Mitä ajattelette äidistä joka ei "voi käydä 3v lapsensa kanssa ruokakaupassa"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "outoa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"outoa"

Vieras
Ikää pojalla on siis pian 3v. Minusta ihan ns. normaali lapsi, välillä vilkas, välillä arkakin. Mutta siis, äiti sanoo, ettei voi lähteä lapsen kanssa ostamaan edes yhtä ainoaa maitopurkkia, kun "ei siitä tule mitään kun se juoksee kaupassa ympäriinsä ja on niin villi"... minulle tietysti ihan sama, mutta hankalaksi tekee kyllä tämä äiti oman elämänsä, kun ei lapsen kanssa voi missään liikkua. Eikö olisi jo aika opetella tuon ikäisen opetella miten kaupassa käyttäydytään!?

Itselläni on kanssa vain yksi lapsi, 4v tyttö ja hän kyllä usein mukana siellä missä itsekin käyn. Mitenkä sitä ikinä pärjäisi useamman lapsen kanssa jos jo yhden kanssa on noin hankalaa...

[QUOTE="outoa";24098724]Mitä ajattelette äidistä joka ei "voi käydä 3v lapsensa kanssa ruokakaupassa"? [/QUOTE]

Että onpas sille naiselle sattunut salakavala kaveri ja toivon hänen löytävän parempaa seuraa.

Mulla on samanlainen ystävä ja muutama tuttukin. Eipä tuo mun arkeani vaikeuta, mutta kyllä mä silti olen välillä ihmetellyt että miksi jotkut haluava tehdä elämästään niin vaikeaa... Me otetaan yleensä tuo 2v neiti mukaan kauppaan ihan siksi, että toinen saa sillä aikaa olla vauvan kanssa kahdestaan. Ja olen mä yksinäänkin ollut molempien kanssa kaupassa, se nyt on vaan sen takia hieman hankalaa kun kantamista on sitten enemmän. Mutta kyllä sen silti voi tarvittaessa tehdä, oon ollut ihan vaateostoksillakin kun on ollut "pakko".

Tällä palstallahan kysellään aina toisten mielipiteitä jne. Minusta se vaan kuulostaa niin hankalalta niin hankalalta ja totta puhuen vähän liioittelultakin...

Toki mä voin ottaa lapset ruokakauppaan, mutta mieluummin menen ilman. Eipähän tarvitse vahtia lasta ja saa rauhassa tehdä ruokaostokset =)

Ei siis herätä minkäänlaisia tuntemuksia tuo. Miksi ne lapset pitäisi roudata jokapaikkaan mukaan :snotty:

Joo, olet ap parempi äiti kuin se toinen. Tämänkö halusit kuulla??

En ajattele olevani parempi. höh. Vaan lähinnä ihmettelen sitä että miksi tämä äiti tekee elämästään näin niin kovin hankalaa. Sitä "valitusta" kun saa kuulla aika usein, että kun ei mitään voi tehdä pojan kanssa kahden, ts. missään ei voi käydä kun mies on töissä jne. mutta ok, kukin tyylillään. piste.

[QUOTE="aloittaja";24098772]En ajattele olevani parempi. höh. Vaan lähinnä ihmettelen sitä että miksi tämä äiti tekee elämästään näin niin kovin hankalaa. Sitä "valitusta" kun saa kuulla aika usein, että kun ei mitään voi tehdä pojan kanssa kahden, ts. missään ei voi käydä kun mies on töissä jne. mutta ok, kukin tyylillään. piste.[/QUOTE]

Juttele sen kaverisi kanssa!!!! Houkuttele se salakavalasti sun ja lapsesi kanssa porukalla kauppaan ja sit autat häntä, kun tulee vaikeuksia.

...täällä äiti joka käy melkeinpä aina lapsen kera kaupassa - kas kun ei ole vaihtoehtoa. Hieman kateellisia tuntemuksia tuli - se on juhlaa kun pääsee yksin kauppamatkalle.

[QUOTE="NOH";24098786]ehkä just siksi että ne oppisi käyttäytymään eri tilanteissa...[/QUOTE]

Oppiakseen sen heitä ei tarvitse siltikään ottaa joka kauppareissulle mukaan. Eikä pahimman uhman aikana. Tai väsyneenä. tai nälkäisenä/ janoisena. Tai muuten vaan kyllästyneenä.

Meillä on 3,5v ja 1,5v lapset, pian syntyy kolmas. Käyn kyllä lasten kanssa kaupassa hakemassa jotain pientä, esim. retkieväät tai maitopurkin, mutta todellakin isot ruokaostokset teemme koko perheen voimin kun mieskin on mukana.

Ehkä se äiti on kerran uskaltautunut kauppaan lapsen kanssa ja juuri sillä kertaa kaikki on mennyt päin honkia. Lapsi saanut itkupotkuraivarit, joku kenties kommentoinut tylysti lapsen käytöstä tms. ikävää, ja siitä on noussut kynnys lähteä lapsen kanssa yksin liikenteeseen.

Kulkaas... lapsia on molenlaisia. Onnittelut teille, joilla on helpot tapaukset... Aina kaikki ei todellakaan ole kiinni opettamisesta. Toiset lapset on melkoisia pakkauksia pienesä pitäen. Silloin mielellään lykkää harjoittelua vuodella jos se vain on mahdollista.

Jos nyt on ihan tavallisesta lapsesta kysymys niin kieltämättä ihmettelen jos äiti ei tosissaan voi tämän kanssa edes noin pikaseltaan kaupassa käydä. Enkä siis sillä meinaa että lapsi olisi aina pakko ottaa mukaan kauppaan, toki voi mielummin mennä yksin jos on lapselle hoitaja kotona. Mutta hankalalta kuulostaa jos ns. pakollinen kauppareissu pitää perua siksi ettei lapsen kanssa pysty sinne menemään tai täytyy yrittää metsästää mummoa jostain kauempaa lasta hoitamaan jotta äiti pääsisi hakemaan sen maidon kaupasta.

Samoin ihmettelen tuttua joka ei voi olla kotona kolmen lapsensa kanssa muutamaa tuntia jotta mies pääsisi kaverinsa kanssa käymään hoitamassa asian jonka hoitaminen on venynyt jo pidempää. Siis että täytyy hankkia kotiin mummo äidin kaveriksi lapsia hoitamaan että mies pääsee omille menoilleen tai sitten ne menot täytyy vaan perua kokonaan.

Oppiakseen sen heitä ei tarvitse siltikään ottaa joka kauppareissulle mukaan. Eikä pahimman uhman aikana. Tai väsyneenä. tai nälkäisenä/ janoisena. Tai muuten vaan kyllästyneenä.

Toinen voi jättää lapsen kotiin, toisen on pakko ottaa mukaan vaikka ois kaikki yllämainitut mausteet mukana reissussa. Elämä ei ole aina kivaa. Ja ongelman voi tehdä kauppareisustakin tai sitten hoitaa sen kun on pakko.

Kyllä minäkin siis ihan yksin mieluummin menen, vaikea kuvitella kuka ei menisi? Ja arvasin, että tänne tulee porukkaa huutelemaan että olettepas te kyyliä ja kateellisia ja ties mitä :)

Mutta silti, en mä oo ikinä tajunnut miksei lapsia voi joihinkin ihan tavallisiin paikkoihin ottaa mukaan, kauppaan, ravintolaan, bussiin, kahvilaan nyt muutamia mainitakseni. Ja sitten valitetaan kaikille kun en mä ikinä pääse mihinkään. En ymmärrä.

mun kaveri ei käy meillä tai missään muuallakaan lasten kanssa, lapset 3v ja 6 v. Eivät käy muuta kuin kaverin äidillä ja varsinkin pienempi arka. Kukin tyylillään.

Eihän tässä ollutkaan kyse, että ei voi ottaa joka kerta mukaan, vaan ei voi mennä lapsen kanssa ollenkaan kauppaan, niin miten se lapsi oppii, jos se ei koskaan sinne kauppaan pääse.
Minusta yhden lapsen kanssa kyllä pystyy käymään, kahden kanssa on jo hieman säätämistä, jos yksin menee, siksi usein menenkin jonkun toisen kanssa ja toisekseen meillä tuo vanhempikin vielä välillä istuu kärreissä, ei toki joka kerta.
Minulla on sellainen kaveri, joka ei yksin voi lasten kanssa mennä kauppaan, kun se on niin hankalaa ja siksi käy kaupassa joko yksin tai sitten koko perheen voimin. Sitten aina ihmettelee miten minä jaksan kahden lapsen kanssa yksin, no minä en ota asiasta mitään paineita ja jos muutkin on selvinnyt niin miksi en minäkin. Kaverini taas ajattelee kaiken niin vaikeasti.

Yhteistyössä