Mistä saa tilata injektioneuloja?

"qAz"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22047656:
Mihin tavallinen ihminen tarvitsee injektioneuloja?
Toivottavasti ei mihinkään.

Itse olen joutunut piikittämään itseäni joitakin kymmeniä kertoja. Suurin osa pistoista on verenohennuslääkettä vatsaan ja itse pistämisessä juttu on siinä, että ammattitaitoista pistäjää ei tahdo löytyä mistään.

Olen lisäksi pistänyt joitakin lihakseen pistettäviä kipulääkkeitä ja esim. gammaglobuliinia. Kanyloinut olen itseni muutaman kerran käytännön syistä.
 
miiii
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22047656:
Mihin tavallinen ihminen tarvitsee injektioneuloja?
Jos matkustaa kehitysmaassa esim. ap:n tapauksessa oli menossa Nigeriaan (tosin ketju on viime vuodelta) niin siellä ei välttis saa hoitoa puhtailla neuloilla. Ei tarvi mennä kuin Venäjälle niin sinua hoidetaan sairaalassa (jos sinne joudut) neuloilla joita on saatettu käyttää jo vaikka kuinka monta kertaa aiemmin. Eli meikäläistä systeemiä missä vaan yhden kerran käytetään välineitä ei tunneta köyhissä maissa.
 
"qAz"
Jos matkustaa kehitysmaassa esim. ap:n tapauksessa oli menossa Nigeriaan (tosin ketju on viime vuodelta) niin siellä ei välttis saa hoitoa puhtailla neuloilla. Ei tarvi mennä kuin Venäjälle niin sinua hoidetaan sairaalassa (jos sinne joudut) neuloilla joita on saatettu käyttää jo vaikka kuinka monta kertaa aiemmin. Eli meikäläistä systeemiä missä vaan yhden kerran käytetään välineitä ei tunneta köyhissä maissa.
No voi helvetti. En huomannut tuota.

Ja vanhan ketjun yläsnostaneelle nimimerkille butaanikaasu, lääke se on heroiinikin. Käytetään tarvittaessa.
 
Niin, on niillä injektioneulat. Injektio=nestemäisen lääkkeen pistäminen käyttäen ruiskua ja ihon läpi pistettyä neulaa. On valmiiksi täytettyjä kyniä, mutta moni käyttää myös ihan injektioneuloa kun annostukset on tarkempia kuin mitä noissa valmiissa kynissä on. Itse pistän migreenilääkkeen tarvittaessa ihan injektiona lihakseen, ja injektioneulalla :whistle:
Luulin et diabeetikot saa ne tk:sta?
 
No ihan yksinkertaisesti vaikkapa siksi että aika moni joulun aikaan käyttää kinkun suolaamiseen noita neuloja ja ruiskuja? Jos nyt pitää rautalangasta vääntää. Myös aika moni eläinharrastaja voipi niitä käyttää eläintensä lääkitsemiseen (tosiharrastajat).
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22048456:
Niin että miks niitä pitää saada ostettua apteekista, oli pointtini?
No esim jos sulla on nivelreumaan metotreksaattilääkitys, niin et saa neuloja ilmaiseksi tk:sta kuten diabeetikot vaan joudut ostamaan ne apteekista.
 
No ihan yksinkertaisesti vaikkapa siksi että aika moni joulun aikaan käyttää kinkun suolaamiseen noita neuloja ja ruiskuja? Jos nyt pitää rautalangasta vääntää. Myös aika moni eläinharrastaja voipi niitä käyttää eläintensä lääkitsemiseen (tosiharrastajat).
Ööö... ennenmuinoin kinkun suolaamiseen käytettiin "hiukka" isompia suolaruiskuja :LOL:
Tuskin semmoisella kukaan itseään pistäisi (edes narkkarit) lieneekö ovat sitten niin paljon pienentyneet? En tiedä ja tunnustan sen :ashamed:
 
ösnkdv
Hahahha. Vaikee uskoo et jossain olis tällainen käytäntö, ei ainakaan täällä ns. sivistyksen parissa, eli pk-seudulla. Mistä ne muka päättää, kuka on nisti ja kuka ei :D
Pärstäkertoimella. Neuloja myydään nisteille vain vakiopakkauksessa, joka tarkottaa kolmea ruiskua, neulaa ja valistusmateriaalia minigrip pussissa. Hintaa jotain kolme euroa eli euron kappale.

Se on aika paljon enemmän, kun vertaa normaalihintaan.
 
aggsdh
Alkuperäinen kirjoittaja ösnkdv;22048674:
Pärstäkertoimella. Neuloja myydään nisteille vain vakiopakkauksessa, joka tarkottaa kolmea ruiskua, neulaa ja valistusmateriaalia minigrip pussissa. Hintaa jotain kolme euroa eli euron kappale.

Se on aika paljon enemmän, kun vertaa normaalihintaan.
On kyllä ihan naurettava systeemi, ihan ku jokainen nisti näyttäis siltä, miltä nistin oletetaan näyttävän :eek: onks tää jossain pikkukylässä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ösnkdv;22048674:
Pärstäkertoimella. Neuloja myydään nisteille vain vakiopakkauksessa, joka tarkottaa kolmea ruiskua, neulaa ja valistusmateriaalia minigrip pussissa. Hintaa jotain kolme euroa eli euron kappale.

Se on aika paljon enemmän, kun vertaa normaalihintaan.
kovimpa on tarkat tiedot sulla. Mun ysti töissä yliopistollisessa apteekissa ja siellä tämä kyseinen pussi on stop-pussi. Maksaa 2.60e ei myydä kenellekkään kuin 3 pakkauksissa,ei narkin pussista puuttuu tämä info lappunen. Eikä todellakaan kaikista narkkareista nää että ne on nistejä. Tiedän muutaman jotka käyttää vain subutexiä. Käyvät töissä ja elävät ns. normia elämää joskus iltaisin tai viikonloppuna sit "relataan" en voi ymmärtää tälläistä. Eivätkä nämä kuulu ystäviini,vaan tiedän heidäy yhteisen tutun kautta.
 
aggsdh
kovimpa on tarkat tiedot sulla. Mun ysti töissä yliopistollisessa apteekissa ja siellä tämä kyseinen pussi on stop-pussi. Maksaa 2.60e ei myydä kenellekkään kuin 3 pakkauksissa,ei narkin pussista puuttuu tämä info lappunen. Eikä todellakaan kaikista narkkareista nää että ne on nistejä. Tiedän muutaman jotka käyttää vain subutexiä. Käyvät töissä ja elävät ns. normia elämää joskus iltaisin tai viikonloppuna sit "relataan" en voi ymmärtää tälläistä. Eivätkä nämä kuulu ystäviini,vaan tiedän heidäy yhteisen tutun kautta.
Juu itse kommentoin myös ettei kaikista todellakaan näe että ne on nistejä. Ja ihmettelen todellakin, voiko jossain olla tollanenn käytäntö. Mutta ei sullakaan tiedot kovin hallussa ole, toi 3 ruiskun+neulan pussi on lähes joka apteekissa eri hintainen, riippuen paikasta. Ja useissa paikoissa myydään myös yksittäisiä neuloja, ihan kaikille. Tosin joissakin apteekeissa ei sitten ole noita mitään.
 
ddd
Jos matkustaa kehitysmaassa esim. ap:n tapauksessa oli menossa Nigeriaan (tosin ketju on viime vuodelta) niin siellä ei välttis saa hoitoa puhtailla neuloilla. Ei tarvi mennä kuin Venäjälle niin sinua hoidetaan sairaalassa (jos sinne joudut) neuloilla joita on saatettu käyttää jo vaikka kuinka monta kertaa aiemmin. Eli meikäläistä systeemiä missä vaan yhden kerran käytetään välineitä ei tunneta köyhissä maissa.
näin kävi isäpuolelle turkissa oli kauhuissaan katsonut kun hoitsu otti vierustoverin värkit ja pisti isäpuoleen kun joutu tiputukseen
 
"gen"
Mä oon taas tehny paksuilla neuloilla lävistyksiä, esim korvaan. Mahtuu koru neulanreikään, ja kun vetää neulan pois, koru jää. Vähän niinku lävistäjälläkin...
 

Yhteistyössä