Alkuperäinen kirjoittaja Ap vielä:
Uusimpiin kommentteihin vielä: olen yli 3-kymppinen ja yliopistokoulutus on takana. Periaatteessa palkkarahoilla eletään -ei vaan kovin leveästi enää

-, mutta tietty lapsilisät otetaan ja äitiysavustukset yms. lämmöllä vastaan.
Tuohon hedelmällisyyteen: huvittavinta tässä on, että yritettiin ennen tuplatärppiä lasta puoltoista vuotta...
Ihmettelen, miksi näissä keskusteluissa aina sossurahoilla elävät pitää itsestäänselvyytenä, että "lapsilisät otetaan tietty"! Minä ja mieheni (molemmilla yliopistotausta myös) käymme sen verran hyväpalkkaisessa työssä, ettei tarvitse nostaa edes lapsilisää. Lapsia on kaksi. Jos joutuisimme sossun tuella elämään, emme missään nimessä tekisi kolmatta tai neljättä kuten teillä.
En tekis itse nyt toista lasta, kun pienituloisena duunarina pk maksu lähes maksimi ja jos olisi kaksi pk:ssa niin se summa olis kaksinkertainen.Eli ei olis varaa jäädä kotiinkaan, mutta ei kyllä töihinkään mennä.
Nää sossupummit ei sitä ajattele, miettii vaan, että oho, nikopetterin 3v synttärit lähestyy, täytyy tehä lisää, etteii rahavirta katkee, muutenhan sitä työkkäri alkaa patistella töihin vielä! Ka kamalinta on että näin ajattelevia OIKEASTI on, yhden tunnen IRL =/
Ihanaa Ap, että olet työtä'vieroksumaton ja koulutettu ihminen ja silti saat enemmän kuin sen 1,8 lasta

Mun mielestä juuri tälläisten ihmisten tulisikin lisääntyä, mutta yleinen kehityssuunta on valitettavasti se, että kouluttamattomat sossuntuella elävät kansalaiset lisääntyvät muidenkin edestä.
Sori huono päivä mutta kuitenkin.