6-vuotiaamme ei suosutu syömään lihaa!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä teen

Vieras
olen täällä aiemmin kirkoittanut esikoisestamme(6v) joka ei suostu syömään eskarissa mitäänja on aina ollut huono syömään mutta nyt ei enää suostu syömään edes jauhelihaa..Aina pitäsi saada syödä vaan pelkkää perunaa,salaattia yms..mitä kulloinkin tarjolal mutta ei lihaa.Tänään esim ei syönyt aamulla kuin pari puraisua leivästä,eskarissa ei mitään aj nyt kotona tarjosin hänelle makaroneja,jauhelihakastiketta ja porkkanaraastetta mutta kun ei kelpaa koska siinä on lihaa.En kyllä anna muuta ja sama homma on aina että ei kelpaa mikään.Minä en yleensä anan periski mutt amies sitten sanoo että kunhan jotain edes syö.

Meillä 6v syö kyllä eskarissa kaikkea, mutta nyt kotona jää lihat ja kanat lautasenreunalle. Antaa jäädä, syö sitten kun syö. Lihamureke ja makaroniloota uppoo kaikkineen.

En haluaisikaan pakottaa syömään lihaa mutta hiukan hankala kun esim on lihakeitto,makaronilaatikko tms ruoka mistä ei voi eritellä lihaa pois niin eri ruokia tekemään.ja meillä on myös kaksi nuorempaa lasta(kohta 5v ja 2v)ja jos aina on esikoisella eri ruoat niin ei varmaan kelpaa muillekaan..Ja ei minun iak riittäsi edes tehdä esikoiselle eri ruokaa kun kuitenkin 2 lämmintä ateriaa lähes joka päivä teen.

Jos lapsi ei HALUA syödä lihaa, esimerkiksi jos nähnyt tai kuullut jotain miksi ei eää halua?
Näin lapsena myös minulla, nykyään syön kalaa ja jauhelihaa.
Etkö voi tehdä kasvisruokia?

well, fakta on ainakin se että pakottamalla vain pahennat asiaa. Ota yhteyttä vaikka ravitsemusterapeuttiin. Löytynee omasta neuvolasta. Sieltä saanet hyviä vinkkejä ja neuvoja.
Mutta sen "lihalla kiusaamisen" voit lopettaa jo tänään!

kuten jo sanoin poitsu on ollut AINA tosi nirso ruoan suhteen.ja kuten sanoin meillä kaksi nuorempaa lasta(ja neljäs tulossa) ja myös mies ja muut syö lihaa paitsi esikoinen niin en voi kaikkia muita kasvissyöjäksi pakottaa...ja ihan tuo aikakin tulee vastaan kun hoidan arksin kodin ja lapset yksin niin en ehdi millään tehdä kahta liah ja kasvis ruokaa..

Minä oon ollut pienestä asti ihan samanlainen. Ekaluokalta muistan kun ihan joka ikinen päivä jouduin jäämään lautanen edessäni sisälle kun toiset lähtivät ruokavälitunnille..

Jos ei syö niin pidä huoli että saa protskuja muusta ruuasta, esim. palkokasveista. Pakottamalla tuskin saa muuta aikaan kuin ikuisen kammon jotain ruokia kohtaan (tunnen ihmisen joka ei aikuisenakaan syö kastikkeita..). Auttaiskohan joku diili että jos vaikka tämän talven ajan syö sekaruokaa niin kesällä katsoisitte asiaa uudestaan, siihen mennessä homma saattaisi jo unohtuakin? Tai lupaus siitä että yläkouluun mennessä saa itse päättää ruokavaliostaan mutta nyt aikuiset päättävät.

Ite vegaanina tietty suosittelen kasvisruokaan siirtymistä koko perheelle niin ei tarvi kokkailla erikseen. :D

monet ruoat kyllä voi jakaa helpohkosti myös lihattomaksi.
käytä pakastinta, tee kerralla kasvisversioita. älä tee tästä itelleskä
liian isoa asiaa. entäs jos se olis joku pikkusista, olisko eri asia?
tarkotan että syrjitkö nyt isompaa.....

Yhteistyössä