Mistä ulkonäköseikoista sinulle on huomautettu lapsena, entäs aikuisena?

• Viestiketjun aloittaja muistatko
  • Ensimmäinen viesti
"teajohanna"
Lapsena päiviteltiin miten laiha olen, luuta ja nahkaa. Äiti voivotteli isoa nenääni jonka olen perinyt häneltä, minä tyhmä uskoinkin nenääni isoksi aikuisikään asti (voin todeta että nenäni on klassinen suora ja ihan sopusuhtainen, itse asiassa tosi nätti, mutta en tiedä mitä omaa traumaansa äiti sitten mulle siirsi). Paksusta tukasta puhuttiin ja vieraat ihmiset halusi koskea siihen. Ihoani on moitittu aina kalpeaksi (mitä se onkin). Äiti oli onnellinen siitä etten ollut perinyt sentään hänen kesakoitaan. Itse olisin ottanut kesakot mieluummin kuin isältä perityt finnit sitten murrosiässä. Itselläni oli aina kompleksi vaaleista ripisistä jotka olivat mielestäni myös lyhyet, sekä paksuista sääristä. Oli todella yllättävää kun yläasteella toinen tyttö ihmetteli ripsieni pituutta !!! ja yliopistoiässä nilkkani mainittiin kronikassa siroiksi!!! (siis ne eivät ole niin paksut että tuo kävisi vitsistä, mutta ilmeisesti muu hintelyyteni ainakin sai aikaan kuvitelman että nilkatkin olisivat sirot - tuolloin vielä tanssiharrastuksen vuoksi mulla oli varsin lihaksikkaat jalat).

En mä muista että aikuisena olisi mitään kovin merkillistä kommenttia tullut. Miehet ovat aina ja kaikkialla kehuneet silmiäni kauniiksi, mutta eiköhän ne miehet aina sano niin. Mua on sanottu Lea Sommerin näköiseksi, Satu Silvon näköiseksi ja jostain kumman syystä myös Elisabet Taylorin ja Ava Gardnerin näköiseksi... enkä oikein usko mitään näistä. Negatiivisista huomautuksista sanottakoon, että kun mulla oli siilitukka tuossa 90-luvulla, niin se selvästi pänni joitain miehiä tosi paljon, ihan tuntemattomilta tuli ihme kommenttia lennosta. Monet kyllä silloin myös kehaisivat pääni muotoa. Kiloja on tullut lisää, mutta eipä niistäkään ole kukaan keksinyt mitään sanoa.

Olin hieman tuhdimman näköinen kuin kaverini. 6-7 vuotiaana touhusimme aina yhdessä. Hän haukkui minua läskitarzaniksi ja minä häntä luutarzaniksi. Ei pahoitettu mieliämme.
En muista, että mitään erityistä nimittelyä tai muuta siihen aikaan edes ollut ilmassa. Ei edes kansakoulussa.

"vieras"
Pisamista, silmistä (siniset kuin mustikat), hiuksista ja pituudesta lapsena. Aikuisena pituudesta (negatiivisesti), silmistä, rinnoista (negatiivisesti), kokonaisuutta (negatiivisesti mm. ruma).

"minä vain"
Lapsena ja pitkälle teini ikään kaikki kauhistelivat laihuuttani. Isoista tisseistä minulle on huomauteltu kauan (minulla kasvoi tissit kauhean nuorena ja ne on vaan paisunut koko ajan vaikka en ole lihonut). Minulle on aina ihasteltu isoa synnyttäjän lantiota ja kauniita isoja silmiä (kun hymyilen silmät suurina saan vieläkin melkein mitä vain tutuilta ja tuntemattomilta :) ) tyttäreni on perinnyt isot kauniit silmät minulta!

Yhteistyössä