mistähän toi tytskä on saanut sellasen päähänpiston

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja baby smile
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En antais niin nuoren värjätä vielä hiuksiaan minkään väriseks... Kuma juttu kun aina vaan aikasemmin kaiken pitää tapahtua.. meikit ja hiusten värjäämiset.. kohta varmaan 5-vuotiaille pitää alkaa luomivärit ja ripsivärit laittaan ..

En pitänyt niin pahana asiana. Kyselin parturista että miten ton ikäsen tukan värjääminen. Ja olivat sitä mieltä että nykyään värit suht turvallisia. Poika sai myös korviksen korvaansa. Tukka vaalenee ja korunkin saa pois korvasta jos siltä tuntuu. Aikansa kutakin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkasen Pläski:
ai, minä luulin et ne vaahtovärit lähtee muutamassa pesussa niinkun niissä lukee... en oo ite nimittäin ikinä käyttäny, nähny vaan niitä kaupassa. :/

muoks* näitä siis tarkotin
L_Oreal_Color_Pulse__5646699.jpg

Älkää nyt herran jestas uskoko että vaahtovärit lähtevät parissa pesussa!!!
Silloin kyllä jos hiuslaatu on todella terve ja kiiltävä ja sävy valittu lähelle hiusten omaa väriä.
Pakkauksessa lukee ettei radikaalia muutosta kannata yrittää, sillä väri tarttuu epätasaisesti ja lähtee myös epätasaisesti pois.

Eli jos mustan ajattelisi värjätä näillä vaahtiväreillä, niin lopputulos olisi varmasti jo yhden pesun jälkeen kirjava harmaa pehko.

Unohtakaa nut ihmeessä ainakin tuo musta väri, jollei tytöllä ole valmiiksi todella tumman ruskeaa tukkaa.

Täytyykö lasten oikeasti saada värjätä tukkaansa millään aineella? Kyllä sitä ehtii aikuisenakin pilaamaan hiuksensa. Lapsilla on kuitenkin vielä ihan hyväkuntoiset karvat päässä...

Mun mielestä alle 15v ei tarvitse mitään extraväriä hiuksiinsa vaikka kavereilla olisikin. Nyt kun katselen vanhoja koulukuvia niin ne luokan meikkipellet jotka sai tällätä naamaansa ja hiuksiinsa mitä tahtoivat näyttävät tosi kamalilta verrattuna niihin muihin luonnollisen näköisiin pikkutyttöihin. Lisäksi suomalaisille ei sovi musta tai täys vetyperoksidiblondi paitsi tietty hirveellä meikkikerroksella naama kuorrutettuna.

Meidän pikkulikka ei varmasti saa lupaa mihinkään hiusvärikokeiluun vaikka kuinka pyytäisi kun tuosta vanhenee (8kk nyt) ja hiuksetkin saa kasvaa niin pitkäksi kuin kasvaa. Saa sitten itse päättää kun peruskoulu loppuu. On sitä sen verran useasti saanut kuulla naisimmeisiltä että harmittaa kun on pilannut hiuksensa jo kakarana kun piti blondata tai pistää mustaks heti kun lupa heltisi. Niin ja itse oon oikee vetyperoksiditaivas että silleen...mutta itse oon aikuisena vasta päättänyt pilata kutrini ja oon kuitenkin iloinen että äiti ei missään nimessä heltynyt väritoivomuksiin kun olin lapsi, nyt niitä kuvia on kiva katsella ja huomata kuinka kauniilta ja kiiltävältä se käsittelemätön pitkä hyväkuntoinen hius näyttää. Nyt on tälläinen korppu vaalea keskipituus...ei vedä vertoja ei...

Toiseksi tuossa meidän parvekkeen alla on leikkipuisto jossa nuoret kokoontuu joka ikinen ilta ja ennen kesän alkua monella tytöllä oli oma väri hiuksissa ja näyttivät terveiltä ja näteiltä.. nyt ovat menossa ysiluokalle ja kesän loputtua kaikki on blondanneet päänsä kahta lukuunottamatta joilla on musta väri päässä. Ei näytä kivalta aika sutturoita. Kuiva pehko tupeerattuna vähän sellaiseen bb-malliin...mutta meikitkin on jo sentin kerros voidetta ja mustat kajaalit silmän ympäri. Ja ulkona lämpöasteita yli 20...(ja röökiä kuluu mukavasti cocacolalla höystettynä. Varmaan söpöjä pimuja parin vuoden päästä...

Meillä olisi poika, 9v. halunnut värjätä melko vaalean tukkansa mustaksi. päädyttiin sitten laittamaan tummia raitoja, niitäkin aika vähän. Nyt sitten viime parturireissulla laitettiinkin ihan vaaleita raitoja, jotka nekin sopivat tosi hyvin hänelle.

juu, kiitos vastauksista =) en ois kyllä antanut lapsen värjätä kestovärillä hiuksia, mutta noita vaahtovärejä ajattelin...

Kuitenkin annoin likalle just mietittävää,et se on joko raidat tai ei mitään.
Raidat se nyt haluaa =) mutta jotenki tuntuu et toi mieli muuttuu aika nopeaan tahtiin,että mitäs se sitten huomenna haluaa? :whistle:

Yhteistyössä