U
*utelias*
Vieras
Vai onko näillä mitään eroa?
Toinen kysymys:Saako tuosta uskonnosta erota koska tahansa?
Anteeksi uteliaisuus.
Toinen kysymys:Saako tuosta uskonnosta erota koska tahansa?
Anteeksi uteliaisuus.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja utelias kakkonen:mutta alussa oli kait vain lestadiolaisia. sitten tuli mielipide-eroja ja ne jakautui vanhoillislestadiolaisiksi ja esikoislestadiolaisiksi, erot tulevat kait tulkintaeroista raamatusta ja lestadiuksen saarnoista. mitään tekemistä ei heillä ole enää keskenään eli kaksi eri juttua ovat.
ja saa erota koska tahansa, ei ole velvoitettu olemaan kokoelämäänsä yhteisössä jos ei halua. hyvällähän sitä ei katsota, varsinkaan jos kaikki muu perheestäsi kuuluu jengiin....
Alkuperäinen kirjoittaja utelias myös:Käsittääkseni tai olen ymmärtänyt, ettei tv:tä hyväksytä heille tai he eivät katso telkkaa.Kuitenkin netti saa olla?? Mikä on telkkarissa niin pahaa? Kuitenkin netti on enemmän täynnä kaikkea ja tiedän,että ei siellä netissä tartte kaikkea katsoa jne.Mutta eihän telkastakaan tarvitse kaikkea katsoa.Entä lasten ohjelmat?dvd:t..saako näitä olla/katsoa jne.? Kuitenkin radiota kuuntelee?
onko nuo joilla noita ehkäisy, tv ym kieltoja on niin sitten niitä vanhoillislestaadiolaisia vai mitä? lestoja ne kumminkin on, mutta mistä nämä erottaa toisistaan?Alkuperäinen kirjoittaja utelias myös:Käsittääkseni tai olen ymmärtänyt, ettei tv:tä hyväksytä heille tai he eivät katso telkkaa.Kuitenkin netti saa olla?? Mikä on telkkarissa niin pahaa? Kuitenkin netti on enemmän täynnä kaikkea ja tiedän,että ei siellä netissä tartte kaikkea katsoa jne.Mutta eihän telkastakaan tarvitse kaikkea katsoa.Entä lasten ohjelmat?dvd:t..saako näitä olla/katsoa jne.? Kuitenkin radiota kuuntelee?
Alkuperäinen kirjoittaja minä:Alkuperäinen kirjoittaja utelias myös:Käsittääkseni tai olen ymmärtänyt, ettei tv:tä hyväksytä heille tai he eivät katso telkkaa.Kuitenkin netti saa olla?? Mikä on telkkarissa niin pahaa? Kuitenkin netti on enemmän täynnä kaikkea ja tiedän,että ei siellä netissä tartte kaikkea katsoa jne.Mutta eihän telkastakaan tarvitse kaikkea katsoa.Entä lasten ohjelmat?dvd:t..saako näitä olla/katsoa jne.? Kuitenkin radiota kuuntelee?
Ei se netti mikään hyvä asia olekkaan. Useimmilla sitä ei ole ollenkaan. useimmilla on... Laskut voi maksaa ja työjuttuja hoitaa yms.
Alkuperäinen kirjoittaja utelias myös:Alkuperäinen kirjoittaja minä:Alkuperäinen kirjoittaja utelias myös:Käsittääkseni tai olen ymmärtänyt, ettei tv:tä hyväksytä heille tai he eivät katso telkkaa.Kuitenkin netti saa olla?? Mikä on telkkarissa niin pahaa? Kuitenkin netti on enemmän täynnä kaikkea ja tiedän,että ei siellä netissä tartte kaikkea katsoa jne.Mutta eihän telkastakaan tarvitse kaikkea katsoa.Entä lasten ohjelmat?dvd:t..saako näitä olla/katsoa jne.? Kuitenkin radiota kuuntelee?
Ei se netti mikään hyvä asia olekkaan. Useimmilla sitä ei ole ollenkaan. useimmilla on... Laskut voi maksaa ja työjuttuja hoitaa yms.
Hmm... ai,siihen käytetään?! Minä kyllä olen kuullut toista. Seikkaillaan keskustelu palstoilla, telvisio formaatti sivuilla jne.
Alkuperäinen kirjoittaja merbau:Alkuperäinen kirjoittaja utelias kakkonen:mutta alussa oli kait vain lestadiolaisia. sitten tuli mielipide-eroja ja ne jakautui vanhoillislestadiolaisiksi ja esikoislestadiolaisiksi, erot tulevat kait tulkintaeroista raamatusta ja lestadiuksen saarnoista. mitään tekemistä ei heillä ole enää keskenään eli kaksi eri juttua ovat.
ja saa erota koska tahansa, ei ole velvoitettu olemaan kokoelämäänsä yhteisössä jos ei halua. hyvällähän sitä ei katsota, varsinkaan jos kaikki muu perheestäsi kuuluu jengiin....
mistä näin päättelet?
Alkuperäinen kirjoittaja merbau:Alkuperäinen kirjoittaja utelias kakkonen:mutta alussa oli kait vain lestadiolaisia. sitten tuli mielipide-eroja ja ne jakautui vanhoillislestadiolaisiksi ja esikoislestadiolaisiksi, erot tulevat kait tulkintaeroista raamatusta ja lestadiuksen saarnoista. mitään tekemistä ei heillä ole enää keskenään eli kaksi eri juttua ovat.
mistä näin päättelet?
minä voin kokemuksesta kertoo että ei se juurikaan vaikuta sukulais eikä sisarrus suhteisiin.. nimittäin minä olen vl. minulla on 13 sisarrusta joista 6 ei kuulu "meihin" eikä myöskään äitini ole vl. Kaikkien kans toimitaan normaalisti! usko on jokaisen henk.koht eikä toisia voi pakottaa uskomaan eikä sen takia syrjitä ketään! joskus muinoin se on ollut ehkä toisin...
ei, lapset on jumalan lahja ja jos siihen kuolee kun tulee raskaaks lääkäreitten vastusteluista huolimatta niin sitten se oli jumalan tahto.Alkuperäinen kirjoittaja utelias myös:Eikö siis lestat saa käyttää ehkäisyä ollenkaan? Entä sitten, jos lääkäri esim.kieltää raskaaksi tulemisen heti toisen perään ja suosittelee ehkäisyä?Saako sitten käyttää?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei, lapset on jumalan lahja ja jos siihen kuolee kun tulee raskaaks lääkäreitten vastusteluista huolimatta niin sitten se oli jumalan tahto.Alkuperäinen kirjoittaja utelias myös:Eikö siis lestat saa käyttää ehkäisyä ollenkaan? Entä sitten, jos lääkäri esim.kieltää raskaaksi tulemisen heti toisen perään ja suosittelee ehkäisyä?Saako sitten käyttää?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei, lapset on jumalan lahja ja jos siihen kuolee kun tulee raskaaks lääkäreitten vastusteluista huolimatta niin sitten se oli jumalan tahto.Alkuperäinen kirjoittaja utelias myös:Eikö siis lestat saa käyttää ehkäisyä ollenkaan? Entä sitten, jos lääkäri esim.kieltää raskaaksi tulemisen heti toisen perään ja suosittelee ehkäisyä?Saako sitten käyttää?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja olen ymmälläni:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei, lapset on jumalan lahja ja jos siihen kuolee kun tulee raskaaks lääkäreitten vastusteluista huolimatta niin sitten se oli jumalan tahto.Alkuperäinen kirjoittaja utelias myös:Eikö siis lestat saa käyttää ehkäisyä ollenkaan? Entä sitten, jos lääkäri esim.kieltää raskaaksi tulemisen heti toisen perään ja suosittelee ehkäisyä?Saako sitten käyttää?![]()
Ai kamalaEikö siis ajatella ollenkaan tätä äitiä, lapsia tai kumppania, jotka voisi menettää hänet? Ja luulisi,että maalaisjärki on kädessä tässäkin.Tuskin nyt jumala tälläistä tahtoo, että toisen terveys voisi olla vaarassa ja sen takia joku voisi menettää henkensä.
Alkuperäinen kirjoittaja Asennekysymys:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei, lapset on jumalan lahja ja jos siihen kuolee kun tulee raskaaks lääkäreitten vastusteluista huolimatta niin sitten se oli jumalan tahto.Alkuperäinen kirjoittaja utelias myös:Eikö siis lestat saa käyttää ehkäisyä ollenkaan? Entä sitten, jos lääkäri esim.kieltää raskaaksi tulemisen heti toisen perään ja suosittelee ehkäisyä?Saako sitten käyttää?![]()
Lestadiolaisillekin on kyllä annettu järki, jota saa käyttää...ei kenenkään oman henkensä uhalla tarvitse synnyttää, varsinkin jos lääkärit ovat ehdottomasti sitä mieltä, että raskaus uhkaa äidin henkeä
Näin ainakin oli joitain vuosia sitten. ystäväni surullisena kertoi että hänen äidilleen oli sanottu että enää ei saa lapsia tehdä tai saattaa lähteä henki. tämä äiti teki vielä sen jälkeen 3 lasta oman hengenkin uhalla. eikä tämä ole edes ainoa tapaus. :/Alkuperäinen kirjoittaja olen ymmälläni:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei, lapset on jumalan lahja ja jos siihen kuolee kun tulee raskaaks lääkäreitten vastusteluista huolimatta niin sitten se oli jumalan tahto.Alkuperäinen kirjoittaja utelias myös:Eikö siis lestat saa käyttää ehkäisyä ollenkaan? Entä sitten, jos lääkäri esim.kieltää raskaaksi tulemisen heti toisen perään ja suosittelee ehkäisyä?Saako sitten käyttää?![]()
Ai kamalaEikö siis ajatella ollenkaan tätä äitiä, lapsia tai kumppania, jotka voisi menettää hänet? Ja luulisi,että maalaisjärki on kädessä tässäkin.Tuskin nyt jumala tälläistä tahtoo, että toisen terveys voisi olla vaarassa ja sen takia joku voisi menettää henkensä.
Alkuperäinen kirjoittaja Asennekysymys:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ei, lapset on jumalan lahja ja jos siihen kuolee kun tulee raskaaks lääkäreitten vastusteluista huolimatta niin sitten se oli jumalan tahto.Alkuperäinen kirjoittaja utelias myös:Eikö siis lestat saa käyttää ehkäisyä ollenkaan? Entä sitten, jos lääkäri esim.kieltää raskaaksi tulemisen heti toisen perään ja suosittelee ehkäisyä?Saako sitten käyttää?![]()
Lestadiolaisillekin on kyllä annettu järki, jota saa käyttää...ei kenenkään oman henkensä uhalla tarvitse synnyttää, varsinkin jos lääkärit ovat ehdottomasti sitä mieltä, että raskaus uhkaa äidin henkeä