Mistäköhän sitä olisi pitänyt tietää seurustelevansa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että tällaista tällä kertaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

että tällaista tällä kertaa

Vieras
Olen nyt noin vuoden ajan ollut jonkinlaisessa fuckbuddy/tapailusuhteessa erään miehen kanssa. Olemme aikaa yhdessä, käyneet erilaissa tilaisuuksissa (kuten festareilla) yhdessä, harrastaneet satunnaisesti seksiä ja niin pois päin.

No, pääasia on kuitenkin, että missään vaiheessa ei ole ollut puhetta mistään vakavammasta. Ja mies ei ole tehnyt millään tavalla selväksi, että haluaisi alkamaan jonkinlaiseen "virallisempaan" seurustelusuhteeseen kanssani.

No, minä sitten olen silloin tällöin tapaillut myös muita miehiä, ja olen olettanut tuon miehen myös tapailevan muita naisia, ja enkä ole nähnyt siinä mitään ihmeellistä.

No, nyt kuitenkin sitten mies sai viime viikolla tolkuttoman mustasukkaisuuskohtauksen, että olen kuulemma pettänyt häntä ja muuta sellaista, ja kun sain vihdoin suunvuoron hänen mekastamisensa väliin, ja tiedustelin, että miten voin pettää, kun emme edes seurustele, niin mies oli ihan äimän käkenä, että miten muka me emme olisi parisuhteessa.

En nyt tiedä mitä tässä tekisi. Mies on muuten todella hyvää seuraa ja hieno ihminen ja voisin vakavasti harkita suhdetta hänen kanssaan.... mutta, mutta tuo piirre kyllä saa miettimään, että mitä siitä tulisi, jos mies oikeasti suunnilleen olettaa minun osaavan lukea hänen ajatuksensakin.

Vai käviköhän kuitenkin niin että annoit kaverin ymmärtää että teillä on seurustelusuhde, mutta sitten kärysit ympäriinsä säätämisestä ja nyt koitat selitellä asiaa itsellesi parhain päin syyttämällä toista? Et olisi meinaan ensimmäinen homo sapiens joka noin tekee.

Vai käviköhän kuitenkin niin että annoit kaverin ymmärtää että teillä on seurustelusuhde, mutta sitten kärysit ympäriinsä säätämisestä ja nyt koitat selitellä asiaa itsellesi parhain päin syyttämällä toista? Et olisi meinaan ensimmäinen homo sapiens joka noin tekee.

Olisi vain ihan kiva tietää, että miten olen onnistunut tuollaisia vihjeitä antamaan. En ole missään tilanteessa kutsunut häntä poikaystäväkseni, saati miehekseni. En ole sanonut olevani parisuhteessa hänen kanssaan. Ja en myöskään ole esimerkiksi sanonut rakastavani häntä. Ja en keksi mitään muutakaan, mistä mies olisi mitenkään voinut alkaa kuvitella liikoja.

Niiii... mutta niinpä kai se menee, että jos on oikeasti kiinnostunut jostain, nii sitä ihan ilman mitää erillisiä sopimuksia jättää ne kaikki muut säädöt pois. Sitä kutsutaan toisen arvostamiseksi. Toisen haluamiseksi. Toisesta välittämiseksi.
Et pysty millään selittelemään tekosiasi. Vakava suhdetta on turha väittää haluavansa. Olet vain pelannut omaan pussiisi, tällä kertaa sinä olet ollut se sika. Mitään vakavaahan et ole halunnut, etkä halua koska muka toisessa on tuommoisia kohtuuttomia piirteitä. Pyydä anteeksi, anna olla ja anna hyvä mies jollekin hänestä välittävälle naiselle.
Ja ihan opiksi - aikuisten ei tarvitse kysyä ett Alaks olee mun kaa, jotta seurustelisivat.

Voi ei, aika kamala tilanne kyllä. Etenkin sille miehelle, joka on vaan itse jostain syystä kuvitellut seurustelevansa. :D

En mä kyllä ymmärrä, miten joku voi kuvitella seurustelevansa, jos sellaisesta ei ole sovittu ja/tai tapailu ei ole edes kovin tiivistä, ei olla "julkisesti pari", hengailla ystävien ja perheen kanssa jne.

Niiii... mutta niinpä kai se menee, että jos on oikeasti kiinnostunut jostain, nii sitä ihan ilman mitää erillisiä sopimuksia jättää ne kaikki muut säädöt pois. Sitä kutsutaan toisen arvostamiseksi. Toisen haluamiseksi. Toisesta välittämiseksi.
Et pysty millään selittelemään tekosiasi. Vakava suhdetta on turha väittää haluavansa. Olet vain pelannut omaan pussiisi, tällä kertaa sinä olet ollut se sika. Mitään vakavaahan et ole halunnut, etkä halua koska muka toisessa on tuommoisia kohtuuttomia piirteitä. Pyydä anteeksi, anna olla ja anna hyvä mies jollekin hänestä välittävälle naiselle.
Ja ihan opiksi - aikuisten ei tarvitse kysyä ett Alaks olee mun kaa, jotta seurustelisivat.

Olisihan se hienoa, jos se onnistuisi tuosta vaan itsestään. Mutta sanotaan nyt näin, että olen kerran aikaisemmin onnistunut sen verran perusteellisesti olettamaan mieheltä ja suhteelta liikoja, että silloin päätin, että en odota tai oleta mitään, ennenkuin asiasta keskustellaan ja molemmat tekevät selväksi mitä haluavat.

Luulis miehenkin ottaneen puheeksi että haluaa seurustella eikä olettaneen ilman muuta. Kaveriakin voi tapailla ja monenlaista (ei seksi) tehdä yhdessä eikä kyse mistään ihastuksesta tai suhteesta. Ymmärrän ap:ta.

Olisihan se hienoa, jos se onnistuisi tuosta vaan itsestään. Mutta sanotaan nyt näin, että olen kerran aikaisemmin onnistunut sen verran perusteellisesti olettamaan mieheltä ja suhteelta liikoja, että silloin päätin, että en odota tai oleta mitään, ennenkuin asiasta keskustellaan ja molemmat tekevät selväksi mitä haluavat.

Tsemppiä sit vaa sellaisen etsintään jonka kanssa haluat asioista keskustella.
Mut kurjaa että pitää vahinkoa tollein kierrättää.

Ehkäpä tommosilta vältytään puolin ja toisin sit kun Se oikea osuu kohdalle.

Mulla sama mutta mies ei halua seurustella mun kanssa mutta silti kummasti kiinnostaa jos tapailen jotakuta muuta. Tosin tämä mies ei ole mitenkään agressiivinen tai muuten hullu,edes kännissä.

[QUOTE="noo";30095368]Miten ihmeessä et ole itse varmistanut mieheltä, että olette samaa mieltä suhteenne laadusta? Siis jo aiemmin?[/QUOTE]

Samaa pohdin minäkin lukiessani tätä ketjua. Miksi ei selvittänyt pelin henkeä heti. Oliko syy ehkä se, että pelkäsi toisen kiinnostuksen lopahtavan silloin, joten päätti jättää tyypin "roikkumaan" niinku varalle.

Aloitusviestistä ei selviä miten tiivistä tai ei-tiivistä yhteydenpitonne on ollut, mutta mun täytyy myöntää, että jos tapailisin jotain miestä suht säännöllisesti, yhdessäoloon kuuluisi fyysistä hellyyttä ja myös seksiä, niin olettaisin seurustelevani hänen kanssaan. Tämä toki on vain omaa rajoitteisuuttani, panokamusysteemi kun on minulle ihan outo ajatus, tai ainakin olettaisin että sellaisesta sovitaan.

Jos tapaillaan pidempään, harrastetaan seksiä, mutta tehdään muutakin yhdessä, itse ainakin tulkitsisin suhteen seurusteluksi ilman mitään virallisia sopimuksia. Jos asia olisi jollain tapaa epäselvä, keskustelisin toki siitä, mutta suhteeni ovat aina edenneet ihan omalla painollaan, ei ole tarvinnut erikseen suhteen laatua puida.

Tekosyyltä kuulostaa aloittajan juttu...

Yhteistyössä