Mitä ei kahvilasta kaupungissasi saa ja haluaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Riina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todella hyviä ideoita ihan kaikki mitä vastasitte. Ehkä yhdistän ne kaikki:) Mitä ruokavaihtoehtoja kaipaisitte tai mitä kotikaupungistanne tai kunnastanne puuttuu?

Erikoisruokavalioille huomiota; edes yksi suolainen ja makea gluteeniton, munaton sekä maidoton tuote. Jos vielä yhdistät nämä kaikki tai edes osan, niin bravo :D. Itsetehtyä kaipailisin, mutta josset osaa esim. macaronseja vääntää, osta suosiolla valmiina MUTTA HYVÄLAATUISENA! Liian usein näkee tiskissä e-kooditouhua, joka on kallista ja lisäksi usein myös pahanmakuista...:(

Miten olisi, että tekisit sesongin mukaan aina yhden satsin jotain tuotetta? Esim. nyt talvella kastanjakakku tai vastaava olisi ihan mahtava :P. Sesonkituotteella voisi houkutella porukkaa sisään ja laittaa esim. "enää 3 palaa jäljellä"-tekstin mainokseen. Nämä leivonnaiset/kakut voisivat olla tavallista tyyriimpiä ja huolella tehtyjä.

Lapsiperheitä varten olisi tosi kiva, jos sinulla olisi tilava wc ja potta siellä.

Olisi kiva, jos sinulta löytyisi esim. "päivän keitto", joka maksaisi aina saman summan ja olisi edullinen. Esim. vitonen. Keittoa saisi myös lounasajan ulkopuolella. Soppahan säilyy viikon jääkaapissa, eli ei olisi iso vaivakaan.

Smoothieta tai jogurttiannoksia. Niitä on joissain paikoissa Helsingissä, mutta saisi olla enemmänkin. Helsingin ulkopuolella ei ole kovin monessa paikassa. Mutta kun menen Tukholmaan, niin joka toisesta paikasta löytyy. :)

[QUOTE="Vieras";25215601]Helsingin keskustassa ei ole kahvilaa missä olisi mitään tekemistä lapselle. Siis joku pieni leikkipaikka olisi kiva, vähän samaan tyyliin kuin ABC-huoltoasemilla on.[/QUOTE]

Aleksin Waynesissä on pieni lekkimökki ja siellä laatikollinen leluja (aika säälittävähän tuokin leikkipaikka on, mutta ajattelin mainita kuitenkin jos vaikka et tuota jo tietäisi. Kyllä se kahvikupin ajan lasta viihdyttää.)

Muuten juu, ehdottomasti lapsille viihdykettä olisi ihan olla. Ja mun mielestä kanssa jotain lapselle sopivaa, yksinkertaista syötävää. En viitsisi ostaa lapselle jotain seitsemän euron leipää josta se nakertaa vaan sen leivän tms.

[QUOTE="vieras";25215978]Amerikkalaistyylisiä cupcakeseja, isoja cookies -keksejä, brownieseja.

En tiedä miten nämä menestyisivät pikkukaupungissa mutta itse haluaisin juuri noita. Lisäksi esim. rockslide brownies mitä saa Starbucksin kahviloista.

Nyyh kun Suomesta ei vielä löydy Starbucksia![/QUOTE]

Amerikassa on paljon hyvää, mutta mun mielestä kyllä ruoka ei kuulu niihin... Kaipaan Amerikkaan enemmän eurooppalaistyylisiä kahviloita. Minä niin inhoan noita Starbucksin paperimukikahviloita...

Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa;25215742:
Aikoinaan Mikkelissä oli aivan ihana kahvila(taitaa olla vieläkin) Kassan molemmilla puolilla oli vitriini, joista toisella puolella makeat ja toisella suolaiset. Makeat oli erilaisia juustokakkuja ja suolaiset erilaisia piirakoita ja voileipäkakkuja. Palat oli isoja ja edullisia kokoonsa nähden. Ja maku oli jumalainen:)

Sitruunapisara?

Mä kaipaisin kanssa vähähiilarisia kahvileipiä, sekä suolaisia että makeita.

Ensinnäkin kaipaan tunnelmalista kahvilaa. Ei sellaista keskellä kauppakeskusta olevaa rysää, vaan kivaa, pientäkin.

Täällä on kaksi kivaa kahvilaa ja ainakaan toisesta ei tunnu puuttuvan mitään. Mutta kahvi on usein muualla paikoissa joko automaatista (pahaa) tai seissyttä (pahaa). Ja kaipaan ehkä enemmän suolaisiinkin tarjottaviin vaihtoehtoja. On sitä muutakin, kuin täytettyjä croisantteja tai graavilohi-kananmunaleipiä. Tai niitä valmis panineja :x

suolaisia piirakoita, myös kasvissyöjille jotain eli ei vaan liha tuotteita, panosta kotimaisuuteen ja sisustukseen, jotain erilaista ei liian pelkistettyä vaan ennemmin kodikasta, ehkä myös jotain harrastus juttua siellä? Neulonta ilta tms, ? :)

Meidän kaupungissa on kaksi ihanaa kahvilaa kaikilla herkuilla :) Muitakin kahviloita löytyy, mutta ylivoimaisen näistä kahdesta tekee se, että niissä on aina useita ja vaihtelevia suolaisia vaihtoehtoja tarjolla. Siis muutakin kuin täytettyä sämpylää, joka on ehkä tylsin suolainen ikinä. Lisäksi molemmissa saa koottua salaatin monipuolisista aineksista. Myös makeita leivonnaisia löytyy vaihtelevasti erilaisia, mutta itse harvemmin makeaa otan. Tärkeää on myös, että kahvilasta saa haudutettua teetä, mielellään eri makuja eri päivinä.

Eli kahvilan pitäisi olla pieni, viehättävä, hyvällä paikalla, aina auki. Siellä pitäisi olla keittoja, erikoisia suolaisia ja makeita, erilaisia kakkuja ja sämpylöitä jokaiselle eri ruokavaliolle, sekä tietysti tuoretta kahvi joka laatua ja haudutettua teetä ainakin kymmentä makua. Lisäksi sisustukseen pitäisi panostaa. Paikan pitäisi olla rauhallinen, mutta lapsiperheille sopiva, sekä siellä olisi hyvä olla leikkinurkka. Mutta kahvi pitää saada eurolla, keitto viidellä (kahvin ja pullan kera tietty) ja kakkupala kolmella.

Epärealistista? Ei ollenkaan...

Kahvilasta olisi ihana saada tuoreita käsinleivottuja leivonnaisia, ei mitään raakapakasteita! Lisäksi mistään kahvilasta ei tahdo nykyään saada perinteistä kuivakakkua, esim. piimäkakku tai maustekakku. Sellainen kyllä maistuisi parhaiten kahvin kanssa.

Pöytiintarjoilu ja ilmainen, toimiva wlan. Siinä tulee kiskottua usempi kuppi kahvia/teetä, kun uppoutuu omiin asioihinsa ja joku käy kysymässä saisiko olla vielä jotain. Selkeästi ilmoitetut hinnat ja ystävällinen palvelu.

Mulle tärkeintä on se tunnelma ja palvelu kuin se, että on miljoonaa eri sorttia tarjolla. Ihan hyvä pulla ja kuivakakut riittää, jos niissä on joku juju.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa;25215742:
Aikoinaan Mikkelissä oli aivan ihana kahvila(taitaa olla vieläkin) Kassan molemmilla puolilla oli vitriini, joista toisella puolella makeat ja toisella suolaiset. Makeat oli erilaisia juustokakkuja ja suolaiset erilaisia piirakoita ja voileipäkakkuja. Palat oli isoja ja edullisia kokoonsa nähden. Ja maku oli jumalainen:)

Joo, Sitruunapisara! Ei taida enää olla, kun sehän meni koko kortteli uusiksi. Ihania kakkuja niin suolaisina kuin makeina, isoja paloja ja hinta vain muutaman euron. Oiskohan iso pala voileipäkakkua maksanut neljä euroa ja tosiaan sillä lähti nälkä aikuiseltakin. Tekivät itse siinä kahvilan yhteydessä, niin pystyivät myymään halvemmalla.

Tarjonnasta en osaa ihan suorilta sanoa, mutta jopa sitä tärkeämpää on miljöö ja tunnelma. Mua inhottaa kans kauppakeskuskahvilat, ahtaat akvaariot ja hirveä hälinä koko ajan.

Mitään leikkipaikkoja tms. lasten leikkipaikkoja en todellakaan kahvilaan kaipaa, vaan rauhallisen, aikuisille suunnatun olohuoneen, en mitään hoploppia! Noita leikkipaikka/perhehelvettejä on jo ihan tarpeeksi, ei kuulu oikeaan kahvilaan mun mielestä. Rauhallista musiikkia sopivalla volyymillä, rauhallinen sijainti, tunnelmallinen ympäristö, päivän lehdet:) Sellainen paikka, jossa tekee mieli istahtaa pidempäänkin ja lueskella vaikka tenttiin kivassa pienessä nurkassa.

Tarjoiluista kaipaisin ehkä sitä, että saisi ostaa kahvia tai teetä sellaisen pienen pannullisen omaan pöytään. Eri teelaatuja, mieluiten haudutettavia. Sämpylöiden, munkkien ja muiden perinteisten abc-tarjottavien sijaan laadukkaat leivokset, kakut ja kuten joku jo mainitsikin, niin pieniä suolapaloja, joita voi ottaa useamman lautaselle. Voi olla ihan perus pullaakin, mut laadukasta sellaista, ei mitään raakapakasteita.

Saksassa ja italiassa on kyllä ihania kahviloita ja tarjottavia. Kannattaa käydä vähän haistelemassa ideoita vaikka ulkomailta;)

Yhteistyössä