Mitä äidin kuuluu tehdä leikkipuistossa kun lapsi kiipeilee telineissä tms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 565
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Mä keksin vaan istua penkillä ja neuloa hartiahuivia :xmas:

Toinen mitä harrastin oli päämäärätön vaeltelu kentän laidalla kun ipana kiipeili ja leikki muiden lasten kanssa.

Siis reissussa oltiin, ei me tavata leikkiksellä muuten olla.

Juoruta muiden äitien kanssa. Jos ei juttuseuraa ole, eikä neulettakaan mukana, voipi tehdä pienen jumppatauon, jos ei hypellä kehtaa, niin ainakin niskahartiajumppa on loistava leikkipuistojumppa ja päätteeksi voikin vetää leukoja kiipeilytelineessä ja roikkua sekä venytellä.

Juu seurasinhan mä tottakai, mutta tuo apina osaa jo niin hyvin kiipeillä ettei nyt sentään tarvinnut koppia olla ottamassa...

Itsenäisyyden kannustus :D

Ei siellä muita oikein aina edes ollut, ja outoja kaikki.

Eli ihan hyvin siis pärjäsin kaiketi :D

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Vastuutonta!! Etäisyys lapseen saa olla maksimissaan ikävuosien verran metrejä ja jos kiipeilee on oltava ottamassa koppia, ihan iholla.
Joo totta, meinasi lisätä tämän! Eli äidin on oltava siellä lapsen alla koko ajan huutamassa että "nyt varovasti, älä vaan tipu, varovasti!!!" ja käsivarret ojennettuna ottamaan koppia! :D

Alkuperäinen kirjoittaja ira:
Vastuutonta!! Etäisyys lapseen saa olla maksimissaan ikävuosien verran metrejä ja jos kiipeilee on oltava ottamassa koppia, ihan iholla.
Joo totta, meinasi lisätä tämän! Eli äidin on oltava siellä lapsen alla koko ajan huutamassa että "nyt varovasti, älä vaan tipu, varovasti!!!" ja käsivarret ojennettuna ottamaan koppia! :D

Juuri tätä tarkoitin. Ennen kaikkea tuo "älä tipu sieltä" on tärkeä!! Jos et varoita että voi pudota, niin sieltähän voi oikeasti vaikka pudota. Ja jos sattuu käymään niin että lapsi varoituksesta huolimatta tippuu on syytä muistuttaa että näin oli kielletty tekemästä ja ottaa jäähy käyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
lehdenlukeminen kertoo kuinka ylpeä äiti on kyseessä. Tuo vinkki annettiin Meidän Perhe lehdessä |O

:laugh: painettuun sanaan täytyy uskoa :whistle:
Ja tiettyjen 'sääntöjen' mukaan mentävä leikkikselläkin...

Tulee lähinnä mieleen jotkut sinäminä testit :D

Meidän Perse-lehdellä taitaa olla samat toimittajat :$

riippuu lapsen iästä

meidän alle 3 vuotiasta ei voi ainakaan kiipeilemään yksin päästää.. siis vieressä ostava, mutta hiekkalaatikolla tytön ollessa istun kyllä peppu tiukasti penkillä, varsinkin jos tytöllä jo siellä kaveri :whistle:

mä joudun olemaan aina "otan kiinni,jos tiput"-asemissa,koska lapsella on motorisia ongelmia.Moni ihmettelee,että enkö anna lapseni rauhassa kiipeillä.Eivät tajua miten vaarallista se on,kun on tuon tason ongelmia,vaikka ikää onkin jo pian 6v.

Hyvä äiti ei anna yli 3 vuotiaankaan yksin mennä puistoon... eli sielä esim. 6 metrin päässä voi hyvin neuloa tai jumpata ihan mitä vain.

Ja mitä kiipeilemiseen tulee, niin mulle ainakin on riittänyt, että ensimmäisillä kiipeilykerroilla olen ollut lähellä ottamassa koppia ja antanut lapsen rauhassa kiivetä ja opetella. Sen jälkeen olen hyvin voinut luottaa lapseen ja kiipeylytaitoihinsa.

Meillä ei tyttö kiipeile kun on vasta 2,5 v. mutta aidatussa leikkipuistossa saa kyllä ihan itekseen juoksennella ja leikkiä ja mä istun penkillä ja neulon tai luen. Oli niin söpöä viimeksi kun tyttö oli löytänyt jostain samanikäisen poikaystävän. Siellä ne kulki käsi kädessä. =)

Mites sitten kun mulla on useampi lapsi? Pitääkö 3 ja 5-vuotiaan vaan kiltisti odottaa minun vieressä kun 2-vuotias kiipeilee telineessä, vaikka he haluaisivatkin liukumäkeen, joka on ainakin 10 metrin päässä siitä missä minä olen 2-vuotiaan kanssa?

Yhteistyössä