Mitä eroa on paidalla ja puserolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "myyjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"myyjä"

Vieras
Siis mitä paita tarkoittaa? Entäs pusero?
Nuo kun on minulle tarkoittaneet aina samaa. Eikös paitapusero olekin nimi sellaiselle paremmalla paidalle, jossa napit edessä? Mietin vaan mihin huutisosastoon laitan noita "paitojani" Vai tietääkö kukaan onko noilla edes eroa ja ihan sama kumpaan osastoon laitan?

[QUOTE="vieras";23108639]paitoja kai ne on kaikki. en mä oo kuullu puseroista puhuvan muiden kun vanhojen mummojen. mä oon luullu et se on joku vanhanaikanen tapa ilmasta asia[/QUOTE]

Heh heh, ilmeisesti olen 30-vuotias mummeli...
Itse käsitän niin, että pusero on vähän paksumpi kuin paita. Paita voi siis olla esim. ohuehko trikoopaita, mutta pusero on yleensä joku neule tai villapusero. Ei nuo nyt ihan sama asia voi olla, sillä mielestäni juuri esim. villaneule ei koskaan voi olla paita.

Itse käsitän niin, että pusero on vähän paksumpi kuin paita. Paita voi siis olla esim. ohuehko trikoopaita, mutta pusero on yleensä joku neule tai villapusero. Ei nuo nyt ihan sama asia voi olla, sillä mielestäni juuri esim. villaneule ei koskaan voi olla paita.

mä oon tätä kans aina ihmetelly. myt mullon kyllä villapaita!

Mulle ne on paitoja kaikki. Mäkin oon vaan aatellut et pusero on mummosana :D
Mut jos huutikseen laitat ja jos on nuorekkaita, niin ei varmaan kannata puseroihin laittaa. Aatellen itseäni, et jos meen ettimään itselleni yläosaa, niin katselen varmaan sieltä paitaosastolta enkä puseroista :D

Mutta mikäs sitten on neulepaita? :D

Itsekin kyllä käsitän nuo nimenomaan noin, että paita on ohuempi. Pusero on mielestäni esim collegepaita tms.

Tosin monet mummot puhuvat myös takeista puseroina :o :D

Miten tunika eroaa paidasta/puserosta? Paitapuseron tiedän. Mutta onko tunikan ja puseron risteytys sitten "tusero"?

(Mitä enempi sanaa "pusero" hokee, sitä hassummalta se alkaa kuulostamaan...)

Yhteistyössä