Jo oli taas dorka isä liikkeellä lapsensa kanssa :( Niin surku kävi noin 3v lasta. Tunnistaako joku miehensä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olin lasten kans makuunissa ja tyttö 12v alkoi inua että vuokrataan shout park kun kuulemma se on niin hyvä ja se on sitä joskus katsellutkin. (ehkä isänsä luona, mutta ei meillä!) Mä ensin ehkä 3-tai 4-kertaa kiltisti sanoin, että ei vuokrata. Sitten palo käämi ja tiuskaisin, että se on sellaista pimppi-huumoria, sitäkö sä haluat kattoa?! Sain muutaman huvittuneen silmäyksen kanssa vuokrailijoilta. :D Ihme kun täällä ei ole ollut jo "makuunissa nähtyä" -aloitusta.

[QUOTE="vieras";24968534]Huh huijaa. Älä vain vahingossakaan katso peiliin. "Lapseni on hyvin kasvatettu, kasvatuksessa ei ole vikaa"...

"Helvetin kakara, ole nyt hiljaa, mikä sua vaivaa?"

""Älä nyt taas pompi siinä, etkö sä osaa mitään tehdä oikein?"

Juu, hyvin on kasvatettu. Mistähän on sen mallin huonoon käytökseen saanut??? En yhtään osaa aavistaa?[/QUOTE]

Minä en nimittele lapsiani, mutta silti ne pomppivat ravintolassa paikallaan, eivätkä malttaisi odottaa ruokaa. Päät kolisee pöydän reunaan, kun ihmetellään pöydänjalkoja. Sata kertaa kysytään että joko saa juoda maidot, eikö se ruoka jo tule?

Kertokaa mulle miten lapset kasvatetaan istumaan hiljaa paikallaan ja odottamaan rauhallisina?

Ja en tosiaan itse hyppele paikallani ruokaa odottaessani.

[QUOTE="vieras";24969009]Minä en nimittele lapsiani, mutta silti ne pomppivat ravintolassa paikallaan, eivätkä malttaisi odottaa ruokaa. Päät kolisee pöydän reunaan, kun ihmetellään pöydänjalkoja. Sata kertaa kysytään että joko saa juoda maidot, eikö se ruoka jo tule?

Kertokaa mulle miten lapset kasvatetaan istumaan hiljaa paikallaan ja odottamaan rauhallisina?

Ja en tosiaan itse hyppele paikallani ruokaa odottaessani.[/QUOTE]

Voi olisit nähnyt meidän surkuhupaisan pitseria-reissun. Mun kasvatukseni tulokset tappelivat istumapaikoista, tönivät toisiaan, valuivat pöydän alle, makasivat lattialla, pitivät järjetöntä älämölöä jne. Mun pinna venyi ja venyi kunnes paukkui ja taas sain huvittuneita silmäyksiä.

Mutta mä olen ylpeä jälkeläisistäni, vaikkeivat he hyvin osaa aina käyttäytyäkään. Opetettu on, mutta lapset nyt ovat lapsia. :D

[QUOTE="vieras";24969009]Minä en nimittele lapsiani, mutta silti ne pomppivat ravintolassa paikallaan, eivätkä malttaisi odottaa ruokaa. Päät kolisee pöydän reunaan, kun ihmetellään pöydänjalkoja. Sata kertaa kysytään että joko saa juoda maidot, eikö se ruoka jo tule?

Ja en tosiaan itse hyppele paikallani ruokaa odottaessani.[/QUOTE]

ja useimmiten he tekevät (ainakin meillä ) kaikkea mahdollista huonoimmassa mahdollisessa hetkessä, joku vaisto kait sanoo, että äiti toivoisi meidän käyttätyvän nyt nätisti ;)

olikohan ap:llä nyt mennyt vähän puurot ja vellit sekaisin.. ettei vaan oltu vähän väritetty tuota juttua. jos totta tuo, niin voi lapsraukkaa sitten. muuten nää kommentit täällä on taas niin tyypillistä tätä palstaa syyttelyineen ja oman kasvatustyylin korostuksineen..

Mä just tänään harpoin muutaman metrin edellä koko matkan. Oltiin menossa puistoon ja mun piti kantaa kuopusta (kävelemätön 15 kilon jöntti). 3-vuotias esikoinen mateli kuin etana eikä komennuksesta huolimatta pannut vauhtia töppösiin, joten menin reilusti edellä ja 3-vee laahasi perässä maristen kovaan, rasittavaan mäkätys-tyyliin "äitiiii, äitiii, äitiii, äitiii, äitiiiiiiii!" Huomasin että joku mamma tuijotti mut voi harmi. Ihan joka asiassa en lähde mukaan 3-vuotiaan vetkutteluun, jos se saa sitä tehdä vapaasti niin me ei ehdittäis koskaan mihinkään. Kun kaikki on niiiin hidasta.

[QUOTE="monster";24968115]Siinä on taas joku kaksplusmamma painostanut vastentahtoisen miehen lisääntymään. Ei kaikki vaan ole synnynnäisiä vanhempia.[/QUOTE]

Noin juuri, isänkin täytyy haluta sitä lasta. äiti pakottanut isän lapsen kanssa ulos tai jollekin yhteiselle.
Näin yksi päivä entisen työpaikkani lapsen äitineen liikenteessä. Lapsi nyt eka luokalla ja äiti käveli monta metriä edellä lastaan tien yli. Hieman ihmettelin moista. Lapsella jotain AHD:tä tai jotain ja lääkitys. Kovasti katseli, koska uskaltaa mennä tien yli.

Näitä kun lukee vuosia netistä, näkee livenä kaikenlaista, niin ei tarvi ollenkaan ihmetellä miksi Suomessa syödään ennätysmäärä masennuslääkkeitä, tehdään näitä hulluja tekoja, voidaan pahoin. Paha olo siirretään lapsiin ja niin edelleen.

Jokainen voi omalta osaltaan vaikuttaa, on itse hyvä muille, saa hyvää takaisin. Antakaa hyvän kiertää. Joo, joo, olen naiivi ja typerä fantasioissani joskus. :|

Ja masennuslääkkeiden syönti kasvanut räjähdysmäisesti. Ovatko nämä nuoret vanhemmat niitä vanhempiensa hakkaamia kasvatuksen nojalla ja oman lapsen kanssa nousee kaikki paha mieleen alitajunnasta, masentuu, ei jaksa lapsiaa.

Äksyilijävanhemmat ovat ikäviä. Syystä toki saa ja pitääkin sanoa, mutta on tosi kurjaa seurata sivusta kun äiti (jostain syystä se tuntuu olevan aina äiti) tiuskii ja kiukkuaa lapselleen, joka....no, ei tee mitään, on vain lapsi. "Pidänyssesuuskii!" kun lapsi kysyy että saako auttaa pakkaamaan ostoksia, "irtiniistäkunetsämitäänosaa!" kun lapsi yrittää laittaa maitotölkkiä kassiin, jne.

Meidän lähellä jossain asuu tällainen tiuskijamutsi, jonka en ole kertaakaan kuullut sanovan mitään nätisti isommalle lapselleen (eskari-ikäinen poika). Tiuskii tälle eskariin mennessä, tiuskii bussissa, tiuskii kaupassa, enkä kertaakaan ole huomannut että tuo lapsi käyttäytyisi huonosti. Jos hän kysyy että onko nyt tiistai, niin äiti rääkäisee vastaukseksi että "no jessus sentään EI OLE olisit nyt hetken hiljaa!!!".

Ärsyttävä eukko. Näyttääkin aina happaman sitruunan nielleeltä.

[QUOTE="oops";24969110]Mä just tänään harpoin muutaman metrin edellä koko matkan. Oltiin menossa puistoon ja mun piti kantaa kuopusta (kävelemätön 15 kilon jöntti). 3-vuotias esikoinen mateli kuin etana eikä komennuksesta huolimatta pannut vauhtia töppösiin, joten menin reilusti edellä ja 3-vee laahasi perässä maristen kovaan, rasittavaan mäkätys-tyyliin "äitiiii, äitiii, äitiii, äitiii, äitiiiiiiii!" Huomasin että joku mamma tuijotti mut voi harmi. Ihan joka asiassa en lähde mukaan 3-vuotiaan vetkutteluun, jos se saa sitä tehdä vapaasti niin me ei ehdittäis koskaan mihinkään. Kun kaikki on niiiin hidasta.[/QUOTE]

apset eivät kyllä pääse niin kovaa lyhyillä jaloillaan kuin aikuinen, vaikka kuinka hölkkää. Itse näin pienenä olen helisemässä tuttavan 173cm ja niin pitkät jalat. Saan ottaa ainakin kaksi askelta hänen yhdellä, enkä silti pysy mukana ja aikuinen olen ja vanha.

Ja taas on osalla ollut vaikeuksia ymmärtää lukemaansa - kyse ei ollut siitä, että silloin tällöin menettää hermonsa lasten temppuiluun, vaan siitä että välinpitämättömyyttään vaarannetaan lapsen henki autojen seassa, epäreilusti ei anneta nälkäisen lapsen syödä ruokaansa loppuun eikä ylipäätään arvosteta sitä pientä ihmettä, joka ei valitettavasti ole saanut valita vanhempiaan. Sydän särkyy näiden lasten vuoksi.

Miehet osaavat olla helvetin itsekkäitä. Kun syömisestä on kyse. oma napa aina ensin. Itse en koskaan syö mitään leipää tai sellaista välipalaa, jos en tarjoa lapsillekin. Jos minulla aikuisella tulee nälkää ateroiden välissä, niin melko varmaahan se on, että lapsillakin voi olla. Mutta mies saattaa kyllä tehdä itselleen vaikka mitä ja lapset eivät ole koko aikana syöneet mitään. Helkkari kun pisti vihaksi joskus kun lapset olivat pienempiä ja otin omaa aikaa ja isä oli lastensa kanssa ja nälässähän ne olivat, jos ei tehnyt ohjeita tai soittanut etät nyt annat ruokaa. Ja kunmun mielestä sen ei pitäisi toimia noin, vaan kyllä miehen pitäisi aikuisena ih misenä ymmärtää ruokkia omat lapsensa ilman muistutteluja.

ei mun lapset eivät olleet mäkkärillä tänään. onneksi

Yhteistyössä