Mitä 1v kakkuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mspitz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mspitz

Jäsen
04.12.2006
519
0
16
Kertokaas kokeneet ja tietävät mitä voi laittaa 1-vuotiskakkuun kun ajatuksena on että siinä ei olisi mitään mitä päivänsankari ei itse voisi syödä? Voiko esim kermaa jo laittaa? Vähän alustavasti ajattelin jos tekisin kääretorttu- tai sokerikakkutaikinasta levyjä ja rakentaisin niistä auton, mariekekseistä renkaat ja väleihin hedelmäsoseita. Koristelu ehkä tomusokerilla tms, ei kuitenkaan mitään isoja karkkeja tai vastaavia. Tarkoitus siis ei ole syöttää sitä lapselle hirmu määriä, mutta saisi poju itsekin maistaa. Maaliskuun 23. olisi suuri päivä ja poika on alkanut vasta oppia nielemään muutakin kuin suussasulavia kappaleita.

Kuulostaa hyvältä. Tai siis ihan normaalilta. :) Ja voihan 1v tosiaan jo käyttää maitotuotteita. On meillä jo aloitettukin hapanmaitotuotteet. Niitä vain on pitänyt niin kauan välttää että ei nyt oikein taas osaa ajatella. :whistle: Tekisi kyllä mieli laittaa banaania kun se sopii niin hyvin kakkuun. Siinä vain käy sitten niin että anoppi ottaa nokkiinsa (taas kerran) kun hän ei voi syödä banaania pisaraakaan kun se närästää. :p

oi, tee sellanen kakku, johon tulee kermaa, luumua ja banaania...se on tooooosi namia...pavlovia pukkaa...he hee. ei lapset ees yleensä syö kakkua paljoa, joten ihan hyvin voi minusta olla kermaa 1 vee kakussa ja hei: luomukerma vois olla mahaystävällisempää, jos sitä ajattelet.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2007 klo 11:28 triplamama kirjoitti:
oi, tee sellanen kakku, johon tulee kermaa, luumua ja banaania...se on tooooosi namia...pavlovia pukkaa...he hee. ei lapset ees yleensä syö kakkua paljoa, joten ihan hyvin voi minusta olla kermaa 1 vee kakussa ja hei: luomukerma vois olla mahaystävällisempää, jos sitä ajattelet.

En mä sitä ajatellut, ajattelin muuten vain että voiko pienelle jo antaa kermaa. =) Meidän pojan pakki tuntuu kyllä kestävän mitä vain. :D Puolivuotiskakku meillä oli kermakakku, mutta sitä jäppinen ei saanut edes maistaa. Rakensin silloin kakkulevyistä merirosvolaivan ja siitä tuli ihan törkeen hieno vaikka itse kehunkin. Tein vielä isolle tarjottimelle alumiinifoliota rypyttelemällä aallokkoisen meren ja laivalle vanaveden. Oli merirosvolautaset, mukit ja servetit ja pääkalloilmapalloja. Tarjottavia laitoin muovisiin "aarrearkkuihin" ja somistin pöytää kalakoristeilla ja muoviravuilla. Kalan muotoisia suolakeksejä oli tietty tarjolla ja kutsukortit askartelin aarrearkun muotoisiksi. Tein foliosta arkkuihin lukon muotoisen sinetin ja sisälle liimasin "jalokiviä". Ainakin äidillä oli hauskaa...! ;)

Hui kun olet nähnyt vaivaa.... :)

Kyllä meillä 1-vuotiaat on syöny kermakakkua synttäreillään. Ollaan sillee "säästelty" että kumpikaan lapsi ei ole saanut mitään makeaa ennen synttäreitään. Ei mitään. Ei jätskiä, karkkia, piparia... Kakku on ollu eka makea ja niinhän siinä on käyny, että pari lusikallista on kelvannu mut sitte on tökkiny ja ruisleipä on olluki sitte parempi vaihtoehto...

Meillä on ollu kaksi kerrosta välis noissa synttärikakuissa: mansikkaa+kermaa ja toinen: Bonan hedelmäsosetta+banaania+kermaa.

Kokeilkaa vaa noita vauvan hedelmä- ja marjasoseita kakun väliin! On muuten hyviä eikä niin makeitakaan.

2v-> on muksut saaneet itse koristella kakun nonparelleilla ja karkeilla. Kakut on sitte aika vinkeännäköisiä mutta se ilo kun saa ite koristella... =) Ovat aina tohkeissaan. Ja sitte vielä kehuvat vieraille että on itte koristeltu kakku. Ja suoraan sanottuna, on ne äidistäkin TOSI hienoja :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 13:37 vieras kirjoitti:
Nalle Puh kakku, resepti löytyy googlettamalla

Vau, tuo on hieno! Sitäpaitsi se ratkaisi toisenkin ongelman. Meillä on Puuha-Pete silikonimuotti kakulle ja sitten se Peten "akka" (tietääkö joku suomalaisen nimen, siinä taisi lukea paketin päällä Wendy?) ja olen miettinyt mistä tehdä siihen kuorrute. Tuosta soveltamalla erilaisilla soseilla saanee väriäkin muutettua. :D

Mä oon tehny yleensä normaalin kermakakun johon olen laittanut erilaisia piltti soseita sisään ja koristellut hedelmillä. Hyvin on maistunut päivänsankarille ja muillekkin.

Tulipas hieno! Meilläkin on tuo Salama -teema kovin lähellä lasten sydämiä (pongasin pöytäliinan =) ) ja tyttö kovasti haluaisi kakun, mikä näyttää salamalta ja martilta. Saas nähdä miten tästä haasteesta selviän... =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2007 klo 20:28 Footballers Wife kirjoitti:
Tulipas hieno! Meilläkin on tuo Salama -teema kovin lähellä lasten sydämiä (pongasin pöytäliinan =) ) ja tyttö kovasti haluaisi kakun, mikä näyttää salamalta ja martilta. Saas nähdä miten tästä haasteesta selviän... =)

Meillä on poika vain ihan yleisesti kiinnostunut autoista joten ei tarvinnut yltää vielä ihan mahdottomiin suorituksiin. Pink Cadillac tuo on olevinaan, äidin mielikuvituksella höystettynä. ;) Noita Salama-pöytäliinoja, ilmapalloja ja mukeja oli Tiimarissa. Piti olla myös lautasia ja servettejä, mutta ainakaan Uudenkaupungin, Laitilan tai Raision Tiimareihin ei ollut tullut niitä lainkaan. :( Raisiosta Prismasta löysin ilmapalloja joissa oli pojan nimi ja sellaisia missä luki Onnea 1-vuotiaalle! Ne olivat kyllä hintaansa nähden tosi huonolaatuisia (kaksi hajosi heti) ja teksti tuli ylösalaisin kun ei ollut heliumia laittaa sisälle. Laitilan S-marketista löysin Happy Birthday -palloja joissa teksti oli eripäin joten kun ne ripusti katosta se tuli oikeinpäin. :) Salama-pallot olivat vahvoja ja tosi laadukkaan tuntuisia, mutta niissäkin kuva tuli sitten ylösalaisin. Eipä se tahtia haitannut. ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2007 klo 20:57 Mspitz kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2007 klo 20:28 Footballers Wife kirjoitti:

Meillä on poika vain ihan yleisesti kiinnostunut autoista joten ei tarvinnut yltää vielä ihan mahdottomiin suorituksiin. Pink Cadillac tuo on olevinaan, äidin mielikuvituksella höystettynä. ;) Noita Salama-pöytäliinoja, ilmapalloja ja mukeja oli Tiimarissa. Piti olla myös lautasia ja servettejä, mutta ainakaan Uudenkaupungin, Laitilan tai Raision Tiimareihin ei ollut tullut niitä lainkaan. :( Raisiosta Prismasta löysin ilmapalloja joissa oli pojan nimi ja sellaisia missä luki Onnea 1-vuotiaalle! Ne olivat kyllä hintaansa nähden tosi huonolaatuisia (kaksi hajosi heti) ja teksti tuli ylösalaisin kun ei ollut heliumia laittaa sisälle. Laitilan S-marketista löysin Happy Birthday -palloja joissa teksti oli eripäin joten kun ne ripusti katosta se tuli oikeinpäin. :) Salama-pallot olivat vahvoja ja tosi laadukkaan tuntuisia, mutta niissäkin kuva tuli sitten ylösalaisin. Eipä se tahtia haitannut. ;)

Huomasin minäkin noita tuotteita tiimarissa, mutta tiedätkö, olen niin kamala äiti, että menin jo ja ostin vaaleanpunaisia keijukaisjuttuja... :ashamed: Ajattelin, että pojalle laitan sit kesällä nuo auto-jutut ja tytölle nyt jotain tyttömäistä... Jotenkin välistä tuntuu, että tyttö pyytää jotain vain siksi, että isovelikin sitä pyytää. En tiedä. Vielä ehdin ostaa ne auto-höysteet, jos äidin omatunto alkaa liikaa soimata. Kakkuja on tulossa kaks ja toinen voi olla jonkin sortin autokakku. Pitänee jututtaa tyttöäkin vielä =)

No oot sä kauhee...!!! ;) Ei vaan. Tyttöä voi itseäkin jälkeenpäin harmittaa jos väärin perustein haluaa autosynttärit. Tee kompromissi ja pykää kakuksi Barbien vaaleanpunainen auto. Somista vielä pöytä Barbie-krääsällä. :) Mä käytin pojan muovisia lava-autoja ja peräkärry-yhdistelmiä tarjoiluastioina. Ovat vielä niin uusia ja vähän leikittyjä että ilkesin laittaa pöytään. Suojasin lavat foliolla, säilyivät puhtaampina eikä vieraiden tarvinnut miettiä missä ne ovat kierineet ja miten hyvin pesty... :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2007 klo 21:32 Mspitz kirjoitti:
No oot sä kauhee...!!! ;) Ei vaan. Tyttöä voi itseäkin jälkeenpäin harmittaa jos väärin perustein haluaa autosynttärit. Tee kompromissi ja pykää kakuksi Barbien vaaleanpunainen auto. Somista vielä pöytä Barbie-krääsällä. :) Mä käytin pojan muovisia lava-autoja ja peräkärry-yhdistelmiä tarjoiluastioina. Ovat vielä niin uusia ja vähän leikittyjä että ilkesin laittaa pöytään. Suojasin lavat foliolla, säilyivät puhtaampina eikä vieraiden tarvinnut miettiä missä ne ovat kierineet ja miten hyvin pesty... :whistle:

Kiitti vinkeistä! Mulla on sellainen sitruunaisen täytekakun ohje aikuisempaan makuun ja sankarille vois kyllä väsätä vaikka just vaaleanpunaisen tyttömäisen auton =)

Yhteistyössä