MISTÄ VAKUUTUS SYNTYMÄTTÖMÄLLE LAPSELLE??

  • Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti
mie
Tuo taitaa olla makuasia, että haluaako maksaa omavastuun vuosittain vai sairauskohtaisesti. Me haluamme sairauskohtaisesti, jolloin viidelläkympillä hoituu esim. loppuelämän korvatulehdukset tai ihottumat ja etenkin vakavammista sairauksista (vaikka astma) omavastuu menee vain kerran vaikka hoitohistoria on pitkä.

Tietenkinhän sitä toivoo että koko vakuutusta ei tarvitsisi käyttää. :)

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SORRY:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juuri otimme vakuutuksen Aktiasta ja se on ilman omavastuuta! 2004 ja 2007 otetuissa vakuutuksissa on omavastuu!



heidän nettisivuillaan vuonna 2010 tänä päivänä omavastuut 125e ja 250e.
Meidän vakuutuskirjassa on omavastuu o? ja sama lukee heidän esitteessä :O
 
mutta
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SORRY:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juuri otimme vakuutuksen Aktiasta ja se on ilman omavastuuta! 2004 ja 2007 otetuissa vakuutuksissa on omavastuu!



heidän nettisivuillaan vuonna 2010 tänä päivänä omavastuut 125e ja 250e.
Meidän vakuutuskirjassa on omavastuu o? ja sama lukee heidän esitteessä :O



Käypä tekemässä tuo aktian kotivakuutuslaskuri homma, viimeiselle sivulle tulee noi korvauskatot ja omavastuut näkyviin.... (korvauskatto tosiaan huvittavan pieni, ei se riitä mihinkään)
 
If
En tiedä miten muissa yhtiöissä, mutta ifissä olen ollut tyytyväinen rahojen nopeaan tuloon.
Kun käyn lapsen kanssa yksityisellä, tulen kotiin, soitan ifiin ja kerron mitä ollaan oltu hoidattamassa ja summan niin rahat tulee tilille seuraavana tai sitä seuraavana päivänä. Ei mitään turhia lippujen ja lappujen lähettämistä jne!!! En tosin tiedä miten muissa yhtiöissä.
 
vieras
Meillä on ainakin lastenvakuutukset riittäneet koihan hyvin tähän asti, koskaan ei tiedä mitä tuleman pitää, mutta korvien putkitukset, astmaja allergia testit on käyty yksityisellä ja korvaukset on tullut niinkuin pitääkin!
 
Meillä on molempien lapsien vakuutukset Fenniassa ja hyvin toimii, toiselle otettiin ennen syntymää ja toiselle syntymän jälkeen. Mä en oikein ymmärrä miks tota omavastuuta pitää niin hirveesti pohtia tai niitä kertakorvauksia. Jos mun laps menettäis vaikka käden mulle ois ihan yks lysti saanko jostain jonkun rahan vai en jos sitä kättä ei kuitenkaan takaisin saa. Fenniassa omavastuu menee kerran sairautta kohden, eli meillä menee max yks omavastuu vuodessa ja se omavastuu on 50 euroa. Molemmilla lapsilla on masulääkkeet jotka maksaa 50 euroa / laps / 3 kuukautta ja se omavastuu on toisen kohdalla mennyt reilu neljä vuotta sitten ja tän pienemmän osalta noin kolme vuotta sitten. Nyt ei siis mene näistä masuvaivoista omaa rahaa ollenkaan kun vakuutus korvaa tutkimukset, poliklinikat, lääkkeet jne. Eli asiaa kannattaa ajatella vähän laajemmin, kun niitä "suuria" korvaussummia haitoista tai yksittäistä omavastuuta.
 
oho
aktia outo... esitteessä puhutaan eri summista kuin hintalaskurissa. Korvauskatto laskurissa 8500e ja esitteessä 33000e... esitteessä sanotaan ette ole omavastuuta, laskurissa 125e lapsilla... mikä lienee sitten totuus ?
 
Niinpä mutta...
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Meillä on molempien lapsien vakuutukset Fenniassa ja hyvin toimii, toiselle otettiin ennen syntymää ja toiselle syntymän jälkeen. Mä en oikein ymmärrä miks tota omavastuuta pitää niin hirveesti pohtia tai niitä kertakorvauksia. Jos mun laps menettäis vaikka käden mulle ois ihan yks lysti saanko jostain jonkun rahan vai en jos sitä kättä ei kuitenkaan takaisin saa. Fenniassa omavastuu menee kerran sairautta kohden, eli meillä menee max yks omavastuu vuodessa ja se omavastuu on 50 euroa. Molemmilla lapsilla on masulääkkeet jotka maksaa 50 euroa / laps / 3 kuukautta ja se omavastuu on toisen kohdalla mennyt reilu neljä vuotta sitten ja tän pienemmän osalta noin kolme vuotta sitten. Nyt ei siis mene näistä masuvaivoista omaa rahaa ollenkaan kun vakuutus korvaa tutkimukset, poliklinikat, lääkkeet jne. Eli asiaa kannattaa ajatella vähän laajemmin, kun niitä "suuria" korvaussummia haitoista tai yksittäistä omavastuuta.




Jos ihmisellä ei esim ole kaikkia raajoja, hän ei pysty tekemään työtä ja saamaan palkkaa ja keräämään eläkettä kuten terveet. Millä sellainen ihminen elää 80-100v? Kyllä kertakorvaus esm tapaturman sattuessa on oiva tapa kattaa elinkustannuksia edes vähän!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä mutta...:
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Meillä on molempien lapsien vakuutukset Fenniassa ja hyvin toimii, toiselle otettiin ennen syntymää ja toiselle syntymän jälkeen. Mä en oikein ymmärrä miks tota omavastuuta pitää niin hirveesti pohtia tai niitä kertakorvauksia. Jos mun laps menettäis vaikka käden mulle ois ihan yks lysti saanko jostain jonkun rahan vai en jos sitä kättä ei kuitenkaan takaisin saa. Fenniassa omavastuu menee kerran sairautta kohden, eli meillä menee max yks omavastuu vuodessa ja se omavastuu on 50 euroa. Molemmilla lapsilla on masulääkkeet jotka maksaa 50 euroa / laps / 3 kuukautta ja se omavastuu on toisen kohdalla mennyt reilu neljä vuotta sitten ja tän pienemmän osalta noin kolme vuotta sitten. Nyt ei siis mene näistä masuvaivoista omaa rahaa ollenkaan kun vakuutus korvaa tutkimukset, poliklinikat, lääkkeet jne. Eli asiaa kannattaa ajatella vähän laajemmin, kun niitä "suuria" korvaussummia haitoista tai yksittäistä omavastuuta.




Jos ihmisellä ei esim ole kaikkia raajoja, hän ei pysty tekemään työtä ja saamaan palkkaa ja keräämään eläkettä kuten terveet. Millä sellainen ihminen elää 80-100v? Kyllä kertakorvaus esm tapaturman sattuessa on oiva tapa kattaa elinkustannuksia edes vähän!
Eipä taida ne korvausrahat koko elämään riittää, ei ne summat niin suuria oo että niillä vielä 80 vuotiaanakin eläis =) .

 
sikaflex
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä mutta...:
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Meillä on molempien lapsien vakuutukset Fenniassa ja hyvin toimii, toiselle otettiin ennen syntymää ja toiselle syntymän jälkeen. Mä en oikein ymmärrä miks tota omavastuuta pitää niin hirveesti pohtia tai niitä kertakorvauksia. Jos mun laps menettäis vaikka käden mulle ois ihan yks lysti saanko jostain jonkun rahan vai en jos sitä kättä ei kuitenkaan takaisin saa. Fenniassa omavastuu menee kerran sairautta kohden, eli meillä menee max yks omavastuu vuodessa ja se omavastuu on 50 euroa. Molemmilla lapsilla on masulääkkeet jotka maksaa 50 euroa / laps / 3 kuukautta ja se omavastuu on toisen kohdalla mennyt reilu neljä vuotta sitten ja tän pienemmän osalta noin kolme vuotta sitten. Nyt ei siis mene näistä masuvaivoista omaa rahaa ollenkaan kun vakuutus korvaa tutkimukset, poliklinikat, lääkkeet jne. Eli asiaa kannattaa ajatella vähän laajemmin, kun niitä "suuria" korvaussummia haitoista tai yksittäistä omavastuuta.




Jos ihmisellä ei esim ole kaikkia raajoja, hän ei pysty tekemään työtä ja saamaan palkkaa ja keräämään eläkettä kuten terveet. Millä sellainen ihminen elää 80-100v? Kyllä kertakorvaus esm tapaturman sattuessa on oiva tapa kattaa elinkustannuksia edes vähän!
Eipä taida ne korvausrahat koko elämään riittää, ei ne summat niin suuria oo että niillä vielä 80 vuotiaanakin eläis =) .
Hmm, Miilin jutuissa on perää, en ole noin ennen ajatellutkaan.
 
R
Alkuperäinen kirjoittaja Tällaista löysin kun tein vertailua:
Ifin sivulta löytyi:

Vauvavakuutuksen Odotusajan vakuutus on määräaikainen vakuutus, ja turvat ovat
voimassa vakuutuksen tekohetkestä lapsen syntymään. Korvauksia maksetaan kuitenkin
vakuutusehtojen mukaisesti ennen lapsen kolmen tai kuuden kuukauden ikää (VAIN!)
aiheutuneista vahinkotapahtumista (katso tarkemmin kohdasta "Odotusajan vakuutuksen
vakuutusturvat") edellyttäen, että vakuutus on ollut voimassa lapsen syntyessä.
Odotusajan vakuutus sisältää seuraavat vakuutusturvat:
- Turva vakavan synnynnäisen sairauden ja vamman varalta 10 000 euroa (VAIN! TÄLLÄ EI SELVITÄ MONTAA AIKAA)
- Turva lapsen sairaalahoidon varalta 1 000 euroa, 30 päivän omavastuuaika (OMAVASTUUAIKA PITKÄ; JA MAKSIMIKORVAUS PIENI!)

Lapsuusajan vakuutus sisältää seuraavat
vakuutusturvat:
- Turva hoitokulujen varalta 30 000 euroa, omavastuu 150 euroa + 10 % kuluista/
vakuutuskausi. (JUMALATON OMAVASTUU!)

IF korvaa vain tietyt synnynnäiset viat/sairaudet. Esim yleiset suuhalkiot eivät kuulu korvauspiiriin. (luettelon löysin heidän nettisivuiltaan esitteestä)
Lisäksi Ifin vakuutus päättyy 25v ikään mennessä.

Pohjolan omavastuu 10% /min 100e per hakukerta. (esim jos hakee kaikki vuoden aikana tulleet kulut, niin 10% /100e omavastuu kaikista.
Pohjola ei Ifin tavoin rajaa korvaukseen edellyttäviä sairauksia tai vikoja.
Pohjolan lapselle otettu vakuutus on voimassa 65v asti!
Pohjola ei myöskään korvaa kertakorvausta pysyvästä synnynnäisestä vammasta *(hoitokulut ja kertakorvaus eri asia), kun If:iilä siihen listaan kuuluu n.20 eri haittaa. ja siinä vaiheessa se jumalaton omavastuu hoitokuluissa ei tunnu missään, kun sen lapsen kans ravataan millon missäkin. Oli myös jollakin vakuutusyhtiöllä tämä, mutta suppeampi lista haitoista...

Ja ifilli (kuten alussa ja kirjoitin) se vaihdetaan jos lapsi on ollut terve LAPSUUSAJAN vakuutuksesta LAPSIVAKUUTUKSEEN (näitä ei kannata sekoittaa), jossa on minun mielestä parhaimmat turvat muihin verrattuna ja siellä on se 100+10% omavastuu hoitokuluissa. Minua ei rajote korvatulehduksien takia haittaa (siis jos lapsi kerkee sairastaa sen ennen 2kk ikää) Koska Lapsivakuutuksessa on huoltajaturva johon kuluu myös useita haittoja, jolloinka huoltaja saa 10 000 e, muilla ei tätä ole. eikä pysyvän haitan turvaa sairauden ja tapaturman varalta!
Pohjolassa ikä johon ne hoitokulut korvataan on hyvä, mutta maksu myös sen mukainen vanhempana (indeksikorotukset), jos on jokin sairaus johon menee julmetusti rahaa loppuu se korvaussumma myös ennen tuota 65vuotta
Ja on se inhottavaa säilöä lippuja lappuja vuoden päivät kun sen voi hakea joka hoidon jälkeen heti, eikä tosiaan tartte rahoja odotella.
 
R
Mutta kuten todettu toinen kokee toisen hyväks entä toinen, ap pyysi suosittelemaan ja näin tein... perustelujen kanssa.
Eli päätöksen ap joutuu tekeen ihan itse ja tietenkin kilpailuttamisen.

Onnea vain odotukseen ap!
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja R:
a Lapsivakuutuksessa on huoltajaturva johon kuluu myös useita haittoja, jolloinka huoltaja saa 10 000 e, muilla ei tätä ole.
Mutta kun muillakin tuo on, If ei todellakaan ole ainoa! Lukisit nyt hyvänen aika näitä viestejä täältä. Ihan hyvä että suosittelet omaa vakuutustasi, mutta kun joka viestissä suollat väärää tietoa muiden yhtiöiden vakuutuksista, niin sitä en ymmärrä. Ota asioista ensin selvää!
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja R:
a Lapsivakuutuksessa on huoltajaturva johon kuluu myös useita haittoja, jolloinka huoltaja saa 10 000 e, muilla ei tätä ole.
Mutta kun muillakin tuo on, If ei todellakaan ole ainoa! Lukisit nyt hyvänen aika näitä viestejä täältä. Ihan hyvä että suosittelet omaa vakuutustasi, mutta kun joka viestissä suollat väärää tietoa muiden yhtiöiden vakuutuksista, niin sitä en ymmärrä. Ota asioista ensin selvää!




Ei R ää kiinnnosta, se kun on Ihvillä töissä...
 
Ero minkälainen vakuutus
Aktialla on lapsivakuutus erikseen, jossa omavastuu on se 0 euroa ja jos taas ottaa vakuutuksen kotivakuutuksen yhteydessä, niin omavastuu on tällöin se 125 euroa. Tällöin on myös vakuutusmaksu huomattavasti pienempi - erillisessä lapsivakuutuksessa 0-6-vuotiaat maksavat muistaakseni 469 euroa ja 6-20-vuotiaat sitten 260 euroa vuodessa. Tuohon vakuutusmäärän kattoon en ole vielä perehtynyt, mutta todennäköisesti ovat eri riippuen siitä minkähintaisen vakuutuksen ottaa.

Meillä on Pohjantähdestä lapsivakuutus ja ollaan vaihtamassa, koska esim. korvatulehduksia ei mitenkään katsota samaksi sairaudeksi, kuten täällä on esimerkkinä mainittu (jossain vakuutusyhtiössäkö näin lasketaan?), vaan jokainen uusi flunssa korvatulehduksineen on yhtä kertaa lukuun ottamatta katsottu uudeksi sairaudeksi; ainoastaan kontrollikäynti on aina korvattu. Myös omavastuu nostettiin 50 eurosta 70 euroon per sairaus, joten tuntuu turhauttavalta.
 

Yhteistyössä