Mistä te kaivatte noita nk hyviä miehiä?

  • Tykkää
Reactions: Echo ja krut
[QUOTE="huh huh";29819296]:O Eikö Raamattu kiellä hylkäämisen? Ja Jeesuksen aikoihinhan oli yleistä että 16 vuotiaat tytöt meni naimisiin itseään vanhemman miehen kanssa.

Ehkä Piian mies rakasti ja rakastaa häntä, ja siksi järkytyksestä huolimatta halusi olla hänen kanssa. :)[/QUOTE]

Sulle ja Datalle: nykyajan 16-vuotias ja 32-vuotias on henkisessä kehityksessä kaukana toisistaan, tai ainakin pitäisi olla. Suhde kun ei ole pelkkää seksiä, itse seksihän tietty voi olla miehestä oikein hienoa jonkun nuoren lukiolaisen tai amislaisten kanssa.
Mä en ihmettele niitä lukiolaisia jotka haluavat kypsemmän miehen. Mutta ihmettelen niitä miehiä jotka ovat 16-vuotiaan kanssa. Isompi vastuu on sillä joka on varttuneempi eli miehellä, se mies joka alkaa suhteeseen 16-vuotiaan kanssa on säälittävä. 16-vuotias voi olla vastuullinen ja varhaiskypsä mutta ei aikuinen mieleltään.

Ja se jos mies jaksaa odottaa edes siihen kun se lukiolainen on 18-vuotias, ei ole hylkäämistä. Se on odottamista. Samalla tavalla entisaikaan katsottiin että nuo Matti ja Liisa sopivat hyvin toisilleen (tai, vanhemmat ajattelivat että meidän maatilat ja suvut voisivat yhdistyä), mutta odotellaanpa vielä muutama vuosi ennen kuin toinenkin on naittamisiässä.

Mitä Raamatun aikaan tulee, niin silloin avioon menevällä teinitytöllä oli miehensä suku neuvomassa ja ohjastamassa. Ei ollut isompia ammatinvalintaongelmia, ei opiskelijakämppiä, ei edes puolison etsintää kun sen teki vanhemmat. Maisemaan ei välttämättä kauheasti avioitumisen myötä vaihtunut.
 
Viimeksi muokattu:
ammattivalittaja
Mun siskoni meni erityiluvalla naimisiin 17v ainakin vanhempien allekirjoitus tarvittiin johonkin paperiin. Mies oli 25v. Ja nyt ovat olleet kohta 36v naimisissa eli kyllä sen oikean voi nuorenakin löytää ja liitto kestää.
 
"huh huh"
Sulle ja Datalle: nykyajan 16-vuotias ja 32-vuotias on henkisessä kehityksessä kaukana toisistaan, tai ainakin pitäisi olla. Suhde kun ei ole pelkkää seksiä, itse seksihän tietty voi olla miehestä oikein hienoa jonkun nuoren lukiolaisen tai amislaisten kanssa.
Mä en ihmettele niitä lukiolaisia jotka haluavat kypsemmän miehen. Mutta ihmettelen niitä miehiä jotka ovat 16-vuotiaan kanssa. Isompi vastuu on sillä joka on varttuneempi eli miehellä, se mies joka alkaa suhteeseen 16-vuotiaan kanssa on säälittävä. 16-vuotias voi olla vastuullinen ja varhaiskypsä mutta ei aikuinen mieleltään.

Ja se jos mies jaksaa odottaa edes siihen kun se lukiolainen on 18-vuotias, ei ole hylkäämistä. Se on odottamista. Samalla tavalla entisaikaan katsottiin että nuo Matti ja Liisa sopivat hyvin toisilleen (tai, vanhemmat ajattelivat että meidän maatilat ja suvut voisivat yhdistyä), mutta odotellaanpa vielä muutama vuosi ennen kuin toinenkin on naittamisiässä.

Mitä Raamatun aikaan tulee, niin silloin avioon menevällä teinitytöllä oli miehensä suku neuvomassa ja ohjastamassa. Ei ollut isompia ammatinvalintaongelmia, ei opiskelijakämppiä, ei edes puolison etsintää kun sen teki vanhemmat. Maisemaan ei välttämättä kauheasti avioitumisen myötä vaihtunut.
Joo jos mies odottaa eikä hylkää niin sitten. Luulin sun tarkoittavan suhteen lopettamista. :/ Mä olin 16v jo teiniäiti yksinhuoltaja ja mies 25 joka ei ollut koskaan seurustellut (eikä seksisuhteitakaan siis) kun tavattiin ja alettiin seurustella. Voisin sanoa että mun mies oli mun pelastus siinä tilanteessa, kun olin todella yksin vauvan kanssa. Hyvä mies josta tuli hyvä isä!
 
  • Tykkää
Reactions: rockyroad
[QUOTE="huh huh";29819449]Joo jos mies odottaa eikä hylkää niin sitten. Luulin sun tarkoittavan suhteen lopettamista. :/ Mä olin 16v jo teiniäiti yksinhuoltaja ja mies 25 joka ei ollut koskaan seurustellut (eikä seksisuhteitakaan siis) kun tavattiin ja alettiin seurustella. Voisin sanoa että mun mies oli mun pelastus siinä tilanteessa, kun olin todella yksin vauvan kanssa. Hyvä mies josta tuli hyvä isä![/QUOTE]

No jaa, hienoa että löysit hyvän miehen, mutta tuommoisissa tapauksissa pitäisi sen suhteen alkaa hyvin hissukseen...Ja sulle ja Pialle: siis hienoa että ylipäätään olette löytäneet sopivat puolisot. Mutta nuoruuden kuohuissa (kamala sana) pitäisi pyrkiä ensisijaisesti siihen että se pelastaja ei ole joku vanha äijä, vaan muut ihmiset.

Tietty jos se vanha äijä tulee kuvioihin jo silloin niin ok, minkäs sille mahtaa, mut näpit irti seksuaalisesti noin niin kuin ensi alkuun.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Peyote
Mun mielestä toi vierasmies pitäs bannata oksettavien juttujensa takia. Kelatkaa nyt. Miksi se ees on täällä? Sillä tuskin on lapsia, sillä tuskin on puolisoa, se on kaikille epäystävällinen. On niitä muitakin palstoja, kuin tämä lapsiaiheinen kaksplus.
 
Vuosituhannen alussa nelikymppinen mies ja 13-vuotias tyttö hakivat oikeusministeriöltä poikkeuslupaa avioliitolleen. Hakupapereiden mukaan nuori morsiankin halusi naimisiin, mutta vanhemmat vastustivat. Lupaa ei herunut.

Vuotta vanhempana, 14-vuotiaana, Suomessa on vuoden 1987 jälkeen mennyt naimisiin neljä ihmistä: kaksi vuonna 1994 sekä vuosina 1996 ja 1997 kumpanakin yksi. Nyt he ovat kolmikymppisiä.

Poikkeusluvan saamiselle ei ole Suomessa alaikärajaa. Teoriassa kahdeksanvuotiaskin voi mennä naimisiin. Tosin kukaan ei ole saanut sellaista päähänsä. Poikkeusluvalla naimisiin menneistä ehdottomasti suurin osa on 17-vuotiaita tyttöjä, lähes 80 prosenttia kaikista hakijoista. Vuosina 1987–2011 Suomessa on mennyt naimisiin 1 553 alaikäistä lasta. Heistä 1 417 on tyttöjä, ja heistä 1 222 on ollut naimisiin mennessään 17-vuotias.


Laki kaipaa todellakin muutosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Ciervo
"huh huh"
No jaa, hienoa että löysit hyvän miehen, mutta tuommoisissa tapauksissa pitäisi sen suhteen alkaa hyvin hissukseen...Ja sulle ja Pialle: siis hienoa että ylipäätään olette löytäneet sopivat puolisot. Mutta nuoruuden kuohuissa (kamala sana) pitäisi pyrkiä ensisijaisesti siihen että se pelastaja ei ole joku vanha äijä, vaan muut ihmiset.

Tietty jos se vanha äijä tulee kuvioihin jo silloin niin ok, minkäs sille mahtaa, mut näpit irti seksuaalisesti noin niin kuin ensi alkuun.
Siis meillä ei ollut seksiä pitkään aikaan, vaikka mies muuttikin meidän luokse aika nopeasti (kun pyysin). Olin jo 17 ja oltiin kihloissa ennen kun seksi alkoi. Vaikka muut luuli kaikenlaista ja tuomitsi meidät kun eletiin avoliitossa. Mutta mentiin pian naimisiinkin.
 
[QUOTE="huh huh";29819506]Siis meillä ei ollut seksiä pitkään aikaan, vaikka mies muuttikin meidän luokse aika nopeasti (kun pyysin). Olin jo 17 ja oltiin kihloissa ennen kun seksi alkoi. Vaikka muut luuli kaikenlaista ja tuomitsi meidät kun eletiin avoliitossa. Mutta mentiin pian naimisiinkin.[/QUOTE]

Jaa. Mutta älä ihmettele muita siitä että tuomitsivat teidän avoliiton, se avoliitto kun yleensä pitää sisällään myös seksin.
 
Mun mielestä toi vierasmies pitäs bannata oksettavien juttujensa takia. Kelatkaa nyt. Miksi se ees on täällä? Sillä tuskin on lapsia, sillä tuskin on puolisoa, se on kaikille epäystävällinen. On niitä muitakin palstoja, kuin tämä lapsiaiheinen kaksplus.
Mä en tiedä mut mun mielestä vierasmiess ei ole oksettava. Se on semmoinen vähän raakalainen, vähän barbaari, ehkä sukua hunni Attilalle. Mutta menee normaaliuden rajoihin.
 
[QUOTE="huh huh";29819527]Joo tiedämme nyt että seksi kuuluu vaan avioliittoon. Kaikki ei mennyt oikein sillon. Ei olis tarvinnut kuitenkaan kunnon uskisten haukkua mua huoraksi...[/QUOTE]

Et tajunnut, en mä avioliitosta ole puhunut sanaakaan. Siis tarkoitin että älä ihmettele muiden ihmisten reaktiota, he ajattelivat että tietysti te avoliitossanne harrastitte seksiä, vaikka ette heti harrastaneetkaan.
 
Mun mielestä toi vierasmies pitäs bannata oksettavien juttujensa takia. Kelatkaa nyt. Miksi se ees on täällä? Sillä tuskin on lapsia, sillä tuskin on puolisoa, se on kaikille epäystävällinen. On niitä muitakin palstoja, kuin tämä lapsiaiheinen kaksplus.
Mä oon ymmärtänyt että hän on täällä pitämässä miesten puolta ja kouluttamassa mielestään huonoja naikkosia omalaatuisilla sanaparsillaan, niitä itsekin joskus naureskelen, mutta joku roti sais olla.
 
voi pojat
Mä en tiedä mut mun mielestä vierasmiess ei ole oksettava. Se on semmoinen vähän raakalainen, vähän barbaari, ehkä sukua hunni Attilalle. Mutta menee normaaliuden rajoihin.
Olen vähän samaa mieltä, vierasmiess ei koita luikerrella imarteluillaan kenenkään suosioon, se on sanottava. Tuollainen suorasukainen vastenmielisyys on vähemmän ällöttävää kuin se usein palstalla nähty nuoleskeleva vastenmielisyys.
 

Yhteistyössä