Mistä suodatin raskaus(roska)uutisille

2 IVF 1 PAS epäonnistui, melkein 3v selittämätöntä lapsettomuutta ja pomo kertoi eilen, että yksi kolleega, jonka muistan olevan raskaana kun itse toivoin lasta nyt odottaa toista! Tässä samassa ajassa se *** ehti tehdä kaksi.

Uutisissa joka päivä tulee tieto jostain onnellisesta julkkiksesta, joka odottaa esikoistaan tai toista lastaan. Mikä pointti, varmasti eroavat vuoden sisällä, ei olisi eka kerta.

Miten laittaisi omaan elämäänsä suodattimen, joka filtroi kaikki raskausuutiset ja ooii niin ihkut vauvamahat? Vähän niin kuin sähköposti filtroi roskapostin?
 
Mulle kans semmonen suodatin! :) Ihan joka päivä on lehdessä, uutisissa tai jossain että joku on saanu lapsen, on raskaana tms. Ja siihen kun lisää vielä sen että kaikki ympärillä olevat on käyny sikiämään.. :headwall:

Mulla kyllä auttaa yleisesti ottaen jaksamiseen että täällä saa kirjottaa ihmisille jotka oikeesti tietää miltä tuntuu..
 
Mä haluan myös samanlaisen suodattimen! :D Onko kukaan muu pannut merkille sellaisen asian, että telkkarista tulee nykyään joka mainoskatkolla ovulaatio- ja raskaustestimainoksia! Nyt on jo telkkarikin alkanut v*ttuilla MULLE *murrr*
 
Mulle tuli tänään postissa vauva-lehden mainos joss mainostettiin tätä ihanaa elämänaikaa kun tekee positiivisen raskaustestin, siis WTF? :rolleyes:

Laitoin sinne sähköpostia että antaa olla viimeinen mainos mikä mulle tulee heiltä, sopivasti mainos tipahti samana päivänä postilaatikosta (nimelläni) kun aamusta olin ilmoittanut lääkärille ettei hoito onnistunut ja kysellyt seuraavasta hoidosta. Miten ihmeessä ne mut kohderyhmään on tempaisseet :(
 
Meillepä tippui kanssa tämä kyseinen mainos - öö-mappiin meni suorilta.
Voi sitä aikaa kun ihan alussa kun alettiin lasta toivoa tuli tilattua kaksplussat ja vauvalehdet
ja kuinka sitä sillon suunnitteli, että sitten kun olen raskaana niin tuollainen olisi kiva ja tuollainen ja tuollainen..

Nyt ei toivo mitään muuta kuin sitä, että jos joskus olisi raskaana ja saisi vauvan syliin asti.. :(

Ei sitä silloin uskonutkaan kuinka vaikeaa tästä kaikesta tulee..
 
Viimeksi muokattu:
Niimpä, voi kun olis semmonen filtteri, joka sulkis sisäänsä kaikki turhat vauvauutiset ja raskauspölinät ym. Itsekin heti raskautumisyrityksen aloitettuamme luin kaiken maailman hömppäromaaneja raskausajasta, synnytyksestä ym.. Nooh, eipä oo tullu käyttöä niille lukukokemuksille (melkein kaksi vuotta yritystä takana)..
 
No, minulle tuli jossain vaiheessa muun muassa Lasten suuren kirjakerhon (vai mikä se nyt on) mainoksia, miten ihanaa onkaan lukea oman lapsen kanssa vanhoja tuttuja satukirjoja tai jotain sinnepäin. Olin varmaan pari vuotta aiemmin tilannut jonkun vauvalehden näytenumeron, niin siitähän voi laskea, että ihan just muutaman vuoden päästä sillä on taapero sylissä.
 
Täytyy liittyä mukaan keskusteluun, sillä löydän itseni niin näistä keskusteluista. Oikeasti sellainen filterin haluaisin asentaa ainakin FB ja uutisotsikoihin. Onneksi ei vauvalehdestä sentää ole ikinä soitettu, sillä siinä vaiheessa saattaisin antaa tulla kaiken sen yli 5,5vuoden katkeruuden jota olen kantanut sisälläni.TV:n kallen vessa ynm. mainokset on ihan perseestä, oi miksi ei edes hetkeksi voisi saad rauhaa. Clear blue tekisi mieli käydä laittamassa palautetta että tajuaako ne its emiten pahalle niidne mainokset joskus voi tuntua kun ei se lapsen saanti ole niin yksin kertaista kun he sen antavat ymmärtää. Mutta ehkä eniten toivoisin filteriä tai paremminkin äänivuorattuja seiniä minun lapsettomuus polilleni. Se sijaitsee ihan äitiyspolin vieressä ja joskus odotellessa siellä voi kuulla kuinka ihmiset kuuntelevat sikiön/vauvan sydänääniä ja se toisinaan sapettaa niin vietävästi. Etenkin tuulimunan aikaan se oli kuin isku tikarilla rintaan.
 
TexWiller
Minäkin löydän itseni näistä ajatuksista! Mainostauot on yhtä tuskaa, kun lähes kaikissa mainoksissa viitataan joko onnelliseen perhe-elämään pienten lasten kanssa tai sitten raskautumiseen ja raskaustesteihin! Ja Vauva-lehden mainoksia löytyy joka naistenlehden välistä.. Eilen olisin kaivannut vahvaa filtteriä, kun raskaana oleva ystäväni pohti, aikooko pitää lastaan, jos saa raskausaikana tietää, ettei lapsi olekaan terve.. tuntui niin pahalta!!
 

Yhteistyössä