Mitä astiasarjaa keräät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
teemaa löytyy, ruskeaa, vihreää (ei sitä uutta hailakan vihreetä, vaan sitä edellistä =) ) , turkoosia ja terraa.
astioita on varmaan noin 10 kpl kaikkia, joitain vähän useampikin.

sit löytyy kehrää, lähinnä lautasia, ihan muutama lasi taitaa vielä ehjänä olla.

Sellaista wanhaa kahviastiastoa metsästän, jota ei enää valmisteta eikä se ole suomalainen. Kupit ja tassit eivät ole samanlaisia, eikä niiden tarvitsekaan olla. Kunhan pääsen vauhtiin, on mulla ehkä myrkynvihrein kahvipöytä koskaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;29529314:
Sellaista wanhaa kahviastiastoa metsästän, jota ei enää valmisteta eikä se ole suomalainen. Kupit ja tassit eivät ole samanlaisia, eikä niiden tarvitsekaan olla. Kunhan pääsen vauhtiin, on mulla ehkä myrkynvihrein kahvipöytä koskaan. :D

Millaisia tarkoitat?
Sain perinnöksi yhden tusinan myrkynvihreän kahviastiaston. Ei ole suomesta.

Arabian Myrna. Ostan kirppiksiltä jos on edukas hinta. Sain tusinan perintönä ja haluan siis 2 tusinaa.

Iittalan musta-valkoinen Taika. Lähinnä jälkiruokakippoja, kahvimukeja ja 12cm lautasia. Kohtuuhintainen.

Villeroy&boch Grey white pearl sarjaa lähinnä ruokailuun. Kallis sarja.

Niin ja lisäksi arki käytössä valkoinen ja musta teema.
Niin ja..
Iittalan aino sarjan lautaset ja lasit sinisenä. Käytössä lähinnä lapsivierailla.

Minä kerään iki-ihanaa 1970-luvun länsisaksalaista Waehtersbach -sarjaa punaisena. Astioita somistavat joko valkoiset polkadot -pallot, sydämet, kukat tai omenat. Aivan ihana sarja, jota olen vuosien ajan bongaillut sieltä ja täältä kirppiksiltä jne.

Aikoinaan keräsin Arabian Arctica sarjaa jossa on sellainen kellokukka toisessa sivussa.
Siihen on ruoka-astiat ja ovat jokapäiväisessä käytössä.
Nyt kerään Pentikin Paratiisi kahviastiastoa, mukit, asetit ja pullalautaset + sokerikko ja kermakko on jo. Haluan vielä pikkukippoja ja ehkä ruokalautasiakin. Jokapäiväisessä käytössä ovat.
Ei kallis mut ei ihan halpiskaan
Toinen jota oon keränny aikaisemmin ihan aktiivisestikin on Arabian Paratiisi kahviastiasto.
Kyllästyin sen keltaiseen ja kirjavuuteen jossain vaiheessa ja keräily on ollut tauolla. Mustavalkoset ois ihan jees, mut musta eivät sovi näitten riemunkirjavien kanssa yhteen. Kallis sarja.
Häälahjaks pyydettiin Willeroy& Boch kahviastiastoa ja saatiin kerättyä. En tiedä saisiko ko sarjaa enää, mutta en enää tykkääkään siitä :).
Olethan pannut merkille uuden Paratiisi Arabia kuosin, Purppura? Yleisenä kommenttina keräilijöille, että kannattaa hyvin tarkkaan seurata valmistajan sivuilta ollaanko keräilysi kohdesarjaa lopettamassa lähiaikoina. Tämän takia en keräile mitään, ostan koko setin aina kerralla, usein yhden ylimääräisen kappaleen rikkoontumisen varalta.

En varsinaisesti kerää mitään sarjaa, vaan ostan eri sarjoista keskenään hyvin yhteensopivia astioita, joihin tykästyn, ja jotka sopivat kokonsa ja muotonsa puolesta hyvin käyttöön. Tällä hetkellä löytyy Teema- ja KoKo-lautasia valkoista, turkoosia ja harmaata, jälkiruokakulhoja molemmista sarjoista turkoosia, ruskeaa, lilaa ja beigeä, Kastehelmi-jälkiruokakulhoja kirkkaita ja harmaita. Mukeina muumimukeja, Primavera-mukeja ja lasit Kartiota, Aaltoa ja Ote-laseja eri väreissä. Eli suht sekakaista, mutta tykkään noin, ei meillä niin hienoja vieraita käy että moittisivat jos kaikille ei riitä juuri saman värisiä astioita. Ruokailuvälineet on Savoniaa. On mulla lahjaksi saatua punausta Taika-sarjaa 6 kahvikuppia ja lautaset, ja niihin sopivia lasisia asetteja, niistä tarjoan kahvit jos käy jotain harvinaisempia vieraita.

Yhteistyössä