mistä tiesitte että synnytys lähenee?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
minulla viikolla 35 alkoi vuotamaan limatulppaa (rusehtavaa valkovuotoa)
Olo oli todella voimaton
Vatsaa nippaili ja vauva oli rauhaton. Esikoinen syntyikin sitten 5vk etuajassa viikolla 35
 
"tttt"
Alko tuleen sellaisia "hien pintaan nostavia" supistuksia melkein päivittäin. Ne tuntuivat puristavana vanteena lantiolla. Niitä oli joitakin päiviä ennen kuin synnytys käynnistyi.
Mulla oli myös vatsa sekaisin n. viikko ennen synnytystä.
 
Kyllä,
ekasta lorahti lapsivedet aamuyöllä,niin arvasin et pian vois alkaa tapahtua,lapsi syntyi iltapäivällä.
Tokasta oli aamulla vatsa kuralla ja lapsivettä lirahteli,iltapäivällä syntyi.
 
"vieras"
Minä en vielä odottanut, että vauva ois syntyny, kun laskettuun aikaan oli vielä viikko. Olin jo valmistautunut, että yli mene. :D Supistukset alkoivat ihan yhtäkkiä yöllä kun olin laittamassa nukkumaan ja pääsiin sänkyyn makaamaan. Sairaalaan päästyämme ei vieläkään uskottu, että synnytys on käynnistyny :D
 
Esikoisesta en tiennyt. Luulin, että hankala olo ja kivut kuuluivat raskauteen. Vasta muutama tunti ennen synnytystä (synnytyssaliin siirtyessä) tajusin mistä on kyse. Olin mennyt kuusi tuntia ennen saliin siirtymistä hakemaan kipulääkitystä kun en ollut nukkunut kahteen vuorokauteen yhtään.. Kuvittelin olevani raskaana vielä kolme viikkoa. Vauva syntyi 37+2 viikolla

Keskimmäisen syntymän tiesin olevan lähellä heti ensimmäisestä supistuksesta, vaikka laskettu aika oli tasan kolmen viikon päässä.

Kuopuksen kohdalla tuli muutamana iltana vääriä hälytyksiä, eli supisteli säännöllisesti ja kipeästi mutta ne loppuivat. Kun synnytys sitten alkoi 39+1 viikolla, tiesin sen kyllä heti niistä hurjista supistuksista.
 
siittä et laskettuaika tuli (ja meni..) ei mulla ollu mitään tuntemuksia kun sinäpäivänä kun syntyi. ekasta meni lapsivedet, toisesta ajoin itte lääkäriin ja käynnistettiin ja kolmannessa supistukset alkoi heti säännöllisinä ja syntyi muutamassa tunnissa. edeltävänä päivänä ei ollu mitään tuntemuksia tosiaan. lapset syntyi 40+1 40+4 ja 40+0
 

Yhteistyössä