Mitä ajattelet naisesta, jolla on kaksi lasta, eri isille (toinen isä ei kuvioissa mukana) ja avioero meneillään 25v:nä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";22686372]Mitäs jos lisätään tähän väliin pari faktaa?

- lapset (kumpikaan) eivät ole vahinkoja
- isät eivät ole olleet kakaroita (eli ovat olleet valmiita isiksi)
- naisella on oma yritys
- nainen on aina ajatellut lastensa parasta[/QUOTE]

satutko sä itse olee "se nainen" ? :)

Viimeksi muokattu:
Nopea käänteissään? 25-vuotias ei oo ihan teini enää. Ensimmäisen lapsen isä voi olla ollut teinirakkaus, jonka kanssa on seurusteltu 4-5 vuotta, lapsi saatu ja suhde ollut siinä. Seuraavankin kanssa on ehtinyt olemaan ton 4-5 vuotta ennen lasta. Ilmeisesti palstan mukaan pitäisi odottaa vähintään 10 vuotta...?

Sit taas esimerkiksi mullakin on 25-vuotiaana ollut 2 lasta ja korkeakoulututkinto. Enkä mä edes ole opiskellut mitenkään kiireellä ja lasten kanssa olen ollut kotona siihen asti, että ovat olleet vähintään 2-vuotiaita... Että eipä sekään mahdotonta ole, mutta palstan mielestä sekin varmaan on, koska jos palstalainen itse ei ole siihen kyennyt niin sehän tarkoittaa sitä, että kukaan muukaan ei voi kyetä. Tai laajennetaan nämä "faktat" koskemaan ihan jopa omia tuttuja!

[QUOTE="aloittaja";22686372]Mitäs jos lisätään tähän väliin pari faktaa?

- naisella on oma yritys
- nainen on aina ajatellut lastensa parasta[/QUOTE]

no näillä lisätiedoin en edelleenkään ajattele mitään muuta kuin että äiti ja kaksi lasta. ilmeisesti suhteet eivät ole toimineet ja äiti ei jää niihin, koska ajattelee lastensa parasta. suhteissa ehkä jotain, joka ei ole ollut lasten paras ja nainen tehnyt päätökset heidän hyvinvointia ajatellen.

[QUOTE="vieras";22686238]Että tässäkin taas haetaan helppoa elämää, eikä olla valmiita tekemään lasten eteen mitään.[/QUOTE]

Onko jotenkin HELPPOA huolehtia lapsista aivan yksin..?

[QUOTE="vieras";22686462]:popcorn:[/QUOTE]

hihiiii... :) mielenkiintosta vatvoa miten kukin elää elämänsä :)

itse olen sitä mieltä että ei ole ehkä ihan loppuun miettinyt asioita,mutta joskus menee miten menee...Itte olen sellanen että teen työtä ja niin maan...sen suhteen ja perheen eteen,vaikeeta on ollut,mutta rakkautta piisaa koska haluamme rakastaa toisiamme.

Minulle ei ole vaihtoehto tehdä lapsia usealle miehelle,huom minulle! JOkainen tekköö kuin tahtoo!

[QUOTE="aloittaja";22686523]Joo, itse olen tuo nainen. Hauska nähdä miten ennakkoluuloisia ihmiset ovat. :D[/QUOTE]

Noo miksi sit eroat miehestäs,herättää näköjään sullekkii ajatuksii?! siis oisko asiat voinu mennä toisii?

[QUOTE="vieras";22686411]Do dii! :D Lähtihän tää juttu sivuraiteille, kun vähän potki... Mitä hittoa tolla on tässä tapauksessa merkitystä? Itsekin olisin mielummin onnellinen kouluttamattomana, kun onneton korkeasti koulutettu. :snotty:[/QUOTE]

eiköhän kuka vain meistä haluakin olla onnellinen, sisältyy siihen sitten koulutus tai ei. En vaan tajua, miksi pitää sekoilla päättömästi, kun niitä lapsiakin on kuvioissa mukana...ei voi elää ku joku teini enää kun on lapsen menny hankkimaan. Muuten ei kiinnosta esim. sinkkujen suhdesotkut, mutta kyllä mä ihmettelen tälläsiä, jotka ihan naimisinkinm enee vuoden tuntemisen päästä ja hankkii joka miehen kanssa sen lapsen ja ennen ku se osaa ees kävellä ni johan on uus mies jo kierrossa...

[QUOTE="eee";22686449]Satuitko huomaamaan, että koko ketjun otsikko on "kaksi lasta, eri isille (toinen isä ei kuvioissa mukana)"? Mitä se mielestäsi kertoo kyseisen miehen valmiuksista olla isä?[/QUOTE]

satuitko sä huomaamaan tän tekstin?:
"Mitäs jos lisätään tähän väliin pari faktaa?

- naisella on oma yritys
- nainen on aina ajatellut lastensa parasta"

satuitko sä huomaamaan tän tekstin?:
"Mitäs jos lisätään tähän väliin pari faktaa?

- naisella on oma yritys
- nainen on aina ajatellut lastensa parasta"

Kyllä satuin. Mielestäni siinä on kyllä aikamoinen ristiriita, että ensin sanotaan toisen isän olevan kokonaan ulkona kuvioista, ja vähän ajan päästä sitten sanotaan, että kyllähän se ihan valmis isäksi oli... mahtoikohan olla...?

En kyllä ihan ymmärrä miten 25-vuotias ei olisi mitenkään ehtinyt hankkia koulutusta,jos hänellä on 2 lasta?
Jos peruskoulun jälkeenkin on suoraan hakeutunut esim. ammattikouluun, on ollut 19 v. saadessaan paperit ulos ja ammatin itselleen.
Jos olisi ollut raskaana vaikkapa ammattikoulun lopulla,lapsi olisi syntynyt äidin valmistuttua.
Ero olisi voinut tulla alle vuodessa lapsen isästä, ja äiti olisi ollut 20-vuotias.
Sitten olisi vaikkapa 21-vuotiaana alkanut uuteen suhteeseen,seurustellut,mennyt naimisiin.
Lapsi olisi syntynyt ja äiti olisi ollut esim. 23-vuotias,parin vuoden päästä olisi tullut ero lapsen isästä.

Ei mitenkään mahdoton yhtälö, mutta sitähän useimpien ihmisten on vaikea sulattaa koska ovat tottuneet siihen muottiin ja niihin lokeroihin mihin vauvasta asti ihmisiä yritetään tunkea.
Aivopestään uskomaan mikä on oikea ja arvostettu tapa elää,eikä osata enää ajatella omilla aivoilla.
Surullista.

[QUOTE="aloittaja";22686523]Joo, itse olen tuo nainen. Hauska nähdä miten ennakkoluuloisia ihmiset ovat. :D[/QUOTE]

se on kyllä totta, sullakin on varmasti ennakkoluuloja jostain muusta asiasta. ja mä olen tässä asiassa ennakkoluuloinen ihan vaan elämänkokemukseni perusteella, eli siis tiedän ihmisiä irl eli sen perusteella voin jotain päätellä. ei ne ennakkoluulot silti aina oikeeseen osu, oli kyse mistä vaan, mutta tottakai mun tähän astinen tietoni maailmasta vaikuttaa siihen, miten mä ajattelen

Ajattelen, että parempi onni seuraavalla kerralla.

Että kovin on ollut kiire, ja toivottavasti seuraavan potentiaalisen mies/isäehdokkaan kohdalla käytettäisiin vakaata harkintaa, ja toivottavasti se liitto olisi pitkäikäinen. Tai sitten voi olla ihan yksikseen, parisuhteeseen ei ole pakko kiirehtiä.

Niin minä ajattelen avauksen antaman tiedonmurusen perusteella.

[QUOTE="eee";22686599]Kyllä satuin. Mielestäni siinä on kyllä aikamoinen ristiriita, että ensin sanotaan toisen isän olevan kokonaan ulkona kuvioista, ja vähän ajan päästä sitten sanotaan, että kyllähän se ihan valmis isäksi oli... mahtoikohan olla...?[/QUOTE]

Tässä taas näkee mitä yleistyksiä ihmiset tekevät. Tästä löytyy montakin, jotka valitettavasti ovat vääriä. :D Toisen lapsellisuus kun ei ole ainoa asia tässä maailmassa, joka ihmisiä erottaa toisistaan..

[QUOTE="vieras";22686580]eiköhän kuka vain meistä haluakin olla onnellinen, sisältyy siihen sitten koulutus tai ei. En vaan tajua, miksi pitää sekoilla päättömästi, kun niitä lapsiakin on kuvioissa mukana...ei voi elää ku joku teini enää kun on lapsen menny hankkimaan. Muuten ei kiinnosta esim. sinkkujen suhdesotkut, mutta kyllä mä ihmettelen tälläsiä, jotka ihan naimisinkinm enee vuoden tuntemisen päästä ja hankkii joka miehen kanssa sen lapsen ja ennen ku se osaa ees kävellä ni johan on uus mies jo kierrossa...[/QUOTE]

joo onhan se ihan päätöntä sekoilua jos kahden miehen kanssa on suerustellut..:D

[QUOTE="vieras";22686609]se on kyllä totta, sullakin on varmasti ennakkoluuloja jostain muusta asiasta. ja mä olen tässä asiassa ennakkoluuloinen ihan vaan elämänkokemukseni perusteella, eli siis tiedän ihmisiä irl eli sen perusteella voin jotain päätellä. ei ne ennakkoluulot silti aina oikeeseen osu, oli kyse mistä vaan, mutta tottakai mun tähän astinen tietoni maailmasta vaikuttaa siihen, miten mä ajattelen[/QUOTE]

tollaset ennakkoluulot toisia kohtaan ei ole hyvä asia vaikka sä sitä miten kääntelisit ja perustelisit.

[QUOTE="eee";22686599]Kyllä satuin. Mielestäni siinä on kyllä aikamoinen ristiriita, että ensin sanotaan toisen isän olevan kokonaan ulkona kuvioista, ja vähän ajan päästä sitten sanotaan, että kyllähän se ihan valmis isäksi oli... mahtoikohan olla...?[/QUOTE]

Mitäpä jos lapsen isä on kuollut?
Vaan eihän se VOI olla, kun aina sitä ja tätä näin, kyllähän sinä tiedät elämänkokemuksesi perusteella.

Yhteistyössä