mitä ajatuksia herättää..kyse lastenhoitajasta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja muumi:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jeps..eli meillä se tilanne,että lapsi herätetään klo 5:45..alakertaan kömmitään n. 5min heräämisestä..pukeminen..ja lähtö klo 6:30 mennessä..meitä on toki äiti ja isä paikalla, mutta meilläkin menee tovi,että saamme itsemme uloslähtö kuntoon,koska esim minä olen ammatissa,jossa en voi näyttää variksenpelättimeltä..

voisiko lapsen herättää myöhemmin, jos ei syö kotona? esim suoraan pukemaan? vai onko niin hidas herääjä tms, ettei onnistu?

Minkä aikaa sun lapsella menee siitä kun herää, käy vessassa, syö aamupalan, pukee sisä- ja ulkovaatteet? Otappa huvikseen aikaa sekä normi aamuna, että sellaisena kun ottaa aivoon kaikki :D ei taida kolme varttia riittää ;)
Ainahan sitä voi syyllistää ja saivarrella.

:o missähän kohtaa mä oon syyllistäny tai saivarrellu, päinvastoin. ota silmä käteen, jos tosiaan tuli sellainen fiilis.

kirjoitin myös nähdäkseni JOS EI SYÖ kotona. itse herätän lapsen vartin ennen lähtöä, ja se on hyvä ratkaisu meille, koska lapsi on ripeä herääjä, eli pystyy heti herättyään "toimimaan".

jeps..eli meillä se tilanne,että lapsi herätetään klo 5:45..alakertaan kömmitään n. 5min heräämisestä..pukeminen..ja lähtö klo 6:30 mennessä..meitä on toki äiti ja isä paikalla, mutta meilläkin menee tovi,että saamme itsemme uloslähtö kuntoon,koska esim minä olen ammatissa,jossa en voi näyttää variksenpelättimeltä..

voisiko lapsen herättää myöhemmin, jos ei syö kotona? esim suoraan pukemaan? vai onko niin hidas herääjä tms, ettei onnistu?

Minkä aikaa sun lapsella menee siitä kun herää, käy vessassa, syö aamupalan, pukee sisä- ja ulkovaatteet? Otappa huvikseen aikaa sekä normi aamuna, että sellaisena kun ottaa aivoon kaikki :D ei taida kolme varttia riittää ;)

:o missähän kohtaa mä oon syyllistäny tai saivarrellu, päinvastoin. ota silmä käteen, jos tosiaan tuli sellainen fiilis.

kirjoitin myös nähdäkseni JOS EI SYÖ kotona. itse herätän lapsen vartin ennen lähtöä, ja se on hyvä ratkaisu meille, koska lapsi on ripeä herääjä, eli pystyy heti herättyään "toimimaan".

No mitä jos ottaisit aivot pois persiistä, koska selkeesti istut niiden päällä :D vai jumittaako muuten?? Ehdottelit tuossa et lapsi syö siinä kolmessa vartissa aamupalan, etkö vaa? Vai kannattaisko herättää ehkä jo aamukolmelta kun hoidossa ei saa aamiasta ennekuin tuntien päästä :kieh:

Mulle tulee eka lapsi hoitoon heti kuuden jälkeen ja muut ennen kahdeksaa. Aamupala tarjoillaan meillä kahdeksan pintaan mutta tälle aikaseen tulleelle annan jotakin syömistä jo aijemmin ja varsinaisen aamupalan syö sitten toisten kanssa porukalla. Tämä tapa ei ole saanut minua vararikkoon.

No mitä jos ottaisit aivot pois persiistä, koska selkeesti istut niiden päällä :D vai jumittaako muuten?? Ehdottelit tuossa et lapsi syö siinä kolmessa vartissa aamupalan, etkö vaa? Vai kannattaisko herättää ehkä jo aamukolmelta kun hoidossa ei saa aamiasta ennekuin tuntien päästä :kieh:

kuule ota itse vaan. missään en ole ehdottanut, että lapsi söisi aamupalan kotona, ainoastaan kritisoinut hoitajaa, joka ei riittävää aamupalaa anna. mutta tulkitse sä ihan rauhassa noita mun kirjoituksia, kuten parhaaksi näet.

ehkä mun virhe oli käyttää "jos"-sanaa, vaikka oikeammin olisi pitänyt kirjoittaa "voisiko lapsen herättää myöhemmin, koska ei syö kotona". no, luulen kyllä, että ap tajuaa kirjoitukseni. :)

meillä lapsen päiväkoti tarjoaa joka aamu aamupalan klo 8...viemisajasta huolimatta.
Joskus lapsi menee jo 06 hoitoon ja itse olen katsonut paremmaksi ruokkia lapsen kotona ennen päiväkodin aamupalaa. Jos itse haluan ettei lapsella todellakaan ole nälkä niin mielummin toimin näin. Meillä siis lapsi joutuu nousemaan pahimmillaan jo klo 04.45...
Nukkumaan mennään sitten tietysti huomioiden aikainen aamu.
Itse äitinä varmistan kunnollisen aamiaisen kotona. Hoidossa voi ottaa sitten jotain leipää tms lisäksi.
Pakkohan asioihin on sopeutua vaan...

En ymmärrä rangaistusta. Jos puhuu rumia laitetaan vaippa? Miksi? Mitä tekemistä rangaistuksella on "rikokseen"?? Eikö rangaistuksen kuuluisi olla jotenkin liittyväinen "rikokseen. Ainakin lapsilla... Ja tuosta vaipasta, ihan älytöntä!!!

No, ensinnäki meillä jos lapsi herää klo 6 ja sais vasta aamupalan hoitopaikassa klo 8......ei, ei syö tällaisina aamuina kotona ainakin paahtoleivän ja maitoa.
Ja tuosta hoitajasta; ei ole oikeen metoodit kohdallaan, joten jonnekkin nopeasti yhteyttä....koska, niinku joku jo sanoi, mitä muita keinoja mahtaa käyttää???

kuule ota itse vaan. missään en ole ehdottanut, että lapsi söisi aamupalan kotona, ainoastaan kritisoinut hoitajaa, joka ei riittävää aamupalaa anna. mutta tulkitse sä ihan rauhassa noita mun kirjoituksia, kuten parhaaksi näet.

ehkä mun virhe oli käyttää "jos"-sanaa, vaikka oikeammin olisi pitänyt kirjoittaa "voisiko lapsen herättää myöhemmin, koska ei syö kotona". no, luulen kyllä, että ap tajuaa kirjoitukseni. :)

Niin ruudun tällä puolen lukee vaan sen minkä kirjoitat ei sitä mitä mahdollisesti ajattelit jos se ei selkeesti ilmene siitä tekstistä ;)

Niin ruudun tällä puolen lukee vaan sen minkä kirjoitat ei sitä mitä mahdollisesti ajattelit jos se ei selkeesti ilmene siitä tekstistä ;)

no lainaatko vielä sen kohdan, missä kohtaa ehdotin, että lapsi söisi sen 45min aikana kotona myös aamupalan?? missään en ole niin kirjoittanut, sinä vain halusit asiaa väännellä, näemmä.

kannattaa myös miettiä, voiko vika olla joskus tulkitsijassa.. vaikka kysyä selvennystä, jos tekstissä on tulkinnanvaraa, eikä alkaa huudella "pää pois perseestä"-tyylisiä kommentteja. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja waaka:
Mitä ihmettä? :kieh: ilimotus jonnekki kunnalle tommosesta hoitajasta ja tutkintapyyntö. varmaa joku mielipuoli joka saa tyydytystä lapsen häpäisemisestä. ja minkä ikänen lapsi kyseessä? |O

No niin justiinsa taas.. Rauhoituhan nyt itse pikkasen.

Yhteistyössä