Mitä astia- ja lasisarjoja teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja astiafani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

astiafani

Vieras
Tuli tuosta Vepaston aloituksesta mieleen, että tätähän ei kai olla täällä pitkään aikaan kysytty: mitä astia- ja lasisarjoja teillä on? Onko arki- ja juhla-astiat erikseen?

Laseina on Iittalan Aino Aaltoa, Kartiota ja Vernaa. Arkikuppeina Arabian muumi- ja pupumukeja ja arkilautasina Teemaa. Juhlakäytössä on häälahjaksi saatua Pentikin mustaviinimarja-sarjaa

Juhla käytössä vaaleansinistä Taru sarjaa. Sinisiä kaartio laseja. Vernojakin kaapista löytyy mutta niitä ei koskaan olla käytetty kun niistä en tykkää.
Muumimukeja löytyy myös mutta ne on enemmän sellaisia keräilyjuttuja ei niinkään käyttö mukeina.
Tavallisesti käytössä on jotain halppis astioita.
Pentikin vanilja sarjaa haluaisin meille kun siihen joskus on varaa..

Ei niin minkäänlaisia. Mä en ole koskaan välittänyt mistään sarjoista, mutta mulla astiaston perusväri on valkoinen joten (aika) hyvin sopii kaikki keskenään.

Mutta nyt mä olen ihastunut siihen Iittalan Taika-sarjaan, mutta se on kovin tyyris :snotty:

Arkeen Teemaa ja Kokoa, juhlaan Villeroy&Bochin New Wave (aivan ihana, mutta epäkäytännöllinen) ja Rörstrandin yks perintöastiasto (ei kyllä ole käytetty ikinä). Lisäks mulla on Luhta Home:n barokki-astiastoa.

Arkiastiastona valkoista teemaa, laseina Aino Aaltoa ja sinistä kartiota ja aterimet savoniaa
Parempana astiastona V&B:n vanha Luxemburg ja saman valmistajan Emily aterimet. Lasit pitäisi vielä ostaa.

Aino Aalto (kirkkaita) juomalaseja ja Verna laseja (v.sin) arkikäytössä sekä lautasina kihlalahjaksi saatua 2 erilaista sarjaa. Kovin on sekalaista siis. Kahvimukeina on muumeja ja tummanvihreää teemaa.

Haluaisian alata keräämään oliivin värisiä teema lautasia ja kulhoja.

Juhla astiastoa ei ole erikseen. Juhla kahviastiastona on anopin kaverin itse maalaamat.

Meillä arkikäytössä Pentikin viinimarja sekä kahvittelu että ruokailu jutuissa ja Kustavin Mörkö samaten. Myös juhlassa usein nuo, mutta jos oikein paljon tulossa vieraita niin sitten on kahvitteluun porukoilta jotain arabian kahvikuppeja aikamoinen liuta :wave: Ruokailuun Willeroyn joku aikaperus lautasjuttu...

Meillä on hienostelu ruoka-astioina Sara La Fountain Barokki, punasena..en kauheesti tykkää :whistle: olisin tykännyt mustasta..
Muut astiat on mitä sattuu, Pentikin Vaniljaa yritetään kerätä..

Muumi- ja Koko-lautaset, Iittalan Flora-lasit ja V&B:n aterimet. Juhlalaseja on montaakin eri kotimaista sarjaa, eniten käytetään Tapio-laseja. Kahvia juodaan muumi-, Taika- ja Teema-mukeista, Marimekon Unikko-kupeista, Harlekin Gold-kupeista ja 70-luvun alun Arabia-kupeista.

Mulla on sellanen kukallinen lasisarja. Ikivanha. Vähän Apilan näkönen, mutta mielestäni vähän nätinpi. Kukkalasilautaset ja juomalasit. ELI KUKA MUISTAA NIMEN! Itseänikin alkoi harmittaa kun en muista sitä sarjan nimeä. SItt löytyy tietysti Arabia Teemaa sekä Paratiisi sekä tietty muumimukit arkikäytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuutikki:
Muumi kippoja kuppeja löytyy arkiastioina, iittalan teemaa ruoka astioina, nyt aloin keräämään luhdan barokki astiastoo juhliin..sinisenä/turkoosina.

Multa löytyy melkein kokonainen astiasto enkä tarvi sitä. On turkoosina ja mustana eli oikeestaan kaks melekin kokonaista astiastoo. Voisin myydä sen jonkinlaiseen kohtuu hintaan.

Arkikäytössä Teemaa, Taikaa, Kartiota, tarjoiluastioissa KoKoa, Teemaa ja jostain Arabian sarjasta sellaisia neliön muotoisia tarjoilulautasia. Juhlakäytössä Paratiisia, Aikaa ja Mondoa.

Yhteistyössä