Mitä ajattelet naisesta, jolla on kaksi lasta, eri isille (toinen isä ei kuvioissa mukana) ja avioero meneillään 25v:nä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tollaset ennakkoluulot toisia kohtaan ei ole hyvä asia vaikka sä sitä miten kääntelisit ja perustelisit.

Silti niitä on ihan jokaisella. Aiheet vaan vaihtelee.

Se, miten valmis on haastamaan ennakkoluulonsa, on minusta se asia mikä merkitsee. Haluaako ottaa selvää, haluaako tutustua, antaako mahdollisuuden sille että toteaakin olleensa väärässä, vai pitääkö sitkeästi kiinni ennakkoluuloistaan tyyliin 'vihaan yksinhuoltajia vaikken tunne yhtään, mutten haluakaan tuntea koska vihaan niitä'.

En kyllä ihan ymmärrä miten 25-vuotias ei olisi mitenkään ehtinyt hankkia koulutusta,jos hänellä on 2 lasta?
Jos peruskoulun jälkeenkin on suoraan hakeutunut esim. ammattikouluun, on ollut 19 v. saadessaan paperit ulos ja ammatin itselleen.
Jos olisi ollut raskaana vaikkapa ammattikoulun lopulla,lapsi olisi syntynyt äidin valmistuttua.
Ero olisi voinut tulla alle vuodessa lapsen isästä, ja äiti olisi ollut 20-vuotias.
Sitten olisi vaikkapa 21-vuotiaana alkanut uuteen suhteeseen,seurustellut,mennyt naimisiin.
Lapsi olisi syntynyt ja äiti olisi ollut esim. 23-vuotias,parin vuoden päästä olisi tullut ero lapsen isästä.

Ei mitenkään mahdoton yhtälö, mutta sitähän useimpien ihmisten on vaikea sulattaa koska ovat tottuneet siihen muottiin ja niihin lokeroihin mihin vauvasta asti ihmisiä yritetään tunkea.
Aivopestään uskomaan mikä on oikea ja arvostettu tapa elää,eikä osata enää ajatella omilla aivoilla.
Surullista.

Totta toki tuo sanomasi... Itse vaan en ainakaan lukiokoulutusta vielä minkäänlaiseksi koulutukseksi laske, enkä kyllä suoraan sanottuna tuota ammattikouluakaan ihan automaattisesti, vaikka kyllähän se tietysti koulutus sekin on.

[QUOTE="huoh";22686648]Mitäpä jos lapsen isä on kuollut?
Vaan eihän se VOI olla, kun aina sitä ja tätä näin, kyllähän sinä tiedät elämänkokemuksesi perusteella.[/QUOTE]

Ehkäpä ap olisi maininnut asiasta silloin jollain muilla sanoilla kuin ettei isä ole "kuvioissa mukana"? Kun kuitenkin myöhemmässä viestissään puolusti kyseistä isää sanomalla, että tämä oli valmis isäksi, niin sain sen käsityksen, ettei ihan kuollut kuitenkaan olisi.

joo onhan se ihan päätöntä sekoilua jos kahden miehen kanssa on suerustellut..:D

ihan normaalia meininkiähän se on jos on ihan lapseton sinkku, mutta kun on niitä lapsia, vois vähän miettiä. Tai sitten se on nykyään jo normaalia, että ennen rippikouluikää lapsi on nähnyt jo 5:t äitinsä häät...mä oon pudonnu jossain vaiheessa tän kehityksen kyydistä sitten. oon ihan out

tollaset ennakkoluulot toisia kohtaan ei ole hyvä asia vaikka sä sitä miten kääntelisit ja perustelisit.

no hyvä tai ei, siihen en ottanutkaan kantaa, selitin vain mistä se kumpuaa.turha siis loukkaantua ennakkoluuloista ja osasihan ap niitä odottaakin, kuten antoi ymmärtää. ennakkoluulot murtuu sitten kun tutustuu ihmisiin. ja sullako muka ei ole mistään eikä kestään mitään ennakkoluuloja, enpä usko. mulla on ja tiedostan sen itte, mikä siinä on ongelmallista?

[QUOTE="vieras";22686634]Ei, mutta mietin vain, että mikä pointti on sillä onko tuo nainen ap vai joku muu? Muutatko mahdollisesti mielipidettäsi sen mukaan vai mikä merkitys sillä on alkuperäiseen kysymykseen? :D[/QUOTE]

ihan kuule mielenkiinnosta vaan kysyin, ihan muuten vaan kun tuli sellanen fiilis. Nyt kiinnostais tietää et miten se vois muuttaa mun mielipidettä että tiedän ap:n olevan se kyseinen nainen? Varsinkin kun kerroin mielipiteeni jo ketjun alussa ennen tätä kysymystä..

[QUOTE="vieras";22686665] Itse vaan en ainakaan lukiokoulutusta vielä minkäänlaiseksi koulutukseksi laske, enkä kyllä suoraan sanottuna tuota ammattikouluakaan ihan automaattisesti, vaikka kyllähän se tietysti koulutus sekin on.[/QUOTE]

Eli sinä et siis vain arvosta näitä koulutuksia.
Se on totta, että lukion käytyäsi et valmistu mihinkään, mutta koulutusta se on sekin.
Jos mielit yliopistoon ja arvatenkin johonkin sinun mielestäsi "oikeaan" ammattiin, olisi lukio hyvä olla käytynä.
Kun taas käyt ammattikoulun, sinä _valmistut_ ammattiin, ihan oikeaan työhön jota useat tekevät lopunelämäänsä(ammattikoulut ovat usein myös täynnä aikuisopiskelijoita).
Vaikka sinä et arvostaisi sitä että joku tyytyy ammattiin johon opiskellaan "pelkässä" ammattikoulussa ja "pelkässä" 3 vuodessa, kyllä sieltä ihan oikean ammatin saa.

T. Ammattikoulun, lukion ja ammattikorkean läpikäynyt, nyt olen harkinnut jonkinaikaa yliopistoon hakemista

Ajattelen, että asiat ei aina ole niin yksinkertaisia. Hieman harmittaa naisen ja lasten puolesta, mutta mikäpäs siinä, jos heillä menee perushyvin. :) Eihän se nainen varmaankaan niitä päätöksiä ole ihan yksinään tehnyt, ja lasten tekoonkin vaaditaan kaksi...:)

Silti niitä on ihan jokaisella. Aiheet vaan vaihtelee.

Se, miten valmis on haastamaan ennakkoluulonsa, on minusta se asia mikä merkitsee. Haluaako ottaa selvää, haluaako tutustua, antaako mahdollisuuden sille että toteaakin olleensa väärässä, vai pitääkö sitkeästi kiinni ennakkoluuloistaan tyyliin 'vihaan yksinhuoltajia vaikken tunne yhtään, mutten haluakaan tuntea koska vihaan niitä'.

Kerrankin mä oon sun kanssa aivan samaa mieltä. Siksi en tykkääkkään tosta et aletaan puolustelee niitä omia ennakkoluuloja ihan kun niihin olis joku oikeus ja se pitäis ymmärtää.

[QUOTE="Minna";22686721]Eli sinä et siis vain arvosta näitä koulutuksia.
Se on totta, että lukion käytyäsi et valmistu mihinkään, mutta koulutusta se on sekin.
Jos mielit yliopistoon ja arvatenkin johonkin sinun mielestäsi "oikeaan" ammattiin, olisi lukio hyvä olla käytynä.
Kun taas käyt ammattikoulun, sinä _valmistut_ ammattiin, ihan oikeaan työhön jota useat tekevät lopunelämäänsä(ammattikoulut ovat usein myös täynnä aikuisopiskelijoita).
Vaikka sinä et arvostaisi sitä että joku tyytyy ammattiin johon opiskellaan "pelkässä" ammattikoulussa ja "pelkässä" 3 vuodessa, kyllä sieltä ihan oikean ammatin saa.

T. Ammattikoulun, lukion ja ammattikorkean läpikäynyt, nyt olen harkinnut jonkinaikaa yliopistoon hakemista[/QUOTE]

Arvostan kyllä kyseisiä koulutuksia. Lukion olen itsekin käynyt, mutta sitä en kyllä pidä sinänsä koulutuksena - siis jos ap:n kuvailema nainen olisi käynyt lukion, en pitäisi häntä koulutettuna vaan surkuttelisin, että koulut ovat jääneet kesken; lukiohan on nimenomaan korkeakouluopintoihin valmistava koulutus.

Ammattikoulutuksen suhteen olet ihan oikeassa.

[QUOTE="vieras";22686712]no hyvä tai ei, siihen en ottanutkaan kantaa, selitin vain mistä se kumpuaa.turha siis loukkaantua ennakkoluuloista ja osasihan ap niitä odottaakin, kuten antoi ymmärtää. ennakkoluulot murtuu sitten kun tutustuu ihmisiin. ja sullako muka ei ole mistään eikä kestään mitään ennakkoluuloja, enpä usko. mulla on ja tiedostan sen itte, mikä siinä on ongelmallista?[/QUOTE]

ap ei niistä ilmeisesti loukkaantunut mutta mun mielestä sekin olis ihan aiheellista ollut. ei ne asenteet ole ok vaikka niitä kaikilla joistain asioista on, myös minulla tietenkin mut pyrin niitä aika aktiivisesti muokkaamaan kun sellaisia havaitsen. esim nyt en keksi yhtään asiaa! se on hyvä jos tiedostat ja (työstät?) näitä ennakkoluuloja, pahoittelen että sain eri kuvan edellisestä viestistäsi.

Epäonnistunut elämä jos on eronnut molempien lastensa isästä eikä kasvata lapsiaan parisuhteessa?

Voi ei, tarviiko jokaisen haluta lapset parisuhteeseen? Mä oon onnellinen kahden lapseni ja kahden eri isän kanssa. Ei ongelmia ja kaikki tyytyväisiä. Ja koulutusta löytyy kahteen otteeseen ja ikääkin 25. Kyllä täällä maailmassa saa elää muunkinlaista elämää, kun mihin valtaosa pyrkii. En koe epäonnistuneeni, voin ja jaksan hyvin ja olemme onnellisia!

[QUOTE="aloittaja";22686194]Siinäpä se kysymys tulikin. Mitä ajattelet? Ja rehellisiä vastauksia sitten! :D[/QUOTE]

Idiootti.. Mulla on valitettavasti tälläisiä lähipiirissäkin. JA AINA VALITTAVAT!

Samanikäinen kuin minä. Ajattelisin varmaan että on kiirettä pitänyt,en sen erityisemmin hyvällä kuin pahallakaan. Erityisen tavoiteltavana en tuota tilannetta pidä ja siinä on ihan oikeasti saanut aika vauhdilla sitoutua ja lapset hankkia kun kyseessä kaksi eri miestä.

En oikeastaan mitään. Mitä mun pitäis ajatella? Elämässä ei mene kaikki niin kuin on suunnitellut enkä voi tietää tapauksen taustoista jne. Tollasta olen nähnyt tuttavapiirissä aika paljon eikä hetkauta. Korkeintaan miettisin että äidillä on varmaan rankkaa kun ero tulossa ja kaksi pientä (?) lasta hoidettavana.

Yhteistyössä