onpa jo mummulassa valmiina ja haetaan sitten kun tarvitaan.

LISTA isommista hankinnoista:

Yhdistelmävaunut Teutonia 0e, saadaan lahjaksi tulevilta isovanhemmilta
turvakaukalo Britax 50e kaverilta
laatikollinen 0-12kk vauvan vaatteita 50e kaverilta
pinnasänky+patja 40e kaverilta
hoitopöytä 0e (käytän omaa vanhaa 70 luvulta) ja –alusta 17e
amme Citymarket n.10e
syöttötuoli netin kautta 5e
matkasänky Baby Björn 0e serkulta
rintareppu Baby Björn 0e serkulta
potta, ei vielä hankittu
itkuhälytin saksalainen Babyfon Junior kirpparilta 5e (ihan uusi ja vielä pakkauksessa)
sänkymobile Baby's'r'us lomamatkalla hankittu 10e
pinnasänkysetti (helmalakana, patjalakana, peitto, reunapehmusteet) lomamatkalla hankittu 56e
hoitolaukku Brio 0e serkulta
vaipparoskis ei vielä hankittu

yht. näihin mennyt tähän mennessä 253e

Pikkutarvikkeita:

perusvoide
Bepanthen
sinkkivoide
ihoöljy
kylpyöljyl
pesusieni
tuttipulloja 4kpl
tutteja 3kpl
harsoja (tulee ä-pakkauksessa)
liivisuojia
vaippoja
kuumemittari
vauvatalkkia
kosteuspyyhkeet
vanulaput
vanupuikot
kylpyveden mittari (tulee ä-pakkauksessa)
Äidinmaidonkorvike (Tutteli)