Mistä te kaivatte noita nk hyviä miehiä?

säpäle harmaana
Vuosituhannen alussa nelikymppinen mies ja 13-vuotias tyttö hakivat oikeusministeriöltä poikkeuslupaa avioliitolleen. Hakupapereiden mukaan nuori morsiankin halusi naimisiin, mutta vanhemmat vastustivat. Lupaa ei herunut.

Vuotta vanhempana, 14-vuotiaana, Suomessa on vuoden 1987 jälkeen mennyt naimisiin neljä ihmistä: kaksi vuonna 1994 sekä vuosina 1996 ja 1997 kumpanakin yksi. Nyt he ovat kolmikymppisiä.

Poikkeusluvan saamiselle ei ole Suomessa alaikärajaa. Teoriassa kahdeksanvuotiaskin voi mennä naimisiin. Tosin kukaan ei ole saanut sellaista päähänsä. Poikkeusluvalla naimisiin menneistä ehdottomasti suurin osa on 17-vuotiaita tyttöjä, lähes 80 prosenttia kaikista hakijoista. Vuosina 1987–2011 Suomessa on mennyt naimisiin 1 553 alaikäistä lasta. Heistä 1 417 on tyttöjä, ja heistä 1 222 on ollut naimisiin mennessään 17-vuotias.


Laki kaipaa todellakin muutosta.
Minä taas en näe lakimuutoksen vaikuttavan yhtään mihinkään. Jos kahdeksanvuotias olisi menossa naimisiin, suojaikäraja on silti voimassa ja tällaisella pariskunnalla on varmasti vanhemmat ja sosiaaliviranomaiset liittoa vastustamassa ja ainakin tarkkailemassa tilannetta. Ei naimisiinmenon estäminen estä kuitenkaan hyväksikäyttöä ja harva kai sellaista haluaa julkistaakaan naimisiinmenon kautta.

Hölmö laki on kyllä, enkä sinänsä vastusta lainmuutosta.
 
Olen vähän samaa mieltä, vierasmiess ei koita luikerrella imarteluillaan kenenkään suosioon, se on sanottava. Tuollainen suorasukainen vastenmielisyys on vähemmän ällöttävää kuin se usein palstalla nähty nuoleskeleva vastenmielisyys.
Joo. Minusta vaan tuntuu että Vierasmiess sanoo vaan ääneen sen, mitä kaikki miehet eivät uskalla sanoa, eli että 16-18-v. pimu voi olla seksuaalisesti upeampi pakkaus verrattuna 4 lasta synnyttäneeseen kolmivitoseen.

Mutta, mä en ole kovin paljon hänen tekstejään lukenut enkä tiedä että onko hän sitä mieltä myös, että ikäero ei haittaa parisuhdetta eli myös psyykkisiä juttuja ajatellen. Mä siis ymmärrän lukiolaislikkoja seksuaalisessa mielessä himoitsevia miehiä, mutta en ymmärrä semmoista varttunutta miestä joka hinkuaa parisuhteeseen semmoisen kanssa.

Ja siis ymmärtää on eri asia kuin hyväksyä. Mun mielestä vaikka joku vanha käpy mielessään himoitsisi lukiolaislikkaa, niin käytännössä eli seksuaalisessakin mielessä saisi pysyä semmoisesta erossa, vaikka laki ei heidän sekstailuaan estäisi.

Ja nyt en edes vielä ole tässä ketjussa puhunut uskovana, siinä on erikseen omat systeemit. Puhun nyt yleisistä normaaliuskäsitteistä.
 
Viimeksi muokattu:
Näin tyttären isänä voin sanoa, että jos saan joskus tietää jonkun minkä tahansa ikäisen pojan/nilkin/mulkun kohdelleen tytärtäni pelkkänä lihapalana katellaan kuka leikkaa keneltä ja mitä.
Entä jos poikasi kohtelee tyttöä noin, mitä mieltä tekisit jos tämän tytön isä tekisi vastaavaa pojallesi? Taikka jos joku tyttö kohtelisi poikaasi väärin?
 
Pitännee tähän väliin huikata että jos teini, oli se sitten tyttö tai poika on saanut ns. hyvän kasvatuksen niin se oletettavasti häipyy paikalta jos sen mielestä vastapuoli heittää outoa juttua tai käyttäytyy vähemmän normaalisti. Esim. Vierasmiess heittää tässä ketjussa just sellaista kommenttia ettei me oltaisi teininä sen juttuja kuunneltu viittä minuuttia pidempään :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Ciervo
Vierasmiess
Pitännee tähän väliin huikata että jos teini, oli se sitten tyttö tai poika on saanut ns. hyvän kasvatuksen niin se oletettavasti häipyy paikalta jos sen mielestä vastapuoli heittää outoa juttua tai käyttäytyy vähemmän normaalisti. Esim. Vierasmiess heittää tässä ketjussa just sellaista kommenttia ettei me oltaisi teininä sen juttuja kuunneltu viittä minuuttia pidempään :D
Olen vain sanonut, että 16v on LAIN nimessä seksikelpoinen. Myös aikuiselle kumppanille.

En minä teineille ole koskaan höpötellyt mitään. :)
 
Olen vain sanonut, että 16v on LAIN nimessä seksikelpoinen. Myös aikuiselle kumppanille.

En minä teineille ole koskaan höpötellyt mitään. :)
Niin siis tarkoitit varmaan että 16veen tiukkaa nahkalompsaa saa paukuttaa kovaa ja että 16v lihaa saa leikata? HYI HITTO, tekee pahaa jo kirjoittaa tota.:x:D

Eikö edes tässä tapauksessa vois vähän miettiä mitä sieltä näppikseltä suoltaa?
Voi nuo asiat asiallisemminkin ilmaista.

Sun ikäiseltä tuollaiset kommentit on oikeasti ihan hirveitä. Ymmärrän jos piekset täällä meitä vanhoja lehmiä, mutta jätä nuoret rauhaan.:D
 
  • Tykkää
Reactions: LIEN ja Vaimo-Rakas
musta viha
Toivottavasti myös ompelet tyttäresi värkin umpeen jos hän harrastaisi "vain seksiä" pojan kanssa.
Vaikka harrastettaisiin vain seksiä ei toista silti tarvitse kohdella kuin lihapalaa tai esinettä. Ei seksi ole tuossa se paha asia, vaan toisen kunnioituksen puute.

Omasta puolestamme olemme ainakin yrittäneet kasvattaa toista ihmistä kunnioittavia yksilöitä jotka eivät anna kävellä itsensä yli vaan arvostavat itseään.

Tossa on mun mielestä myös kunnon ihmisen siemenet kylvettynä. Toivottavasti tulee satoa.
 
musta viha
Entä jos poikasi kohtelee tyttöä noin, mitä mieltä tekisit jos tämän tytön isä tekisi vastaavaa pojallesi? Taikka jos joku tyttö kohtelisi poikaasi väärin?
#235 vastannee tähän. Olemme pyrkineet kasvattamaan muksut siten etteivät koe tarvetta hyväksi käyttää ketään tai tulla hyväksi käytetyiksi. Tyttöjen esineellistäminen on musta helvetin vastenmielistä ja se näkynee vastauksissani myös.
 
Vierasmiess
Niin siis tarkoitit varmaan että 16veen tiukkaa nahkalompsaa saa paukuttaa kovaa ja että 16v lihaa saa leikata? HYI HITTO, tekee pahaa jo kirjoittaa tota.:x:D

Eikö edes tässä tapauksessa vois vähän miettiä mitä sieltä näppikseltä suoltaa?
Voi nuo asiat asiallisemminkin ilmaista.

Sun ikäiseltä tuollaiset kommentit on oikeasti ihan hirveitä. Ymmärrän jos piekset täällä meitä vanhoja lehmiä, mutta jätä nuoret rauhaan.:D
Te naiset, ei vaan jaksa! :/ :LOL:

En ole vauhkoontunut.:D
 
Joo. Minusta vaan tuntuu että Vierasmiess sanoo vaan ääneen sen, mitä kaikki miehet eivät uskalla sanoa, eli että 16-18-v. pimu voi olla seksuaalisesti upeampi pakkaus verrattuna 4 lasta synnyttäneeseen kolmevitoseen
No ei tos kyl ole mitään uskaltamista.

Kun mä olin 15, niin parikymppiset naiset oli suurinpiirtein vanhainkodin asukkeja. Nyt kun mittarissa alkaa olla 47, niin alle kolmekymppiset on lapsia joihin sekaantuessa tuntisin itteni pedofiiliksi.

Parikymppiset likat toki voi olla kaunista katteltavaa ja kyllä nuo pään kääntymisen saattavat aiheuttaa, koska en ole vielä sokea.

Sananlasku sanoo, että yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, niin kyl ihan oikeesti maailmasta löytyy aikas paljon niitä miehiä jotka tykästyvät siihen äitiin. Eikä heidän tartte uskaltaa tunnustaa yhtään mitään.
 
sssahaja
Tähän alkuperäiseen, mulla on mies joka on tosi herkku, ei petä, hoitaa lasta ja kotia, hyvä duuni ja kirsikkana kakun päällä panee joka tavalla ja keksii mennessään lisää.

Mutta piilovikana on nillitys jos en tee yhtä paljon kuin se kotona/muuten, saamari kun se vaatii multa samaa kuin itseltään. :D Hyvä ja huono.. Eikä se oo kovin impulsiivinen, mulla on paljon enemmän sitä lajia ilmassa. win/lose? WIN!
:D
 
storm
Mun nykyinen mies (toisin ku entiset, baarista/koulusta löydetyt) on aika täydellinen. Oli kaverin kaveri ja jostain syystä lisäsi mut facebookissa kaverikseen.. Alettiin jutella ja siitä se sitten lähti :D. Mut voisin kuvitella et esim. koulukavereita vois myös löytyä potentiaalisia niillä jotka vielä opiskelee :)
 
Joo. Minusta vaan tuntuu että Vierasmiess sanoo vaan ääneen sen, mitä kaikki miehet eivät uskalla sanoa, eli että 16-18-v. pimu voi olla seksuaalisesti upeampi pakkaus verrattuna 4 lasta synnyttäneeseen kolmivitoseen.

Mutta, mä en ole kovin paljon hänen tekstejään lukenut enkä tiedä että onko hän sitä mieltä myös, että ikäero ei haittaa parisuhdetta eli myös psyykkisiä juttuja ajatellen. Mä siis ymmärrän lukiolaislikkoja seksuaalisessa mielessä himoitsevia miehiä, mutta en ymmärrä semmoista varttunutta miestä joka hinkuaa parisuhteeseen semmoisen kanssa.

Ja siis ymmärtää on eri asia kuin hyväksyä. Mun mielestä vaikka joku vanha käpy mielessään himoitsisi lukiolaislikkaa, niin käytännössä eli seksuaalisessakin mielessä saisi pysyä semmoisesta erossa, vaikka laki ei heidän sekstailuaan estäisi.

Ja nyt en edes vielä ole tässä ketjussa puhunut uskovana, siinä on erikseen omat systeemit. Puhun nyt yleisistä normaaliuskäsitteistä.
Aaaargh, yleinen normaaliuskäsitys. En nyt toki itse menisi suosittelemaan lukiolaista avioitumaan aikuisen kanssa, mutta ärsyttää tuollainen normaaliuden määrittely. Se nyt kuitenkin on maailmanhistoriassa ihan tavallista, että nainen on miestä nuorempi. Ja jos laki sallii tuollaisen pariutumisen ja tyypit on vielä vuosikymmenien jälkeen yhdessä, niin hittoakos siitä urputtamaan?
 
Vierasmiess
Mutta siellä lakikirjassa ei taida lukea mitään siitä, että 16-vuotias on leikattavaksi kelpaavaa lihaa. Etkö itse ymmärrä, mikä ero noilla kahdella ilmaisulla on? (Tyhmä minä, tietenkään et ymmärrä.)
Kuule kun seksin harrastamisesta puhutaan monilla nimillä. Joillekin se on nussimista, toisille rakastelua. Kolmas laittaa lihaa rönttöseen piiloon.

Ja se 16v saa ottaa lihaa rönttöseensä aivan siinä missä 30 vuotiaskin. Eikö se nyt mene kaaliin?
 
Jehnny: siksi kirjoitin normaaliudesta koska tässä mennään pedariuden ja ei-pedariuden rajamailla. Eli nyt siis kaikille pitäisi olla selvää että 16-vuotiaan kanssa heilasteleva vanha käpy äijä ei ole pedari (tosin ällö hän on mun mielestä).
 

Yhteistyössä