Mistähän voi johtua että toisinaan aamuisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kipeäkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kipeäkö?

Vieras
on tosi huono olo?
Olen raskaana 34. viikolla ja tätä ollut nyt n. viikon.
Alkaa oksettaa, velloo vatsassa, huimaa.
Ja vaikka olen siis heti herättyäni syönyt niin tätä tulee. Toisina aamuina ei sitten taas tule ollenkaan.

Tuleeko sulla tuon vellomisen jälkeen oksennusta tai ripulia? Joillakinhan raskauspahoinvointi "palaa" sitten vielä loppua kohti. En usko että kipeäksi olet viikkoa tulossa ja varsinkin jos et sitten kuitenkaan tule. Tsemppiä viimeisille viikoille :)

Saattaa johtua raskaudesta ;) Ei sen kummempaa, voihan siihen liittyä verenpaineongelmat, hemppa alhaalla tms. mutta kyllä ne sitten neuvolassa huomaavat jos jossain "perusarvoissa" on vikaa.. Matala verensokeri tosin on se mikä tekee mulle tollasta, mutta en ole raskaana vaikka silloinkin ol kyllä vähän matalat sokerit..

Alkuperäinen kirjoittaja serre:
Tuleeko sulla tuon vellomisen jälkeen oksennusta tai ripulia? Joillakinhan raskauspahoinvointi "palaa" sitten vielä loppua kohti. En usko että kipeäksi olet viikkoa tulossa ja varsinkin jos et sitten kuitenkaan tule. Tsemppiä viimeisille viikoille :)

Vatsa on tuon pahan olon jälkeen sekaisin. Ei kuitenkaan ripulia mutta jotain sinne päin :D Ja on tunne että oksentaa, olen vessaankin joskus pahassa tilanteessa mennyt valmiiksi mutta mitään ei ole tullut.
Tulee vaan se kun korvissa humisee, silmissä sumenee ja tuntuu että oksettaa :/
Menee usein sitten ohitse kuitenkin aika nopeasti. Eli tuo kestää kerralla varmaan jonkun 5-10 min. ja saattaa sitten palata myöhemmin. Harvemmin kuitenkaan enää iltapäivällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Saattaa johtua raskaudesta ;) Ei sen kummempaa, voihan siihen liittyä verenpaineongelmat, hemppa alhaalla tms. mutta kyllä ne sitten neuvolassa huomaavat jos jossain "perusarvoissa" on vikaa.. Matala verensokeri tosin on se mikä tekee mulle tollasta, mutta en ole raskaana vaikka silloinkin ol kyllä vähän matalat sokerit..

Minulle tuli ensimmäisenä tuosta olosta mieleen matalat verensokerit mutta kun tuo olo kuitenkin tulee usein vasta aamupalan jälkeen niin ajattelin ettei siitä johdu.
Verenpaineet kyllä heittelee ja hb:kin aika matala. Ehkä ne tosiaan vaikuttaa. Ei tullut mieleeni.

Yhteistyössä