mikähän on vikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua!

Vieras
mulla on menossa noin rv 6, ja heräsin äsken siihen että oli tosi kuuma ja oksetti. Samalla kuitenkin nukutti niin paljon, että odotin makuulla noin 10 min että se menis ohi. ei mennyt, joten nousin ja heti helpotti vähän. Söin yhden leivän, vaikken usko et se olis johtunut nälästä, kun olen syönyt tänään hyvin. mulla on myös jo yksi lapsi, eikä sitä odottaessa ollut mitään tällaista.

Sit yritin mennä uudestaan nukkumaan, mutta heti kun menin makuulleen niin alkoi oksettaa niin paljon että piti heti nousta. ja sit taas helpotti. mistähän tämä vois johtua? nytkin oksettaa vähän, muttei niin paljon kuin makuullaan. pelottaa, kun mulla oli ennen tätä yksi keskenmeno (joka ei tosin tuntunut yhtään miltään).

Mulla yleensä helpotti tasan niin pitkään kun söin jotain, siis syömällä jotain helpotti, ja heti jälkeen tuli paha olo taas. Ja joskus makuulla oksetti, mutta ei jos istui ylös, ja joskus taas makuulla helpotti. Se on tosi pirullista kun siihen ei mikään auta.

Voi olla...jokaine raskaus voi ollla ja yleensä on erilainen. Aina ei oo pahoinvointia ja vasta tokalla..kolmannella..neljännellä...jne voi tulla pahoinvointi vaik ei ennen oo ollu....tottakai jos epäilet että on jotain muuta,ni käyt vaa lääkäris,ni sithän se selvii.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja leenu:
Oisko vaa ihan raskauspahoinvointii?!

sehän olis varmaan todennäköisintä, mutta voiko se olla tollasta kuin kuvasin? kun ekan kanssa sitä ei oikeastaan ollut.

se voi oireilla mitä moninaisimmin oirein. esim. pahoinvointina vain tietyssä asennossa. mutta raskaudessa tapahtuu kehossa niin isoja muutoksia, että tuo voi johtua niistäkin. ihan ensinnä juo vielä vähäsen. sekin voi helpottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla yleensä helpotti tasan niin pitkään kun söin jotain, siis syömällä jotain helpotti, ja heti jälkeen tuli paha olo taas. Ja joskus makuulla oksetti, mutta ei jos istui ylös, ja joskus taas makuulla helpotti. Se on tosi pirullista kun siihen ei mikään auta.

hienoa... kauankohan tällainen pahanolon kohtaus voi jatkua? olis aika kiva saada unta palloon, kun poika on kipeenä ja valvoi viime yön, ja muutenkin väsyttää kiitettävästi.

Alkuperäinen kirjoittaja leenu:
Voi olla...jokaine raskaus voi ollla ja yleensä on erilainen. Aina ei oo pahoinvointia ja vasta tokalla..kolmannella..neljännellä...jne voi tulla pahoinvointi vaik ei ennen oo ollu....tottakai jos epäilet että on jotain muuta,ni käyt vaa lääkäris,ni sithän se selvii.

joo, se voi olla esim. verenpaineen heilahdusta, sokereista, nesteen puutteesta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oksennitko sä siis vai oksettiko vai? Eiköhän se sit helpota vähäks aikaa kun oksu tulee...

pari kertaa kävin pönttöä halailemassa, mutta ei tuottanut tulosta. jos mulla tulee pahakin pahoinvointi tässä raskaudessa, niin siinä on se huono puoli että olen todella huono oksentamaan. Olen eläissäni oksentanut vain kerran (kovassa humalassa), jos oksennustauteja ei lasketa. Usein olen esim. krapulassa yrittänyt, koska se helpotais oloa, mutta kun ei niin ei.

vettäkin join pari lasia mutta ei helpota. täytyy vaan siis kärsiä.

Yhteistyössä