Mitä aiotte tehdä käyttämättömille alkioille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma-73

Aktiivinen jäsen
29.08.2005
3 230
0
36
Porvoo
Jos sellaisia siis jää? Meillä on kaksi ivf-lasta. Kolmas oli haaveissa, mut vaikuttaa siltä, että nämä kaksi riittänee. 3 alkiota olis pakkasessa ja nyt mietin niitten kohtaloa. Pitäny jo monta kertaa soittaa Naikkarille, että ei olla lisää tekemässä, mut en ole saanut aikaiseksi. Tuntuu jotenkin sitten niin lopulliselta, mut jos ne on siellä pakkasessa niin koko ajan ajattelen niitä. Pitäis vihdoin laittaa piste tälle asialle. Kerran vastasin johonkin kysymykseen, että aion antaa lääketieteen tutkimuksiin, mut nyt en tiedä...ehkä tuhoaminen kumminkin. Mitä muut olette ajatelleet?

Mä oon miettiny tota kanssa. Meillä hoidot vasta alussa, joten ei tiedä saadaanko yhtään alkiota tai yhtään raskautta. Olen kuitenkin päättänyt ja miehelle kertonut (hän samoilla linjoilla), että vaikka alkioita olisi 40 niin ne kaikki käytetään. Vaikka niistä tulisi se 40 lasta. Ei varmaan mahdollista...Minä ajattele, että siinä on jo alkava elämä, eikä sitä voi tuhota. Vielä en ainakaan pysty ajattelemaan, että voisimme luovuttaa alkioita.
Olen kyllä niin pessimistinen ja epäilen koko hoitojen onnistumista edes. Eli luulenpa ettei tuollaisia asioita tarvise edes miettiä.

Meillä tätä asiaa on mietitty ensin sillain kevyesti ja nyt sitten hieman vakavemmin...ollaan mietitty että pitäiskö vaan kaikki käyttää vai pitäisikö sitten vaan tuhota jollei haluta lapsilukua enempää kasvattaa vai oisko meistä siihen että joku toinen pariskunta saisi ne käyttöönsä.
No tuo viimeinen on aika varmasti pois suljettu sillä mä sitten jo unissani surin ja itkin kun ne ois mun lapsia...mieli tekee tepposet.

No nyt tässä käydään vielä omia hoitoja lävitse ja katsellaan sitten jääkö pakkaseen mitään...ja miten sitten edetäänkään.

Me päätettiin, että ne saa hävittää.. neljä top-alkiota.. Olihan se kiperä paikka, IKINÄ hoitojen alussa en ois uskonu, että tätäkin pitää vielä joskus miettiä. Mut ei minusta ollut siihenkään, että olisin lahjottanut ne joillekin. Mahdolliset lapsethan ois meidän lapsien täysiä sisaruksia, ja sit ne kasvais jossain muualla kuin meillä...
Tutkimukseen luovuttaminenkin kuulosti jotenki niin "oudolta"..
Meillä on siis neljä lasta, joista kolme hoidoilla.

Yhteistyössä