Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:Jos puhutaan omanikäisistäni naisista, niin on se outoa jos ei edes perussanastoa osaa.
Jos puhutaan anoppini ikäpolvesta, niin siellä taitaa olla ihme että joku osaa englantia.
Alkuperäinen kirjoittaja me:kuulun tähän ryhmään, en osaa enkkua juurikaan. peruskoulussa ei kiinnostanut pätkääkään, ammattitutkinnon suoritin, tarvetta olis ollut enkunkielisiin teksteihin, mut selvisin ilman niitä. työssä pärjään ihan suomenkiellellä.
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Riippuu iästä.
Keski-ikäisestä ihmisestä ajattelen ensimmäisenä, ettei kukaan ole opettanut.
Esim. mun isäni aikana koulussa ei kertakaikkiaan opetettu englantia. Mistä muualta se olis sen siihen aikaan oppinut? Ei mistään.
Omasta ikäluokasta ajattelen, että vähäsen on hassua, jossei yhtään osaa. Sitä kuitenkin aika antaumuksella peruskoulussakin opetetaan.
Mutta kyllä mulla on ystävä, joka ei koskaan oppinut englantia. Osaa vain alkeellisimmat jutut, kiitokset ja hyvänpäiväntoivottelut mutta siihen jää.
En tiedä mistä se on kiinni, samat opettajat meillä on ollut ja kova oli yritys oppia.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihmettelisin tosiaan. Englanninopetus alkaa 3-luokalta, eikohan siina ole tarpeeksi monta vuotta aikaa se oppia. Toisekseen Suomessa ohjelmat eivat ole dubattuja, joten koko ajan kielta kuuleen kaytannossakin, kylla kai jokainen osaa lukea ja kuunnella samanaikaisesti?
Alkuperäinen kirjoittaja S:Alkuperäinen kirjoittaja me:kuulun tähän ryhmään, en osaa enkkua juurikaan. peruskoulussa ei kiinnostanut pätkääkään, ammattitutkinnon suoritin, tarvetta olis ollut enkunkielisiin teksteihin, mut selvisin ilman niitä. työssä pärjään ihan suomenkiellellä.
Miten parjaat ulkomailla?
Varmaan riippuu siitä missä on koulunsa käynyt, ennenhän oli erikseen kansakoulut ja oppikoulut vai miten nuo nyt menikään... Minun vanhempani ovat 56- ja 64-vuotiaita, eikä kumpikaan ole opiskellut koulussa englantia.Alkuperäinen kirjoittaja S:Miten niin ei koulussa opetettu? Aitini seka hanen ystavansa kaikki puhuvat englantia ja ovat 60 v.+.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihmettelisin tosiaan. Englanninopetus alkaa 3-luokalta, eikohan siina ole tarpeeksi monta vuotta aikaa se oppia. Toisekseen Suomessa ohjelmat eivat ole dubattuja, joten koko ajan kielta kuuleen kaytannossakin, kylla kai jokainen osaa lukea ja kuunnella samanaikaisesti?
Käsitätkö sinä, että joku haluaa keskittyä siihen ohjelman juoneen, ei kuuntelemaan korvat höröllä jotain lauseita ja arpomaan, että mitäköhän tuokin sana tarkoittaa noista ruudun teksteistä suomeksi :headwall:.
Plus että on niin monta englannin erilaisesti lausujaa, kuin puhujaakin, että moisella tavalla kuuntelemalla en ainakaan itse koskaan oppisi englantia.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihmettelisin tosiaan. Englanninopetus alkaa 3-luokalta, eikohan siina ole tarpeeksi monta vuotta aikaa se oppia. Toisekseen Suomessa ohjelmat eivat ole dubattuja, joten koko ajan kielta kuuleen kaytannossakin, kylla kai jokainen osaa lukea ja kuunnella samanaikaisesti?
Käsitätkö sinä, että joku haluaa keskittyä siihen ohjelman juoneen, ei kuuntelemaan korvat höröllä jotain lauseita ja arpomaan, että mitäköhän tuokin sana tarkoittaa noista ruudun teksteistä suomeksi :headwall:.
Plus että on niin monta englannin erilaisesti lausujaa, kuin puhujaakin, että moisella tavalla kuuntelemalla en ainakaan itse koskaan oppisi englantia.
Alkuperäinen kirjoittaja S:Miten niin ei koulussa opetettu? Aitini seka hanen ystavansa kaikki puhuvat englantia ja ovat 60 v.+.
Alkuperäinen kirjoittaja S:Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Riippuu iästä.
Keski-ikäisestä ihmisestä ajattelen ensimmäisenä, ettei kukaan ole opettanut.
Esim. mun isäni aikana koulussa ei kertakaikkiaan opetettu englantia. Mistä muualta se olis sen siihen aikaan oppinut? Ei mistään.
Omasta ikäluokasta ajattelen, että vähäsen on hassua, jossei yhtään osaa. Sitä kuitenkin aika antaumuksella peruskoulussakin opetetaan.
Mutta kyllä mulla on ystävä, joka ei koskaan oppinut englantia. Osaa vain alkeellisimmat jutut, kiitokset ja hyvänpäiväntoivottelut mutta siihen jää.
En tiedä mistä se on kiinni, samat opettajat meillä on ollut ja kova oli yritys oppia.
Miten niin ei koulussa opetettu? Aitini seka hanen ystavansa kaikki puhuvat englantia ja ovat 60 v.+.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Ajattelen että se varmaan rajoittaa hänen elämäänsä.
Alkuperäinen kirjoittaja -:Tässähän se ero kielitaidossa just tulee esiin. Mä en usein edes huomaa, jos tekstitys puuttuu, koska seuraan juonta kuuntelemalla, mitä näyttelijöillä on sanottavaa.