Mitä ajattelette "köyhemmästä" ystävästänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ritva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"ritva"

Vieras
Mulla on nyt pari uutta äitikaveria ja haluisin tutustua paremmin ja kutsua esim. kylään. Olen käynyt toisella heistä ja heillä on esim. uusi talo ja lapsilla kauniit merkkivaatteet.

Meillä vanha, remonttia vaativa talo ja ollaan selvästi köyhempiä kuin he. Miettivätkö rikkaammat tälläisiä, huomaahan sen kun ajaa pihaan ettei toisilla ole rahaa yhtä paljon.. Kehtaanko ees pyytää kylään?

Ei ainakaan meillä ole vaikuttanut, itse olen se köyhempi ja on muutama hyvinkin varakas ystävä. Lapsella on eräs aivan ihana kaveri joka on todella varakkaasta perheestä ja silti äiti tuo mielellään pojan meille ja pyytää meidän poikaa useinkin kylään. En ole edes ajatellut ettei meistä olisi kaveriksi kun ollaan ihan eri tuloluokassa. Meillä vanha rivarin pätkä, noilla on uusi iiiiiiso omakotitalo.

Olen myös itse teininä ollut se rikas kaveri hyvinkin köyhien kanssa kaveerannut. Ei siinä minusta mitään ihmeellistä ole. Se itse ihminen on se tärkein asia, vaikka tavallaan kornilta kuulostaakin :)

• Tykkää
Reactions: Tähkäpää-90
Enpä osaa sanoa mitään, mut mulla on sellainen ongelma kun lapsen päiväkotikaverit vaikuttaa olevan liki järkiään varakkaista perheistä ja asuvat iiiisoissa ok-taloissa. Synttärit tulossa niin arveluttaa kehtaanko niitä kutsua tähän meidän pieneen kolmioon. Ehkä ulkoistan juhlat muualle. :/

Pitää olla henkisesti köyhä jos valkkaa kaverit varallisuuden mukaan. En tarkoita ap:ta, vaan sitä jos nuo uudet tuttavat jotenkin ylenkatsovat taloa tai autoa tai vaatteita.

Tuo talo on teidän koti, ei siinä muiden tarvitse asua. Ole ylpeä siitä! Kenet tahansa voi kutsua kylään, jos vaan on siistiä ja puhdasta!

• Tykkää
Reactions: ilaria
[QUOTE="Köyhä";29488421]Enpä osaa sanoa mitään, mut mulla on sellainen ongelma kun lapsen päiväkotikaverit vaikuttaa olevan liki järkiään varakkaista perheistä ja asuvat iiiisoissa ok-taloissa. Synttärit tulossa niin arveluttaa kehtaanko niitä kutsua tähän meidän pieneen kolmioon. Ehkä ulkoistan juhlat muualle. :/[/QUOTE]

Älä vaan häpeä kotianne lapsen ja hänen kavereidensa edessä, se tarttuu varmasti.

Meillä päiväkodissa suurin osa lapsista asuu kalliissa kodeissa, mutta ei meidän "Paavo" tai muut lapset mitään erikoista ajattele jos joku asuu pienessä kaksiossa tai vaikka ikivanhassa majassa.

Mä arvostan ystävissäni ihan muita ominaisuuksia, kuin omaisuuden määrää :) Tietynlaista "pummiutta" en jaksaisi ystävässäni katsella, mutta kunhan ystävän puheenaiheet eivät pyöri vain ja ainoastaan raha-asioista valittamisen ympärillä, mulle on ihan sama millaisella autolla ystävä ajaa tai minkälaisessa asunnossa asuu. Joten rohkeasti vaan pyytämään kylään :)

Mulla on nyt pari uutta äitikaveria ja haluisin tutustua paremmin ja kutsua esim. kylään. Olen käynyt toisella heistä ja heillä on esim. uusi talo ja lapsilla kauniit merkkivaatteet.

Meillä vanha, remonttia vaativa talo ja ollaan selvästi köyhempiä kuin he. Miettivätkö rikkaammat tälläisiä, huomaahan sen kun ajaa pihaan ettei toisilla ole rahaa yhtä paljon.. Kehtaanko ees pyytää kylään?
Jos tuo on sun ystävä ett ajattelisi tollatavalla että raha "ohjaa" jos kehtaisit pyytä sen kylään jos on sun ystävä niin moi esim Nea tuukko käymään meiän luona vaikka lauantaina esim raha ei saa ohjaa köyhä tai rikas ei väliä käveri suhteessa

Yhteistyössä