Mitä ajattelisitte/olette mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vempula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vempula

Vieras
Olemme viimeksi uutenavuotena olleet isännän kans ulkona,ja lapsemme oli minun vanhemmillani yökylässä.Kuten aina onkin kun sen vaan ottavat yökylään!No nyt sitten tänään lapsi oli 3h mummin luona että saatiin tehtyä remppaa,tosin sellasta hätä sutimista kun kohta pitää jo hakea pois ns(klon vahtaamista.Mummilla tarve päästä kaupoille pariksi tunniksi vaikka jo aamulla kävikin kaupassa.No mutta asian ydin menemme hakemaan lasta no eihän se halua lähteä(Mummin ja ukin kyyti tulee 16.oo hakemaan,mun veli,leikit kesken jään mummille,keksii verukkeita että ei saada puetuksi,rimpuilee itkee/raivoo kurkku suorana että haluan jäädä yöks mummille.Ukki ja mummi yrittää lohdutukseksi että me tuodaan sulle puuhapete karkkia,minä siihen että minun lasta ette lahjo ja iso PISTE.Tuntui itsestä niin pahalta oikeen sydäntä raastoi kun lapsi itki,itkemistään että sais jäädä isovanhempien luo.Ja sitä paitsi mutsi on ollu koko tän viikonlomalla ja oli puhetta että ottaa jonain pvänä lapsen yökylään ja paskanmarjat aina on milloin mitäkin teko syitä että ei käy.Oma pää haluis tuulettuu ja kaipais muutaki ku työtä ja kotia.Mutta mulle jäi nyt niin raivo olo noitten käyttäytymisestä että enää en soittele pyydä "lastenhoito apua.

Onko itselläs uhmaikä?
Ei mummi/ukki kukaan muukaan ole velvollinen lapsiasi/lastasi hoitamaan. Ei heidän tarvitse eikä ole pakko.

Käykää useammin heillä kylässä niin lapses on tyytyväinen?

Niin se vaan on, joillain mummoilla ja paapoilla on vielä niin virikkeellistä se omaa vapaa-aika, etteivät ennätä ottaa lapsenlapsiaan hoitoon. Suotakoon se heille, he ovat tosiaan jo oman katraansa aikoinaan hoitaneet.

Uskon, että suututtaa, mutta tilanteeseen on vain sopeuduttava, ethän voi pakottaa heitä lapsiasi hoitamaan, jolleivät tahdo tai tekevät mieluummin jotain muuta :| .

Muuten, jaottele ensi kerralla tekstisi, on helpompi lukea :) .

Minä ajattelisin, että isovanhempia ei voi pakottaa. Ne on hommansa tehneet kasvattaessaan omat lapsensa, ja lapsenlapsen hoito pitäisi olla vapaaehtoista.
Mikäs sinä olet päättämään onko se toinen kauppareissu tärkeä vai ei?

sitäpaitsi viime uusivuosi ei ole kaukanakaan vielä.

Soita MLL :stä hoitaja.

No ihan normaalia isovanhemmilta. Kyllä sitä joskus voi lahjoa.
Ja siitä, ettei ole ottanut yökylään lomallaan, vaikka oli puhetta, niin eihän hänen ole pakko ottaa, jos on muuta menoa.
Se on hänen lomansa.
En nyt ymmärrä, mistä meuhkaat.

Nähdään vähintään viikolla noin 2-3krt ja viikonloppuisinkin kyllä.Mutta nyt olikin se että miksi eivät voineet lasta ottaa yökylään kun toinen niin kauniisti kysyy ja sitten kun sanotaan että ei niin tulee itku.Ja kaiken lisäksi kun aina luvataan ja sit ei otetakkaan niin on toi jo mun mielestä lapsenkin huijaamista

Alkuperäinen kirjoittaja vempula:
Nähdään vähintään viikolla noin 2-3krt ja viikonloppuisinkin kyllä.Mutta nyt olikin se että miksi eivät voineet lasta ottaa yökylään kun toinen niin kauniisti kysyy ja sitten kun sanotaan että ei niin tulee itku.Ja kaiken lisäksi kun aina luvataan ja sit ei otetakkaan niin on toi jo mun mielestä lapsenkin huijaamista

Siis oli lapselle luvannut ottaa hänet yökylään, mutta sitten peruikin? Se on minusta väärin :| .

Mutta nyt olikin se että miksi eivät voineet lasta ottaa yökylään kun toinen niin kauniisti kysyy ja sitten kun sanotaan että ei niin tulee itku.
jospa heillä oli muita suunnitelmia?? ja jos lapselta pääsee itku, ei sille mitään voi. ei elämää voi järjestää niin että kaikki menee aina toiveiden mukaan.
ja sitäpaitsi, minunkin mielestäni edellisestä yökyläilystä ei ole niiin pitkä aika että kannattaisi sitä kovasti parkua, vajaa kaksi kuukautta. ikävä sanoa, mutta itse te ne lapset olette tehneet ei isovanhemmat.

no jos on luvannut on väärin, mutta kuvauksesi mukaan ei se sitä kyllä kovin nätisti kysynyt. :D

ja kaiken lisäksi aina tulee jotain ns.keksittyä menoa just silloin.Tänäänkin sanoi että voi olla iltaan asti ja sit ei onnaa,niin kyllä laittaa mulla sauhuu.En pidä ihmisistä jotka eivät pidä lupauksiaan.Ymmärrän toki jos on oikeesti jotain menoa tms...Mut tää on jo kunnon paskaa jota sataa en jaksa kirjottaa kaikkee ja en oletakkaan et ne ois mun penskan lapsenpiikoja

Siis yökylään menosta sopiminen kuuluu sinulle ja vanhemmilles, ei lapselle. Ja kyllä sitä voi olla menoja muillakin kun sinulla, ei se lastesi hoito minun mielestäni muille kyllä kuulu, joten et voi olettaa että muut on aina käytettävissä kun näin ajattelet.

Sanokaa mitä sanotte, mutta suhteet tuovat myös velvollisuuksia. Isovanhemmilla ei välttämättä ole velvollisuutta vahtia lapsia, mutta he ovat velvollisia olemaan lapselle mummi ja pappa. Kyllä minun mielestäni isovanhempien kuuluu suorittaa isovanhemman velvollisuuteni lasta kohtaan. Minullekin olisi tullut paha mieli.

en oletakkaan et ne ois mun penskan lapsenpiikoja
valitettavasti ensimmäinen viestisi antoi kyllä täysin sellaisen kuvan:

Olemme viimeksi uutenavuotena olleet isännän kans ulkona,ja lapsemme oli minun vanhemmillani yökylässä....
... mutsi on ollu koko tän viikonlomalla
sitä paitsi lomalla saa kyllä tehdä mielestäni sitä mitä ITSE haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:

Siis oli lapselle luvannut ottaa hänet yökylään, mutta sitten peruikin? Se on minusta väärin :| .

on viimeiset kaksi viikkoa hokenut meidän vanhempien kuullen ja lapselle että mummi ottaa sinut tarmo yökylään kun mummilla on loma,tätä on jatkunut ties kuinka kauan.Ja vielä eilenkin oli puhetta että ottaa lapsen yökylään tänään,mutta asia kääntyikin näin et oli muutaman tunnin tänään ja yökylä reissu sivutettiin jälleen.En tiedä,mutta mulla on kovapää mut nyt kyllä pistää melkein ihan tipaksi ihan jo lapseni näkökulmasta katsoen.Kyllä se ennen itku seremoniaa kysyi mummilta niin nätisti ja halien kera oikein että miksi en voi jäädä.

En mää antas lapsen huutamalla koittaa saada yökyläpaikkaa. Aikuiset niistä hommista neuvottelee. Varmasti te oisitte halunneet omaa aikaa ja lapsen mummolaan yöksi, mutta jos se ei mummolaan passaa, niin se ei passaa.

Alkuperäinen kirjoittaja :0:
Sanokaa mitä sanotte, mutta suhteet tuovat myös velvollisuuksia. Isovanhemmilla ei välttämättä ole velvollisuutta vahtia lapsia, mutta he ovat velvollisia olemaan lapselle mummi ja pappa. Kyllä minun mielestäni isovanhempien kuuluu suorittaa isovanhemman velvollisuuteni lasta kohtaan. Minullekin olisi tullut paha mieli.

KIITOS LÖYTYI EDES YKSI täyspäinen porukasta ettei mua nyt tuomita ankaralla kädellä.Mä peesaan tätä

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:

on viimeiset kaksi viikkoa hokenut meidän vanhempien kuullen ja lapselle että mummi ottaa sinut tarmo yökylään kun mummilla on loma,tätä on jatkunut ties kuinka kauan.Ja vielä eilenkin oli puhetta että ottaa lapsen yökylään tänään,mutta asia kääntyikin näin et oli muutaman tunnin tänään ja yökylä reissu sivutettiin jälleen.En tiedä,mutta mulla on kovapää mut nyt kyllä pistää melkein ihan tipaksi ihan jo lapseni näkökulmasta katsoen.Kyllä se ennen itku seremoniaa kysyi mummilta niin nätisti ja halien kera oikein että miksi en voi jäädä.

ok, tämä selventää paljon, olisi ehkä kannattanut kirjoittaa aloitus sitten ihan selkeästi.

no jos on luvannut ottaa yökylään niin sitten tietenkin väärin. mutta sun tekstistäs paistaa vain katkeruus kun eivät hoidakkaan vaikka ovat lomalla ja "aamullakin kävi jo kaupassa". mitäs sitten, saahan se mummo käydä kaupassa milloin haluaa. ja mikseivät saaneet tuoda puuha-pete karkkeja? mitä lahjomista se on?

Ymmärrän vanhempiasi sikäli, että kun kerran nyt saivat kyydin, niin nyt sitten mennään. Mulla ei ole autoa eikä ajokorttia ja jos jotain isompaa hankintaa olen tekemässä, menemiseni riippuu siitä, milloin saan kyydin. Ja tarvittaessa perun muut menemiseni, kun sen kyydin saan.

Mutta on kurjaa, kun isovanhemmat lupaavat suoraan lapselle ja sitten eivät voikaan pitää lupaustaan. Järkevämpää olisikin olla lupaamatta lainkaan ja ottaa lasta silloin, kun se kaikille todella sopii.

Alkuperäinen kirjoittaja voi luoja mami 17-w:
Kyllä ne sitten, kun haluaa sen yökylään niin pyytää ihan ITSE: Ei siten, että lapsi märisee ja ulisee ja sitten saa säälistä jäädä.... huoh

lue noi tekstit vähän tarkemmin ennenkuin kommentoit!Kuule säälistä ei mun lapsi hoitoon jää sitä en edes odota isovanhemmiltakaan,että sitten kun itkee niin sanotaan voit jäädä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ymmärrän vanhempiasi sikäli, että kun kerran nyt saivat kyydin, niin nyt sitten mennään. Mulla ei ole autoa eikä ajokorttia ja jos jotain isompaa hankintaa olen tekemässä, menemiseni riippuu siitä, milloin saan kyydin. Ja tarvittaessa perun muut menemiseni, kun sen kyydin saan.

Mutta on kurjaa, kun isovanhemmat lupaavat suoraan lapselle ja sitten eivät voikaan pitää lupaustaan. Järkevämpää olisikin olla lupaamatta lainkaan ja ottaa lasta silloin, kun se kaikille todella sopii.

niillä on kyllä auto faija ajelee päivittäin mutta nää on näitä kuuluisia tekosyitä kun keksitään ja kun päästään lipsumaan lupauksista.

Alkuperäinen kirjoittaja :0:

ei se velvollisuus ole,se pitää tulla *sytämmestä*
:xmas:

niillä on kyllä auto faija ajelee päivittäin mutta nää on näitä kuuluisia tekosyitä kun keksitään ja kun päästään lipsumaan lupauksista.
Oukei =) Mä olen pyrkinyt olemaan lupaamatta omille lapsillenikaan juuri mitään. Joskus aikoinaan lupailin esim Linnanmäki-reissuja ja voi mikä kiukku ja pahamieli, jos ko päivänä sattuikin olemaan sadepäivä. Niinpä en enää luvannutkaan niitä reissuja vaan sellaisena kesäaamuna, kun aurinko paistoi ja mulla oli Lintsi-fiilis, ilmoitin mukuloille, että nyt kengät jalkaan, jos haluaa mun mukaani Linnanmäelle.

Yhteistyössä