Mitä ajattelette "lapsia tehtailevista"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FactoryMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samaa mäkin mietein kuin ap, kun neljättä aloin odottamaan. Tuntui, ettei viitsi kellekään tästä edes kertoa, kun ei tiedä, millaisen vastaanoton uutinen saa. No, 5 vk on laskettuun aikaan, eikä vieläkään kukaan naapureista esim. tiedä tästä vauvasta. Todennäköisesti saavat sitten lehdestä lukea uutisen. En ole viitsinyt asiaa vartavasten mainostaa, vaikka iloisia vauvasta ollaankin. Mua vain hirvittää ne negatiiviset kommentit, vaikka niistä ei tarvisi välittää.
Jos olisi kesäaika, eikä talvivaatteita päällä, olisivat varmasti tienneet jo kauan sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Kiitos kannustuksesta! Jännittää vaan kertoa tästä muille (ei vähiten töihin mut se on eri ongelma...), kun tuntui että jo edellisestä vauvauutisesta meni joiltakin kaffeet väärään kurkkuun. Oon itse ainoa lapsi ja olen varma että esim. äitini tulee kysymään että "oletteko kuulleet ehkäisystä". Huokaus...

No niin joo..
Meillä esikoisen ja kakkosen ikäeroa on 1v4kk.
Kun kerrottiin kakkosen raskaudesta anopin kommenti oli "joko nyt" ja äitini "jo oli aikakin"
Näin niitä eriäviä ajatuksia tulee myös.

Kolmatta odotettiin sitten jo vissiin joka suunnalla kun kakkonen oli lähes 3v kun nuorimmainen syntyi.

No jos näyttää, että rakastavat lapsiaa ja hoitavat hyvin heidät, niin mikäs siinä. Mut jos kyse on tehtailusta kuten pentutehtailu koirilla, niin sit olisin huolissani. Tehtailuhan tarkoittanee sitä, että halutaan aina uusi vaikkei edellisiäkään hoideta kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Alli Huuppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Sossupummeista:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap vielä:
Uusimpiin kommentteihin vielä: olen yli 3-kymppinen ja yliopistokoulutus on takana. Periaatteessa palkkarahoilla eletään -ei vaan kovin leveästi enää ;) -, mutta tietty lapsilisät otetaan ja äitiysavustukset yms. lämmöllä vastaan.

Tuohon hedelmällisyyteen: huvittavinta tässä on, että yritettiin ennen tuplatärppiä lasta puoltoista vuotta...

Ihmettelen, miksi näissä keskusteluissa aina sossurahoilla elävät pitää itsestäänselvyytenä, että "lapsilisät otetaan tietty"! Minä ja mieheni (molemmilla yliopistotausta myös) käymme sen verran hyväpalkkaisessa työssä, ettei tarvitse nostaa edes lapsilisää. Lapsia on kaksi. Jos joutuisimme sossun tuella elämään, emme missään nimessä tekisi kolmatta tai neljättä kuten teillä.

En tekis itse nyt toista lasta, kun pienituloisena duunarina pk maksu lähes maksimi ja jos olisi kaksi pk:ssa niin se summa olis kaksinkertainen.Eli ei olis varaa jäädä kotiinkaan, mutta ei kyllä töihinkään mennä.
Nää sossupummit ei sitä ajattele, miettii vaan, että oho, nikopetterin 3v synttärit lähestyy, täytyy tehä lisää, etteii rahavirta katkee, muutenhan sitä työkkäri alkaa patistella töihin vielä! Ka kamalinta on että näin ajattelevia OIKEASTI on, yhden tunnen IRL =/

Ihanaa Ap, että olet työtä'vieroksumaton ja koulutettu ihminen ja silti saat enemmän kuin sen 1,8 lasta :)
Mun mielestä juuri tälläisten ihmisten tulisikin lisääntyä, mutta yleinen kehityssuunta on valitettavasti se, että kouluttamattomat sossuntuella elävät kansalaiset lisääntyvät muidenkin edestä.

Sori huono päivä mutta kuitenkin.

:laugh: :laugh: :laugh: :headwall:

Riippuu tapauksesta.

Jos jaksaa lastensa kanssa, hoitaa heidät hyvin, nauttii heistä ja mielellään vielä elättääkin itse pesueensa, niin mikäpä siinä :)

Jos taas elämä on yhtä ruikutusta, valitusta ja natinaa: lapset (joita kutsutaan perkeleen pennuiksi) on ihan kamalia ja niiden kanssa hajoo pää, omaa aikaa ei oo yhtään, on niin raskasta ja kamalaa, rahaakaan ei oo ja sossun akka on idiootti kun ei anna enempää fyrkkaa, jne...No, kun tällainen tapaus ilmoittaa odottavansa taas vauvaa, niin ei kyllä tee mieli onnitella, vaan tekisi mieli kysyä että miksi ihmeessä, mutta pidän suuni kiinni, sanon että "ai, kiva" ja se siitä.

Jokaisella on toki joskus rankkaa, ja lapset koettelevat hermoja, mutta jos elämä & äitiys on 100% valitusta niin ei kyllä kannata enempää lapsia tehdä. Kun ei jo olemassaoleviakaan jaksa.

Meillä on kuusi lasta, eikä kukaan ole ääneen kauhistellut. Pojat olen hoitanut kotona kolme vuotiaaksi saakka ja niin aion tehdä tytönkin kohdalla . Poikien koulukaverit ovat jostain syystä myös kotona pitkään hoidossa olleita! =) Itse en kenenkään lapsilukua ole alkanut arvostelemaan, jotkuthan haluavat vain yhden, niinkuin omatkin vanhempani, ymmärrän myös sen pointin! Meillä on miehellä suht hyvä palkka ja itse olen isältäni oppinut hyvien sijoitusten taidon pienestä pitäen ja saannut aika hyvän pesämunan mummovainaaltani, että olen etuoikeutettu olemaan kotona. Ammatilatani olen päivähoitaja, ettei koulutuskaan ole mennyt hukkaan! :laugh:

Uusimmat

Yhteistyössä