Mistä syystä joku päättää jo etukäteen ettei aio edes imettää?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Eiköhän se yleisin syy päätökseen, ettei imetä, ole oma mukavuudenhalu. Halutaan lapsi, mutta mahdollisimman vähän vaivaa siitä ja mahdollisuus mennä ulos ovesta ilman lasta. Pulloa voivat pitää muutkin kädessä. Sairaudet ja kivut ovat sitten tietenkin eri asia. Joillekin lapsen hyvinvointi on tärkeä, toisille taas tärkeämpi oma hyvinvointi. Jokainen tehköön valintansa itse, jos ei kerta oma mielenrauha siitä kärsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän se yleisin syy päätökseen, ettei imetä, ole oma mukavuudenhalu. Halutaan lapsi, mutta mahdollisimman vähän vaivaa siitä
Siis pullotteluhan on maailman helpoin tapa ruokkia lasta..NOT! :attn: 10x enemmän työtä kun mitä olis jos muksu tissillä olis, mä en käsitä näitä "se on niin helppoo" kommentteja...

Ja ihan samallalailla sen rintamaidon voi lypsää, laittaa pulloon ja työntää pullon jonkun muun kouraan..
 
vieras
Rintamaidon lypsäminen ei kaikilla onnistu, kuten ei imettäminenkään. Sen vuoksi monet imettäjät ovat niin kiinni lapsissaan. Kuten edellinen sanoi, pullolapset on helpompi antaa toisten hoitoon.
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän se yleisin syy päätökseen, ettei imetä, ole oma mukavuudenhalu. Halutaan lapsi, mutta mahdollisimman vähän vaivaa siitä
Siis pullotteluhan on maailman helpoin tapa ruokkia lasta..NOT! :attn: 10x enemmän työtä kun mitä olis jos muksu tissillä olis, mä en käsitä näitä "se on niin helppoo" kommentteja...

Ja ihan samallalailla sen rintamaidon voi lypsää, laittaa pulloon ja työntää pullon jonkun muun kouraan..
Mä oon eri mieltä.

Sakset käteen, leikkaus liike, kaada pulloon, tutti kiinni, vauvan suuhun.

Vauva sopivaan asentoon syliin ettei paina liikaa, kas vauvalla olikin käsi nyt jumissa, ai vauva ei saakaan nyt päätä käännettyä rinnalle, pirskatti nyt onkin jo hartia jumissa, nosta paitaa, kaiva tissi liiveistä, hitto suihkuaa jo vauvan naamalle, äkkiä suuhun, ei helvetti nyt se yskii ja kakoo, maitoa suihkuaa omalle paidalle, vauvan päälle, sohvalle, uudestaan vauvan suuhun... sama toistuu n. 15 kertaa. Sitten alat vaihtamaan vauvalle vaatteita, pyyhkimään naamaa, vaihdat omat vaatteet, haet pyyhkeet millä kuivaat sohvan. Ja uudestaan tunnin päästä sama operaatio.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Mä oon eri mieltä.

Sakset käteen, leikkaus liike, kaada pulloon, tutti kiinni, vauvan suuhun.

Vauva sopivaan asentoon syliin ettei paina liikaa, kas vauvalla olikin käsi nyt jumissa, ai vauva ei saakaan nyt päätä käännettyä rinnalle, pirskatti nyt onkin jo hartia jumissa, nosta paitaa, kaiva tissi liiveistä, hitto suihkuaa jo vauvan naamalle, äkkiä suuhun, ei helvetti nyt se yskii ja kakoo, maitoa suihkuaa omalle paidalle, vauvan päälle, sohvalle, uudestaan vauvan suuhun... sama toistuu n. 15 kertaa. Sitten alat vaihtamaan vauvalle vaatteita, pyyhkimään naamaa, vaihdat omat vaatteet, haet pyyhkeet millä kuivaat sohvan. Ja uudestaan tunnin päästä sama operaatio.
Kaikki muu paitsi tissin kaivaminen on ihan arkipäivää myös pullottelussa, joten tuohon kun lisätään se jatkuva pulloralli (eli pesu ja keittely ) + ainaiset yöllä eestaas hiippailut ja lämmittelyt, saat pullotteluarjen.
 
tiitu
Mun sisko saa pian tokan lapsensa ja on päättänyt, että lypsää maidon ja antaa pullosta, koska on kuulemma helpompaa ja ei oo koko ajan kii vauvassa. hälle on tärkeetä päästä kavereiden kans viihteelle yms ja miehensä voi sitten hoitaa muksua pullon avulla. Mä en tajua tota ollenkaan, mutta mähän oonkin imetysihminen henkeen ja vereen... 2 lasta oon imettäny 10 kk ja ei olis tullu mieleenkään korviketta antaa. Kolmas kun syntyy (ja sit on lapsiluku täys), niin aion imettää niin pitkään kuin mahdollista, yli 1 v asti jos vain suostuu tissillä pysymään...
 
e
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Annas,kun arvaan,että keskiverto tälläisen imetysketjun aloittaja on ihminen,jolta rinnat ovat menneet piloille imetyksen takia ja sitten katkerana tekee näitä aloituksia tänne,kun jonkun imettämättömän rinnat ovat vieläkin ihan ok:D:D:DMutta,jos se lohtua tuo niin...;)
Iloisesti meni pieleen sun arvaus. :D En ole niin pinnallinen, että laittaisin muuttuneet rinnat onnellisten, pitkien ja onnistuneide imetysten edelle. Etenkin, kun jo raskaus muuttaa rintoja, ei mikään imetys yksinään sitä tee. Plus jo ikäkin sen tekee, en ole niin harhainen, että ajattelisin että minulla pitäisi olla samanlaiset rinnat kuin 20 vuotiaana. Minulla on kauniit rinnat, hyvien liivien ansiosta näyttää hemaisevilta ja kyllä ne ilman liivejäkin näyttää hyviltä. Ei ne mitkään 15vuotiaan ketunnokat ole, mutta aika nolot sellaiset oliskin. :D

Eli kyllä - rintani ovat muuttuneet kolmen raskauden ja imetyksen myötä. Mutta ei - ei ne pilalla ole.
Jaa, miks ne ois yhtään nolommat kuin riipparitkaan?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sd:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikka laitoinkin linkin tuohon kuvaan, niin tärkeintä kai on, että ne tissit ovat terveet. :)
Vähän niinku et ei se haittaa vaikka lapsi on ruma, kunhan on terve? :D
Ei. Tisseistä viis, mutta jokainen lapsi on vanhemmilleen kaunis. Toivon ainakin niin.

 
sd
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sd:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikka laitoinkin linkin tuohon kuvaan, niin tärkeintä kai on, että ne tissit ovat terveet. :)
Vähän niinku et ei se haittaa vaikka lapsi on ruma, kunhan on terve? :D
Ei. Tisseistä viis, mutta jokainen lapsi on vanhemmilleen kaunis. Toivon ainakin niin.
Ei, mut kukaan ei vaan viiti sanoa ääneen et oma lapsi on omasta mielestä ruma... aloitin joskus keskustelun tästä aiheesta :D ja sit toisaalta taas, ei se nyt ihan sama oo et onko tissit rumat vai ei, ainakaan mulle, ja luultavasti moni muukin valitsee mieluummin nätit tissit :)
 
Tuleva äiti
Odotan esikoistani viimeisilläni enkä tiedä vielä, tahdonko imettää. Tässä raskauden aikana hormonit on tehneet musta ihan hirviön, hyvä ku tunnen itteeni, niin en tiedä jaksanko sitä että imettäessä ne hormonit sais mut yhtä kamalaan kuntoon.
 
yksi syy mulla tässä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja yksi syy mulla tässä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luultavasti tässä on 1 syy.
http://www.advanced-art.com/Aug-Spec/tub1a.jpg
Mulla on tuollaiset rinnat, mutta pidän niistä!! :D :D
Saatat ollakin ainoa, joka niistä pitää. :D
Ei, en ole ainoa. :D Ja on ihan sama, tykkäävätkö elämäänsä kyllästyneet palstamammat tisseistäni. :D
 
vieras
Syy mun imettämättömyyteeni oli synnytyssairaalassa ja neuvolan terkassa. Sairaalassa kukaan ei vaivautunut opastamaan ja neuvomaan, miten imetys tapahtuu, vaan keskittyivät syyllistämään mua siitä, ettei vauvan paino noussut. Synnytys oli todella rankka ja makasin kolme päivää ihan muissa maailmoissa, en olisi edes syönyt ellei huonekaverini olisi pitäneet asiasta huolta. Kukaan ei tullut missään vaiheessa tuomaan vauvaa imemään tai edes kysynyt multa, olinko ok. Sitten kolmantena päivänä alettiin haukkumaan, kun en ollut tajunnut pumpata sitä maitoa. Mistäs helvetistä sen olisin voinut tietää? Neuvolan terkka jatkoi samaa linjaa, valitti vaan kun ei maitoa tule tarpeeksi. Kuukauden jaksoin kuunnella ja sitten annoin periksi, otin pullot käyttöön ja elämä alkoi hymyillä.

Kuopuksen kohdalla ajattelin, etten todellakaan ala samaan rumbaan uudestaan vaan otan heti korvikkeen käyttöön. Tuloksena tyytyväinen ja hyvin kasvanut vauva, sekä iloinen ja jaksava äiti.

Vastasiko kysymykseen?
 
S
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Annas,kun arvaan,että keskiverto tälläisen imetysketjun aloittaja on ihminen,jolta rinnat ovat menneet piloille imetyksen takia ja sitten katkerana tekee näitä aloituksia tänne,kun jonkun imettämättömän rinnat ovat vieläkin ihan ok:D:D:DMutta,jos se lohtua tuo niin...;)
Iloisesti meni pieleen sun arvaus. :D En ole niin pinnallinen, että laittaisin muuttuneet rinnat onnellisten, pitkien ja onnistuneide imetysten edelle. Etenkin, kun jo raskaus muuttaa rintoja, ei mikään imetys yksinään sitä tee. Plus jo ikäkin sen tekee, en ole niin harhainen, että ajattelisin että minulla pitäisi olla samanlaiset rinnat kuin 20 vuotiaana. Minulla on kauniit rinnat, hyvien liivien ansiosta näyttää hemaisevilta ja kyllä ne ilman liivejäkin näyttää hyviltä. Ei ne mitkään 15vuotiaan ketunnokat ole, mutta aika nolot sellaiset oliskin. :D

Eli kyllä - rintani ovat muuttuneet kolmen raskauden ja imetyksen myötä. Mutta ei - ei ne pilalla ole.
Olen itse nyt imettanyt 5 kk ja kylla rintani ovat "pilalla" ei raskauden, vaan imetyksen takia.

En ymmarra miksei Suomessa voida myontaa tosiasioita - Monien naisten rinnat pilaantuu nimenomaan imetyksen takia ja se on suuri syy taalla Keski-Euroopassa mikseivat naiset imeta ollenkaan.
 
Miksi ulkonäköasiatkaan eivät saisi olla syy lopettaa imetys? Nykypäivänä kun sen voi valita, niin mitä väliä?
Jos rintojen ulkomuoto on tärkeää ja siksi ei halua imettää niin en minä mitään tuomitse...eikä se mulle muutenkaan kuulu.

Minua se ei niinkään haittaa ja jos ne muuttuvat JÄRKYTTÄVÄN näköisiksi(aika harvoin) käyn korjauttamassa JOS häiritsee, mutta jos esim imetyksestä naama turpoisi muodottomaksi, niin en varmana imettäisi. Kyllä, ulkonäköni takia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän se yleisin syy päätökseen, ettei imetä, ole oma mukavuudenhalu. Halutaan lapsi, mutta mahdollisimman vähän vaivaa siitä
Siis pullotteluhan on maailman helpoin tapa ruokkia lasta..NOT! :attn: 10x enemmän työtä kun mitä olis jos muksu tissillä olis, mä en käsitä näitä "se on niin helppoo" kommentteja...

Ja ihan samallalailla sen rintamaidon voi lypsää, laittaa pulloon ja työntää pullon jonkun muun kouraan..
Peesi :eek:
Kyllä se tissin vetäminen on nopein tapa! Eli olemmeko imettävät äidit sittenkin mukavuuden haluisia ja laiskoja? Mä en tajua miksi joku jaksaa vääntää toisten imetyksistä... :( Surullista. Jokaisen päätöstä imettää tai olla imettämättä tulisi kunnioittaa, oli syy mikä tahansa.
 
no ei nyt ihan kyllä mene itsellä jakeluun että miksi joku ei kokeilisi ollenkaan imetystä :| mutta jokaisella on omat syynsä lopettaa vaikka sitten vkon päästä... itse olen kolmen kanssa kokeillut ja juuri ja juuri saanut 2kk imetettyä/pumpattua, että jos vielä neljäs suodaan niin saa jäädä tissin anto pumppaamiseen ja pullolla antoon! vaikka aikaa vievää touhua se vasta onkin, mutta saapahan omaa maitoa edes alkuun muutaman kk:n. minulle ihan sama toisaalta miten joku muu lapsensa ruokkii, kunhan sitä ravintoa saa eikä näe nälkää :wave:
 
Vieras
Musta koko ajatus on aina ollut vastenmielinen. Kolmen lapsen jälkeen rakkautta lapsiin on mittaamaton määrä, mutta imetys on jos mahdollista niin entistäkin vastenmielisempi ajatus sen tuputuksen ja painostuksen jälkeen. Vaikka olen jo raskausaikoina ilmoittanut, etten aio imettää..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Musta koko ajatus on aina ollut vastenmielinen. Kolmen lapsen jälkeen rakkautta lapsiin on mittaamaton määrä, mutta imetys on jos mahdollista niin entistäkin vastenmielisempi ajatus sen tuputuksen ja painostuksen jälkeen. Vaikka olen jo raskausaikoina ilmoittanut, etten aio imettää..
!
 
Itse olen päättänyt että en tulevaa vauvaa imetä. Johtuen että esikoiseni imetys oli jotain kamalaa ja stressasin sitä kauheesti. MAitoa olisi tullut, mutta vauva ei meinannut saada nänniä suuhun ja oli kauheaa sähläämistä. Siihen päälle tuli koliikki eli suoraa huutoa ilta 9 aamu 9 ja sitten vielä iho ongelmat ja allergiat johtuen siitä mitä itse söin.. ja yritin karsia ja katsoa ruokavaliotani, mutta mikään ei auttanut. Nyt en uskalla lähteä tuohon ollenkaan :(
 

Yhteistyössä