Mitä ajatuksia tämä herättää kaikissa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauris 68
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Aika erikoista :o Siis että paltamolaiset velvoitetaan töihin ja muualla Suomessa kansalaisten ei tarvitse käydä töissä, jos eivät halua.

Niin, ensimmäinen ajatus oli se, että tämä on täyttä provoilua :D

Täytyy huomenna goolailla aiheesta lisää, ehdin katsella vain pintaraapaisun. Jutusta oli näköjään myös Kelan Sanomissa ollut jossain vaiheessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Avaan sateenvarjon valmiiksi ja sanon että minusta on ihan oikein se että työttömyyskorvausta vastaan pitää tehdä jotain, eikä se tule vain niinkuin manulle illallinen. Ja tarkoitan tällä terveitä työkykyisiä ihmisia.

Mut miten se vaikuttaa mielenterveyteen jos tietää joutuvansa tekemään jotain tosi turhaa työtä paska palkalla.. Kun todellisuudessa se on just sitä kivikasan siiirtoa paikasta a paikkaan b, tai aurausviittojen vuolemista...
 
No näin meillä kurjilla kohtalo tulee olemaan,jotku raukat sit jo hätäpäissään lähteneet toisaalle karkuun uudistusta.Mietin monellakohan tätä hätää perhe ja kaikki jäänyt..No Saapi tosiaanki nähdä mitä tuleman pitää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Avaan sateenvarjon valmiiksi ja sanon että minusta on ihan oikein se että työttömyyskorvausta vastaan pitää tehdä jotain, eikä se tule vain niinkuin manulle illallinen. Ja tarkoitan tällä terveitä työkykyisiä ihmisia.

Olin ennen tota mieltä, mutta sitten mies jäi työttömäksi. Hänellä on kaksi korkeakoulututkintoa ja opintolainaa maksamatta. Kovasti haki töitä, mutta mikään ei napannut. Minusta olisi kohtuutonta vaatia, että olisi tuolla koulutuksella mennyt esim. kaupan kassaksi (eikä varmana olisi ylikoulutettuna edes päässyt). Kyllä se on musta hyvinvointiyhteiskunnan perusta, että yhteiskunta maksaa tarvittaessa vastikkeetontakin tukea sitä tarvitseville. Mutta olihan se vaikeaa aikaa, onneksi vuoden työttömyyden jälkeen tärppäsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Avaan sateenvarjon valmiiksi ja sanon että minusta on ihan oikein se että työttömyyskorvausta vastaan pitää tehdä jotain, eikä se tule vain niinkuin manulle illallinen. Ja tarkoitan tällä terveitä työkykyisiä ihmisia.

olen samoilla linjoilla. tosin jos samaa työtä tekemällä toinen saa kunnollista palkkaa ja toinen työttömyyskorvauksen suuruisen "ansion", niin eihän se taas ole reilua. ja jokaisen pitää pystyä itsensä myös sillä työllään elättämään (ja perheensä myös)...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Avaan sateenvarjon valmiiksi ja sanon että minusta on ihan oikein se että työttömyyskorvausta vastaan pitää tehdä jotain, eikä se tule vain niinkuin manulle illallinen. Ja tarkoitan tällä terveitä työkykyisiä ihmisia.

Mut miten se vaikuttaa mielenterveyteen jos tietää joutuvansa tekemään jotain tosi turhaa työtä paska palkalla.. Kun todellisuudessa se on just sitä kivikasan siiirtoa paikasta a paikkaan b, tai aurausviittojen vuolemista...

Tessin mukaista palkkaahan nuo tulevat saamaan ja ihan oikeita töitä. Tuskin tuolla kunnassa nyt kiviäkään on niin paljoa että niitä tarvitsisi 500 ihmisen kantaa täyspäiväisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zippis:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Avaan sateenvarjon valmiiksi ja sanon että minusta on ihan oikein se että työttömyyskorvausta vastaan pitää tehdä jotain, eikä se tule vain niinkuin manulle illallinen. Ja tarkoitan tällä terveitä työkykyisiä ihmisia.

Olin ennen tota mieltä, mutta sitten mies jäi työttömäksi. Hänellä on kaksi korkeakoulututkintoa ja opintolainaa maksamatta. Kovasti haki töitä, mutta mikään ei napannut. Minusta olisi kohtuutonta vaatia, että olisi tuolla koulutuksella mennyt esim. kaupan kassaksi (eikä varmana olisi ylikoulutettuna edes päässyt). Kyllä se on musta hyvinvointiyhteiskunnan perusta, että yhteiskunta maksaa tarvittaessa vastikkeetontakin tukea sitä tarvitseville. Mutta olihan se vaikeaa aikaa, onneksi vuoden työttömyyden jälkeen tärppäsi.

Mutta eikös se kaupankassakin olis ollut parempi kuin ei mitään. Mä aikoinani menin sinne kaupankassalle odottelemaan että saisin omanalan töitä. Tosin mulla kävi niin että sille alalle jäin ja päätin edetä kaupanalalla vähän korkeammalle kuin kassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Avaan sateenvarjon valmiiksi ja sanon että minusta on ihan oikein se että työttömyyskorvausta vastaan pitää tehdä jotain, eikä se tule vain niinkuin manulle illallinen. Ja tarkoitan tällä terveitä työkykyisiä ihmisia.

Mut miten se vaikuttaa mielenterveyteen jos tietää joutuvansa tekemään jotain tosi turhaa työtä paska palkalla.. Kun todellisuudessa se on just sitä kivikasan siiirtoa paikasta a paikkaan b, tai aurausviittojen vuolemista...

Tessin mukaista palkkaahan nuo tulevat saamaan ja ihan oikeita töitä. Tuskin tuolla kunnassa nyt kiviäkään on niin paljoa että niitä tarvitsisi 500 ihmisen kantaa täyspäiväisesti.

Pakko jo ottaa huumorilla asia tähän aikaan.Me tullaan kantamaan vettä avanosta toiseen..
 
Tulkaa hei tänne Vantaalle. Täällä demarit on varmaan ensi kaudellakin enemmistönä kaupunginvaltuustossa, joten ei ole pelkoa, että töitä joutuisi tekemään =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Zippis:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Avaan sateenvarjon valmiiksi ja sanon että minusta on ihan oikein se että työttömyyskorvausta vastaan pitää tehdä jotain, eikä se tule vain niinkuin manulle illallinen. Ja tarkoitan tällä terveitä työkykyisiä ihmisia.

Olin ennen tota mieltä, mutta sitten mies jäi työttömäksi. Hänellä on kaksi korkeakoulututkintoa ja opintolainaa maksamatta. Kovasti haki töitä, mutta mikään ei napannut. Minusta olisi kohtuutonta vaatia, että olisi tuolla koulutuksella mennyt esim. kaupan kassaksi (eikä varmana olisi ylikoulutettuna edes päässyt). Kyllä se on musta hyvinvointiyhteiskunnan perusta, että yhteiskunta maksaa tarvittaessa vastikkeetontakin tukea sitä tarvitseville. Mutta olihan se vaikeaa aikaa, onneksi vuoden työttömyyden jälkeen tärppäsi.

Mutta eikös se kaupankassakin olis ollut parempi kuin ei mitään. Mä aikoinani menin sinne kaupankassalle odottelemaan että saisin omanalan töitä. Tosin mulla kävi niin että sille alalle jäin ja päätin edetä kaupanalalla vähän korkeammalle kuin kassa.

Mutta siis ensinnäkin kuka ottaa muka nykyään kaksinkertaisen maisterin kaupankassalle? Ei kukaan. Ja sitten, jos olet lukenut 8 vuotta yliopistossa vaikka kvanttifysiikkaa, niin minusta kaupankassa on sekä ko. henkilön että kaupan kannalta huono vaihtoehto. Totta kai, jos esim. kolmen vuoden odottelun jälkeen ei saisi mitään töitä edes hiukan lähempää omaa alaa, niin sitten pitäis miettiä elämälle uutta suuntaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
En tiedä, mutta valtiohallinnon kanssa yhteistyössä asia tehdään kokeiluluonteisesti. Eli Paltamon työttömät ovat koekaniineina projektissa.

Joka suoraan sanottuna ensikuulemalta kuulosti aivan järjettömältä idealta, mutta tuossa googlaillessa alkoi kuulostaa jo monin tavoin ehkä jopa toimivalta ajatukselta, mutta käytäntöhän sen vasta näyttäisi.
Aika erikoista :o Siis että paltamolaiset velvoitetaan töihin ja muualla Suomessa kansalaisten ei tarvitse käydä töissä, jos eivät halua.

tosi outoa. Entä kansalaisten yhdenvertaisuus jne?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tulkaa hei tänne Vantaalle. Täällä demarit on varmaan ensi kaudellakin enemmistönä kaupunginvaltuustossa, joten ei ole pelkoa, että töitä joutuisi tekemään =)

Se varmaan onkin Paltamon-kokeilussa idean ydin: pääsevät eroon työtä vieroksuvista, kun muuttavat muualle.

Kokeilulla on varmaan tämän vuoksi loistavat tulokset.

Vaikka ei välttämättä mitenkään huono kokeilu. Niitä oman alan töitä kun ei riitä kaikille, joten hyvä se on oman henkisenkin kunnon takia käydä töissä. Lorvailuun tottuu äkkiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Avaan sateenvarjon valmiiksi ja sanon että minusta on ihan oikein se että työttömyyskorvausta vastaan pitää tehdä jotain, eikä se tule vain niinkuin manulle illallinen. Ja tarkoitan tällä terveitä työkykyisiä ihmisia.

ja mitä sinä teet yhteiskunnan hyväksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tulkaa hei tänne Vantaalle. Täällä demarit on varmaan ensi kaudellakin enemmistönä kaupunginvaltuustossa, joten ei ole pelkoa, että töitä joutuisi tekemään =)

Heh ;) Mutta jos ei olis demarit olleet Suomenmaassakin vallassa, niin olis tämänkin palstan mammat vähissä, kun ei varmaan hoitovapaita tunnettias ja kaikilla olis kiirus töihin heti, kun on lapsen saanut ulos punnerrettua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zippis:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Zippis:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Avaan sateenvarjon valmiiksi ja sanon että minusta on ihan oikein se että työttömyyskorvausta vastaan pitää tehdä jotain, eikä se tule vain niinkuin manulle illallinen. Ja tarkoitan tällä terveitä työkykyisiä ihmisia.

Olin ennen tota mieltä, mutta sitten mies jäi työttömäksi. Hänellä on kaksi korkeakoulututkintoa ja opintolainaa maksamatta. Kovasti haki töitä, mutta mikään ei napannut. Minusta olisi kohtuutonta vaatia, että olisi tuolla koulutuksella mennyt esim. kaupan kassaksi (eikä varmana olisi ylikoulutettuna edes päässyt). Kyllä se on musta hyvinvointiyhteiskunnan perusta, että yhteiskunta maksaa tarvittaessa vastikkeetontakin tukea sitä tarvitseville. Mutta olihan se vaikeaa aikaa, onneksi vuoden työttömyyden jälkeen tärppäsi.

Mutta eikös se kaupankassakin olis ollut parempi kuin ei mitään. Mä aikoinani menin sinne kaupankassalle odottelemaan että saisin omanalan töitä. Tosin mulla kävi niin että sille alalle jäin ja päätin edetä kaupanalalla vähän korkeammalle kuin kassa.

Mutta siis ensinnäkin kuka ottaa muka nykyään kaksinkertaisen maisterin kaupankassalle? Ei kukaan. Ja sitten, jos olet lukenut 8 vuotta yliopistossa vaikka kvanttifysiikkaa, niin minusta kaupankassa on sekä ko. henkilön että kaupan kannalta huono vaihtoehto. Totta kai, jos esim. kolmen vuoden odottelun jälkeen ei saisi mitään töitä edes hiukan lähempää omaa alaa, niin sitten pitäis miettiä elämälle uutta suuntaa.

Huh huh. Ensin ihminen opiskelee lähes kymmenen vuotta (yhteiskunnan tuilla) ja sitten jää odottelemaan, että yhteiskunta järjestää sen työpaikankin. Toivottavsti kokeilu laajenee ja kaikki lorvailijat potkitaan töihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niinnäin:
Alkuperäinen kirjoittaja Zippis:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Zippis:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Avaan sateenvarjon valmiiksi ja sanon että minusta on ihan oikein se että työttömyyskorvausta vastaan pitää tehdä jotain, eikä se tule vain niinkuin manulle illallinen. Ja tarkoitan tällä terveitä työkykyisiä ihmisia.

Olin ennen tota mieltä, mutta sitten mies jäi työttömäksi. Hänellä on kaksi korkeakoulututkintoa ja opintolainaa maksamatta. Kovasti haki töitä, mutta mikään ei napannut. Minusta olisi kohtuutonta vaatia, että olisi tuolla koulutuksella mennyt esim. kaupan kassaksi (eikä varmana olisi ylikoulutettuna edes päässyt). Kyllä se on musta hyvinvointiyhteiskunnan perusta, että yhteiskunta maksaa tarvittaessa vastikkeetontakin tukea sitä tarvitseville. Mutta olihan se vaikeaa aikaa, onneksi vuoden työttömyyden jälkeen tärppäsi.

Mutta eikös se kaupankassakin olis ollut parempi kuin ei mitään. Mä aikoinani menin sinne kaupankassalle odottelemaan että saisin omanalan töitä. Tosin mulla kävi niin että sille alalle jäin ja päätin edetä kaupanalalla vähän korkeammalle kuin kassa.

Mutta siis ensinnäkin kuka ottaa muka nykyään kaksinkertaisen maisterin kaupankassalle? Ei kukaan. Ja sitten, jos olet lukenut 8 vuotta yliopistossa vaikka kvanttifysiikkaa, niin minusta kaupankassa on sekä ko. henkilön että kaupan kannalta huono vaihtoehto. Totta kai, jos esim. kolmen vuoden odottelun jälkeen ei saisi mitään töitä edes hiukan lähempää omaa alaa, niin sitten pitäis miettiä elämälle uutta suuntaa.

Huh huh. Ensin ihminen opiskelee lähes kymmenen vuotta (yhteiskunnan tuilla) ja sitten jää odottelemaan, että yhteiskunta järjestää sen työpaikankin. Toivottavsti kokeilu laajenee ja kaikki lorvailijat potkitaan töihin.

No jos ei olisi näitä, jotka opiskelee 10 vuotta kvanttifysiikkaa, niin pysähtyisi Suomen(kin) kehitys aika nopeesti. Ei ratkaisu ole se, että ensin yhtk. maksaa tosiaan 10 vuoden koulutuksen ja sitten pakotetaan kaupan kassaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Heh ;) Mutta jos ei olis demarit olleet Suomenmaassakin vallassa, niin olis tämänkin palstan mammat vähissä, kun ei varmaan hoitovapaita tunnettias ja kaikilla olis kiirus töihin heti, kun on lapsen saanut ulos punnerrettua.
Joo, mutta se ei johtuis demareista vaan nykypäivän mammoista. Sotavuosina syntyvyys oli huipussaan, noin 100 000 tenavaa joka vuosi. Eikä kotihoidontuesta ja 10 kk äitiyslomasta oltu kuultukaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Heh ;) Mutta jos ei olis demarit olleet Suomenmaassakin vallassa, niin olis tämänkin palstan mammat vähissä, kun ei varmaan hoitovapaita tunnettias ja kaikilla olis kiirus töihin heti, kun on lapsen saanut ulos punnerrettua.
Joo, mutta se ei johtuis demareista vaan nykypäivän mammoista. Sotavuosina syntyvyys oli huipussaan, noin 100 000 tenavaa joka vuosi. Eikä kotihoidontuesta ja 10 kk äitiyslomasta oltu kuultukaan.

Ja me kaikkihan kaipaamme takaisin tonne -40-luvulle... Itse ainakin olen tyytyväinen, että saan olla kotona, mikä ei olis mahdollista, jos ei yhteiskunta tukisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Ja me kaikkihan kaipaamme takaisin tonne -40-luvulle... Itse ainakin olen tyytyväinen, että saan olla kotona, mikä ei olis mahdollista, jos ei yhteiskunta tukisi.
No ei kaivata ei =) Mustakin on ihan hyvä, että kotona saa olla, jos haluaa.

 
onko tässä ajateltu ihmisiä jotka joutuvat viemään lapsensa hoitoon tämän takia? maksamaan hoitomaksut? tekemään työtä päivärahalla? että sellainen paratiisi on paltamo
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Heh ;) Mutta jos ei olis demarit olleet Suomenmaassakin vallassa, niin olis tämänkin palstan mammat vähissä, kun ei varmaan hoitovapaita tunnettias ja kaikilla olis kiirus töihin heti, kun on lapsen saanut ulos punnerrettua.
Joo, mutta se ei johtuis demareista vaan nykypäivän mammoista. Sotavuosina syntyvyys oli huipussaan, noin 100 000 tenavaa joka vuosi. Eikä kotihoidontuesta ja 10 kk äitiyslomasta oltu kuultukaan.

Ja me kaikkihan kaipaamme takaisin tonne -40-luvulle... Itse ainakin olen tyytyväinen, että saan olla kotona, mikä ei olis mahdollista, jos ei yhteiskunta tukisi.


Tosiasiahan kai kuitenkin on se, että ainakin nykyaikana pienten lastenkotihoitoa kannattavat aivan muut puolueet kuin demarit. Demarit eivät kannata lastenkotihoidon tukemista, koska heidän mielestään tämä veisi automaattisesti naiset takaisin kotiin, nyrkin ja hellan väliin.

Ihan jotkut muut puolueet kannattavat lapsien kotihoidontuen parantamista, kunnes lapsi on esim. 3 vuotias.
 
ihmeessä täällä rakkaassa suomen maassa anneta niiden äitien hoitaa lapsiaan kotona,ketkä vielä tahtoo.kyllä päivähoitoon saa tukea muttei lasten kodinhoitoon,siis sen jälkeen kun lapsi täyttää 3v.hoitoa lapsi vielä sittenkin tarvitsee.eikö täältä löydy ketään samanhenkistä,joka osais neuvoa voisko tätä asiaa jotenkin viedä eteenpäin?meinaan että tällaisia äitejä on varmaan kortistossa?!
 

Yhteistyössä