Ihmettelijälle voin vastata, että en kyllä olen koskaan noin kärkkäästi ajatellut kuin sinä, mutta jossain määrin "muut valitsee väärin ja minun suhde kestää kyllä" ajatusmaailma oli tuttu entisessä elämässäni. Oltiin oltu 10 vuotta yhdessä, kun mies vaan totesi, että hänellä on toinen kesken päivällisen. Pettämiskuviot ja valehtelu olivat jatkuneet jo vuoden. Olisin voinut vannoa, että olen niin hyvä salapoliisi, että olisin saanut pettämisen hivenen aikaisemmin selville, jos olisin halunnut, mutta vain vuoden aikaisemmin kuitenkin, sitä ennen mies oli täysin rehellinen. Toivon sydämestäni, että sinulle ei käy samoin kuin minulle.
Nykyään minulla on kaikki hyvin, samoin lapsellani. Kaikki on muuten kuin ennen, ihana koti, jossa hyvä ilmapiiri, kaksi aikuista lapsesta huolehtimassa ja molemmilla aikuisilla hyvät työt ja oman elämän lisäksi halua viettää paljon aikaa sekä toistensa että koko perheen kanssa. Ainut mikä tietysti harmittaa on se, että lapsen isä asuu muualla ja lapsen ydinperhe ei kestänyt. Minä en sitä hajoittanut enkä olisi koskaan vakavasti sairasta miestäni jättänyt - hän vain valitsi toisin ja väittäisin, että hän kantaa siitä itse nyt kalleimman hinnan, kun ei saa lapsensa kanssa joka arkipäivä olla. No, joo väärässä ketjussa taidan olla (niin kuin varsinkin ihmettelijä, sitä voi ihmetellä, että miten hän on tänne eksynyt, harvoin naisen tarvitsee moista miettiä, ellei takaraivossa ole ajatus, että omassa suhteessa on jotain pielessä), kun minulla on tuo uusi mies kuvioissa. Asia vaan sen verran tuore, että taidan mieltää itseni vielä yksinhuoltajaksi, vaikka todellisuus toista onkin.