Mistä saatte iloa elämäänne, että jaksatte arjessa?

• Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Miehestä,lapsista,jokailtaisesta yksinäisestä iltalenkistä :) Musiikista saa myös voimaa ja hyvän fiiliksen. Meidän kissoista :D Vaikka päivä olisi miten hanurista tahansa,kisut tarjoaa kerran päivään ainakin yhdet naurut.

Koulusta, niistä ihanista ja hassuista ihmisistä jotka saa mut koulussa nauramaan ja hetkeksi unohtamaan kaikki ahdistavat asiat. Lasten suukoista, haleista ja siitä miten ne älykkyydellään yllättää mut silloin tällöin. Omasta koheltamisesta, siitä kun asiat menee niin kuralle ettei voi kun nauraa itselleen.

Siitä, että kaikesta kurjuudesta huolimatta mä olen vielä elossa.

Lapset, mies, haastava työ, ihanat työkaverit, vanhemmat, isoveli, kirppistely, lukeminen ja siitä, että osaan vieläkin ihastella esim. kauniita syksyisiä maisemia. Hymyn tuo huulille myös esim. oravien touhuilujen katseleminen. Eli pienistäkin asioista saan paljon voimaa.

Vaikka ja mistä.....lapsista, koirista, sambasta ja ompelemisesta. Ja sellaisista kuin lämpimästä ilmasta, auringosta, vaikka siitä kirkkaasta lumihangesta jota oikeasti inhoan koska en pidä kylmästä, mutta onhan se kaunis se valkoinen puhdas lumi johon auringonsäteet osuu ja maa näyttää kuin olisi tuhansia timantteja hangella :)

xoxo
hyvin pieniä iloja jollekin toiselle -
itselleni ihan todellisuutta:
riittävä uni on edellytys hyväntuulisuudelle
oma aika
rakas ukkokulta
kauneus - luonnon kauneus, taide, kasvit, kankaat, sisustus.
lehtien lukeminen, myös sanomalehdet
liikunta
musiikki
projektit - päässä pyörii koko ajan suunnitelmia, vain reipas toteuttaja puuttuu useimmiten
matkat, pienetkin
haaveilu
ystävät
yksinäisyys

pysytään terveenä
Puutarhanhoidosta, kun se on luomua. Kasvatetaan yhdessä. Valjaa syödään enää hyvin vähän, kun se kaupassa oleva leipä on niin huonoa, eikä ihme, kun... No, lue itse:
"Hometoksiinilainsäädäntöä uudistettiin EU:ssa vuonna 2006 (kts. infolaatikko), ja syksyn 2007 aikana kerättiin ensimmäiset valvontanäytteet kotimaisesta viljasta ja viljavalmisteista. Näytteiksi kerättiin vuosien 2006 ja 2007 viljaa. Ne ovat haitallisia terveydelle. Punahomeet tuottavat sekä ihmisen että eläimen terveydelle haitallisia homemyrkkyjä, eli toksiineja."- Kaari- lehdestä 3/2008 -

näin ajattelen
Nyt aloitan päivän niin että sytytän kynttilän aampalapöytään...ja oikein etsin niitä pieniä iloja mistä sais voimaa. Lapsetki nauttii syödä aamupaa kynttilänvalossa. :) Syksy on mulle sellasta aikaa että ilo pitää repiä jostain.... oma aika tärkeää ja se että saa lapset rauhoittumaan illalla hyvissä ajoin jotta saa miehen kanssa nauttia hiljaisemmasta kodista. Kuuden alle 10 veen äitinä tuntuu monesti että on vaan ÄITI ÄITI...

Alkuperäinen kirjoittaja näin ajattelen;22254440:
Nyt aloitan päivän niin että sytytän kynttilän aampalapöytään...ja oikein etsin niitä pieniä iloja mistä sais voimaa. Lapsetki nauttii syödä aamupaa kynttilänvalossa. :) Syksy on mulle sellasta aikaa että ilo pitää repiä jostain.... oma aika tärkeää ja se että saa lapset rauhoittumaan illalla hyvissä ajoin jotta saa miehen kanssa nauttia hiljaisemmasta kodista. Kuuden alle 10 veen äitinä tuntuu monesti että on vaan ÄITI ÄITI...
Minäkin teen noin, melkein aina pimeän aikaan kynttilä palaa ruokapöydässä. Jotenkin se tuo voimaa minuun.

?
Siitä että elän niin kuin haluan..Toki kompromissesejakin joutuu tekemään..mutta suurin piirtein noin. Niitä huonoja päiviä lukuunottamatta ainakin vielä ollut tää perhe-elämä sellasta kun osas odottaa..ja paljonkin enemmän.

En sitten tiedä onko sit vain oppinut nauttimaan pienistä asioista ja siksi tuntuu mukavalta tämä elämä. Niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin. Tietty mukaan saa aina tulla niitä huonojakin päiviä että osaa arvostaa näitä hyviä.

Monistakin asioista. Perheestäni, työstäni, monista liikuntaharrastuksistani, shoppailusta, itsensä hemmottelusta ja harvakseltaan tapahtuvasta juhlinnasta näin esimerkiksi.

Mulla tyytyväisyys ja ilo omaan elämääni syntyy aika perusasioista niinkuin varmaan kaikilla. Jo pelkästään se tekee paljon, että on viihtyisä ja puhdas koti ja riittävästi mieluisaa ruokaa tarjolla.

"simppu"
Pienistä asioista. Jos ei tosiaan mikään muu saa asioita mittasuhteisiin, niin mietin että mulla on sentään asiat hyvin. On lämmin koti, on ainakin jotain ruokaa. Vaatteetkin löytyy ja ihmisiä joille olen tärkeä. Ja tässä maassa saan itse päättää, mitä teen ja mihin ryhdyn. Naisenakin saan päättää itsestäni. Puhdas luonto ympärillä eikä savusumua. Olen terve, saan itse kävellä hakemaan postit, eikä tarvi pyytää invataksia. Kävely syysmetsässä, se on mulle ilo. Että näen, kuulen, olen vapaa, olen terve, ja iloitsen myös siitä että ymmärrän arvostaa näitä asioita...

Mulla ei ole kaikkea, mulla ei ole lapsia. Jos olisi, niin edes kyselisi, mistä "saisin iloa arkeen".

Ymmärrän kyllä jos arki voi joskus olla masentavan harmaata, mutta itse sen asenteensa voi muuttaa. Älä ota kaikkea itsestäänselvyytenä. Joko näkee kaikessa pahaa, tai sitten näkee edes jossain hyvää.

Yhteistyössä