Mistä siis tietää onko älykäs.

  • Viestiketjun aloittaja no mitä sitten
  • Ensimmäinen viesti
Onkohan täällä ketään jonka kanssa en olisi ollut eri mieltä vähintäänkin jostain asiasta.. :xmas:

Juu vähän kokemusta, lähinnä lähdin sillä kyselemään että oletko sä tehnyt jotain vastaavaa alaa ennen tätä opiskelua, oletko miten mielekkäänä tuon kokenut? En ole ollenkaan tietoinen mikä rakenne tuolla tutkinnolla on, onko miten harjoitteluja (kaveri joskus puhui että sossuilla enemmän kuin muilla) ja mitä missäkin vaiheessa pääsee opiskelemaan ja tekemään.

Meneepä sekavaksi, sen siitä saa kun jää unissaan vielä kirjoittamaan.. Olen siis pohtinut mahdollisesti jatko-opiskelevani jossain vaiheessa ja sosiaalityö alunperin kiinnosti, mutta olen alkanut miettiä josko osittain uusi ala olisi kuitenkin antoisampi, sos.pol:aa olin hakemassa joskus mutta mielenkiinto silloin lopahti jo ennen pääsykokeita..

Kerro kokemuksia :) Ja jos siinä menee kauemmin kuin 2min, nukahdan ja luen aamulla, joten varoitan jo etukäteen että voin olla tyly ja kadota :saint:
Olen ollut ennen kaupallisella alalla, joten tästä tulevasta työstä ei ole kokemusta kuin 10 viikon harjoittelun verran lastensuojelun avopuolella. Paikka oli kyllä erittäin mielenkiintoinen, joskin tajuan nyt jo, etten pysty siihen työhön loppuelämäkseni. Aika rankkaa työtä.

Toista varsinaista työharjoittelua ei ole, on vain kehittämistyö, joka tehdään osin irl. Pari ekaa vuotta oli teoriapainotteista ja jonkun verran käytännön harjoittelua, nyt syventävissä se on sitä lukemista ja kirjoittamista pääasiassa.

Mulla on nyt opintopisteitä noin 170 kasassa ja tutkielma enää tekemättä kandiin. Noista 55 op on sivuaineita ja niitä on sosiaalityössä vähemmän kuin muissa yhteiskuntatieteissä. Mulla on sv:nä psykologia. 120 op syventäviä sosiaalityön aineita tähän päälle ja olen maisteri.

Tästä ei hullua hurskaammaksi tullut. Mä ajattelin vielä vanhoilla päivillä lukea itseni terapeutiksi. Kun täälläkin kerran on terapian tarpeessa olevia :xmas:
 
äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22717721:
No moderaattorihan ilmoitti sen meille: Hän halusi näyttää että hän on älykkäin ja mahtavin. Siinä sen näkee, PIENIKIN VALTA turmelee ihmisen.
Olen eri mieltä tuosta valta-asiasta. Tai oikeastaan olen eri mieltä tuosta liitepartikkelista -kin. Tuntuu nimittäin usein siltä, että ne joilla on hyvin vähän valtaa, käyttävät sitä helpoimmin väärin. Toki on sitten näitä maailman mittakaavan vallankäyttäjiä, joiden paikka olisi ihan jossain muualla, mutta jos näin matalamman tason vallankäyttäjistä puhutaan.

*lisäys* Mutta siis juu, moderointia on monenlaista, ja tuon ketjun sulkeminen näytti sellaiselta kuin sen kuvasit.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22717733:
No, en minäkään sentään KÄSKIEN provosoi. :)

Eiköhän se taas joskus jossain ketjussa ihan luontevastikin tapahdu. Ollaankos me mamuasioista eri mieltä?

Suosittelen mamuketjuja sulle, siellä yleensä provosoin jonkinverran. Tai oikeastaan, kerron vain faktoja jotka itsessään ovat provosoivia.
Mitä mieltä sä olet mamuista? Mä en ole tyypillinen sossun täti siinä, että hyväksyn kaikki hyssytellen kukkahattu päässä. Olen kuitenkin kapitalistisuvusta :LOL:
 
Olen ollut ennen kaupallisella alalla, joten tästä tulevasta työstä ei ole kokemusta kuin 10 viikon harjoittelun verran lastensuojelun avopuolella. Paikka oli kyllä erittäin mielenkiintoinen, joskin tajuan nyt jo, etten pysty siihen työhön loppuelämäkseni. Aika rankkaa työtä.

Toista varsinaista työharjoittelua ei ole, on vain kehittämistyö, joka tehdään osin irl. Pari ekaa vuotta oli teoriapainotteista ja jonkun verran käytännön harjoittelua, nyt syventävissä se on sitä lukemista ja kirjoittamista pääasiassa.

Mulla on nyt opintopisteitä noin 170 kasassa ja tutkielma enää tekemättä kandiin. Noista 55 op on sivuaineita ja niitä on sosiaalityössä vähemmän kuin muissa yhteiskuntatieteissä. Mulla on sv:nä psykologia. 120 op syventäviä sosiaalityön aineita tähän päälle ja olen maisteri.

Tästä ei hullua hurskaammaksi tullut. Mä ajattelin vielä vanhoilla päivillä lukea itseni terapeutiksi. Kun täälläkin kerran on terapian tarpeessa olevia :xmas:
Kyllä tää valaisi jonkun verran, kiitos :) Se on kyllä paha jos jo opiskeluaikana se idealismi katoaa ja tajuaa että helvetti tää on ihan hullun hommaa :D No toisaalta, aika kamalia olisivat sosiaalityöntekijät jotka ottaisi vähän liian henkilökohtaisesti jokaisen pelastamisen tehtäväkseen, ei tulis enää mistään mitään.

Mähän siis melkein olen tässä päässyt tälle alalle työelämään kiinni niin on hyvä tässä vaiheessa miettiä jatkosuunnitelmia (10v päähän :D) mutta kun ajoissa suunnittelee niin siitä on sitten hyvä lähteä toteuttamaan :saint:

Terapeutti kuulostaa hyvältä, muakin on psykologia kovasti kiinnostanut mutta olen enemmän terapeutin tarpeessa kuin terapian tarpeessa, sen hoitakoon joku muu :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22717741:
Mitä sitä turhia aiheessa pysymään.

Eilenkin tehtiin mitä mieleen juolahti, alkaen lepäilytreffien suunnittelusta kaukaiseen tulevaisuuteen. :D

Missähän zxz muuten kuhnii?
Näytti se ainakin teidän homeketjua kommentoineen, missä mä muuten sain ensimmäiset kolme sivua luettua tylsyyksissäni, muutama enää kahlattavana niin voin liittyä sinnekin, tosin siihen mennessä sekin on varmaan poistettu tai lukittu..
 
Joo mut nyt mä lähden nukkumaan. Kaksi olkoon oiva aikaraja kun aamulla pitäis kuitenkin jaksaa näyttää edes jossain määrin joltain muulta kuin kävelevältä kuolleelta kun kersa pitää roudata neuvolaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22717733:
No, en minäkään sentään KÄSKIEN provosoi. :)
Mitäs sun koira tekee käskien. Kylä mullakin haukkuu käskien. Ja tekee senkin kuten pyydetään: joko pieni vuH, normaali Hau, tai sitten ihan RÄyh..

Tekee muuten niin käskysanoilla kuin käsimerkeilläkin, kuten enimmän osan muistakin jutuista. Mites teillä?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä