Mitä aamupalaksi 10 kuiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zikiziki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zikiziki

Jäsen
29.10.2008
869
1
16
Ei suostu aamulla puuroa syömään, kauhee taistelu aina :( ite tykkäis syödä, mut ei toi pelkillä maissinaksuilla elä!!! :D Leivästä ei oo kauheen innostunu. Jotai ehdotuksia mitä vois antaa aamupalaksi, muuta ku puuroa?? :)

Meillä syö sitä puuroa marjoilla tai sitten tuoreita hedelmiä raastettuna.

Myös puuro jonka sekaan oli raastettu omena mehuineen oli neidin mielestä yks aamu törkeen hyvää.

Jos pakkasessa marjoja niin niistä kiisseliä keittää.

Alkuperäinen kirjoittaja zikiziki:
syö illalla kyl puuron ja ottaa vielä vellin sänkyyn mennessä :) Aamut on vaa ongelma..

Jos ei ole aamulla vielä nälkäinen?
Koska illalla syö hyvin, ei haittaa, vaikka aamulla ei maistuisi. Mä en ole koskaan ollu aamupala ihmisiä, eli en syö juurikaan ennen puolta päivää, ei vaan maistu.

sama ongelma, tosin tyttö on reilu 7kk.
Viime aikoina on muutenkin ollu ongelmia syömisen kaa, nyt näyttää jo paremmalta =)
Mut aamuisin ei suostu oikein mitään ottamaan, äsken meni lusikallinen puuroa ja pari lusikallista päärynää.

Alkuperäinen kirjoittaja Täällä:
Viime aikoina on muutenkin ollu ongelmia syömisen kaa, nyt näyttää jo paremmalta =)
Mut aamuisin ei suostu oikein mitään ottamaan, äsken meni lusikallinen puuroa ja pari lusikallista päärynää.

Toi on niin tuttua. Mutta voin luvata, että maistuu ennenkuin täyttää 15v. Anna lapsen syödä omaan tahtiinsa. Ei kannata alottaa mitä sotarumbaa ruoan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä:

Toi on niin tuttua. Mutta voin luvata, että maistuu ennenkuin täyttää 15v. Anna lapsen syödä omaan tahtiinsa. Ei kannata alottaa mitä sotarumbaa ruoan kanssa.

No sitä odotellessa!!! :D

Lapsilla yleensäkin tuntuu olevan tuon syömsen suhteen kausia, Meillä 4v syö nyt vain perunaa ja joskus myös keitettyä porkkanaa, mutta ei mitään kastiketta.
Vanhimmalla mä muistan sellaisen kauden, että se söi vain kasviksia ja hetken päästä se söi vain lihaa. Mutta mä olen päättäny usko sellaiseen ravintoterapeutin tutkimukseen, jonka joskus luin, että alle 3 vuotias tietää luonnostaan mitä sen elimistö tarvii ja valitsee nuo omituiset yksipuolisilta näyttävät ruokavalionsa sen mukaan. Aikuiset useimmiten onnistuu lapsilta 3 vuoden jälkeen tuon vaiston sekoittamaan tupuuttamalla, mutta mä olen päättäny uskoa, että se toimii isommallakin lapsella :D

bansku on kyl suurta herkkuu täälläki :D pitää antaa sellane jos ei muu maistu.... :) vasta eilen ekan kerran annoin banaania syödä ite, kyllähä siitä suurin osa liiskataan käteen mut kyl sinne suuhunki jotai meni, vissii :D

Yhteistyössä