Mitä haittaa siitä on jos vauvan suuhun menee bebanthenia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kysymysmerkki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei se myrkyllistä ole, muttei syötäväksi tarkoitettuakaan. Siksi käsketään pesemään pois. Jos sitä vähän menee suuhun yhden kerran niin ei ole vaarallista.

Syy miksi suositellaan voiteen pesemistä ennen imetystä on se, ettei vauva saisi joka imetyksen ainaka voidetta suuhunsa.
Jos voidetta menee suuhun pieni määrä, niin ei mitään haittaa, mutta jos vauva on vähän isompi ja vahingossa saa enemmän voidetta suuhun niin sitten vaan annetaan vettä, jotta voide huuhtoutuu nopeammin elimistöstä pois.

niinku joku ja kertoikin,niin ei sitä tarvi pestä. Synnärillä jo sanottiin, että bepanthenia on hyvä laittaa juurikin sen takia, että EI tarvi pestä pois ja ei ole vaarallista lapselle.eikai kukaa ny heti imetä, kun tissit rasvannu. Se rasva imeytyy tisseihin ja ei se enää sieltä mihkää valu.ja jos valuu niin sou wat? Bepanthen on turvallinen voide KAIKILLE!

Ei tartte pestä. Sehän on tarkoittettu mm. limakalvoille, eli sitä voi vaikka laittaa suuhun, jos suussa on haava tms. vaik ei ole tietenkään syötäväksi tarkoitettu. Itse olen pyyhkäissyt liivinsuojalla tai harsolla näkyvan rasvan pois mutta pessyt en ole. Jos rinnapäät on rikki (kuten yleensä silloin kun bebanthenia tarttee käyttää) niin ei niitä saa/voi edes joka välissä pestäkään, muuten eivät parane ikinä.

Pitää se huuhdella pois! Bepanthenin tuoteselosteesta kopsattu: "Jos valmistetta käytetään imetyksenaikaisten nännihaavaumien hoitoon, se on syytä levittää heti imetyksen ja nännialueen huuhtelun jälkeen ja huuhdella pois ennen lapsen seuraavaa imetyskertaa."

Lansinoh ja muut lanoliinivalmisteet voi jättää huuhtelematta.

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=960&d=15773&i=BAYER+CONSUMER+CARE_BEPANTHEN_BEPANTHEN%C2%AE+50+mg%2Fg+emulsiovoide%2C+BEPANTHEN%C2%AE+50+mg%2Fg+voide

[QUOTE="vieras";27713960]niinku joku ja kertoikin,niin ei sitä tarvi pestä. Synnärillä jo sanottiin, että bepanthenia on hyvä laittaa juurikin sen takia, että EI tarvi pestä pois ja ei ole vaarallista lapselle.eikai kukaa ny heti imetä, kun tissit rasvannu. Se rasva imeytyy tisseihin ja ei se enää sieltä mihkää valu.ja jos valuu niin sou wat? Bepanthen on turvallinen voide KAIKILLE![/QUOTE]

Mulle taas sanottiin synnärillä että se pitää pestä pois ja sen vuoksi suosittelivat Lansinohia.

[QUOTE="mamm";27714606]Ei ole käskettu pestä esikoista imettäessäni. Laitoin kyllä yleensä vimpan iltaimetyksen jälkeen.[/QUOTE]

No voi hyvänen aika, käskyäkö sinä odotat?? Bepanthenin tuoteselosteessa se käsketään pesemään pois, eikö se riitä?

Käyttäähän sitä monet huulirasvanakin, niin mitä vaarallista siinä olisi? Siitä korkeintaan lihoo jos tuubillisia vetää.

Voiko näin tyhmiä ollakaan?? Jos valmisteen tuoteselosteessa käsketään huuhdella se pois ennen imetystä, niin sinäkö olet parempi sanomaan syyt, miksi sitä ei pitäis huuhdella? :D Just...

Ja ehkä aikuisen ihmisen bepanthenin sietäminen on jotain toista kuin vastasyntyneen ja imeväisikäisen.

En luottais tuollaiseen tuoteselosteeseen. Käsketään levittää rasva imetyksen ja nännialueen HUUHTELUN jälkeen:D. Kuulostaa aika 70- luvun ohjeelta. Kaikki tietää, ettei rintoja ainakaan pestä imetyksen jälkeen.

Mua ihmetyttää suuresti tuo tuoteseloste, koska bebanthenia saa käyttää suun limakalvovaurioihin, myös vauvoille huuliin ja muualle ja bebanthen on 99% lanoliinia ja silti kehotetaan huuhtelemaan pois ennen imetystä?? Joku valveutunut palstamamma voisi kysästä tuota apteekista tai valmistajalta, että miksi näin.

No mut bepantenejahan on kahta erilaista.
Mulle suosittelivat imetysaikana nännihaavoihin neuvolantäti ja lääkäri sitä bepanthenia missä on punanen raita koska sitä ei tarvii pestä ennen imetystä pois.

Lisäys, google kerto että bepantheneja on kolmea erilaista.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lanoliinissa voi olla sitä Ihmisperäistä hormonia, jota lampaan nivusiin ruiskutetaan kun samalla kun sille puetaan verkkotakki päälle. 4 viikon kuluttua villa jää siististi siihen verkkoon.
Mua ihmetyttää suuresti tuo tuoteseloste, koska bebanthenia saa käyttää suun limakalvovaurioihin, myös vauvoille huuliin ja muualle ja bebanthen on 99% lanoliinia ja silti kehotetaan huuhtelemaan pois ennen imetystä?? Joku valveutunut palstamamma voisi kysästä tuota apteekista tai valmistajalta, että miksi näin.

Kuumimmat

Yhteistyössä