Mistä potkua...

  • Viestiketjun aloittaja Cobrensia
  • Ensimmäinen viesti
Cobrensia
..laihdutukseen? Pakko myöntää, että olen aivan mahdoton herkkujen ja hyvän ruoan perään ja jossain on aina jotain hyvää tarjolla :ashamed:
Raskausaikana kiloja kertyi 23, joista kymmenisen jäi sairaalaan ja niistä lopuista ja muutamasta muusta kilosta toivoisin eroon. Mistä ihmeestä saan itsekurin ja motivaation painonpudottamiseen????????? \|O
Ei ole tuttujakaan, joiden kanssa voisi yhdessä ottaa tämän urakan, kaikki näyttävät olevan niin mallin mitoissa.

Ainakin sen tiedän, etten viikossa näitä kiloja karista ja olenkin sillä kannalla, että tavoitteena on ensin viisi kiloa ja siitä katsotaan sitten eteenpäin. Mietinkin nyt, että mikä olisi kaikkein paras ruokavalio ja miten paljon voin syödä ja miten ihmeeeesssssä saan suklaanhimoni kuriin??
 
äitee 02

Tervehdys...olen ohi kulkija ja olen samassa tilanteessa...

Kun aloitin laihdutuksen niin otin avuksi luontaistuote kaupasta tälläisen tuotteen 20+4 päivän laihdutuskuuri+kromi.
Se on jauhe joka sekoitetaan jogurttiin yms...toimii ainakin minun kohdalla hillitsee makean himoa yms. syön aamulla kaurapuuron mustikoiden yms kera ja sitten neljän aikaan ruoan tosin vaan pienen annoksen koska käytän porkkanoita yms keitettynä tai mitä nyt ikinä keksin kasviksia lisäkkeeksi..välipalana ehdoton on omena! tai ainakin minä tykkään..paljon vettä! ruisleipää ja rasvatonta jogurttia..olen lähteny 107kg ja nyt vaaka näyttää 94kg pituuta 175...kahden muksun äiti. 10 kg aion vielä pudottaa täs hiljalleen...Toivotan onnea!! :hug:
 
Terve!

Ikävä kyllä se on niin että potkun laihduttamiseen saa vain siten että hankkii itselleen suklaankestävän motivaation. Tiedän kokemuksesta. Tällä hetkellä motivaationi on huipussaan mut parin viikon päästä voi olla jo mennyttä. Itse tajusin, että peilikuva on karmea ja vaatteet kiristää. Menin Painonvartijoihin ja lukema oli niin hätkähdyttävä että oli pakko ruveta tekemään jotain. Nyt mulla on oikeen hinku näyttää että onnistun! Mulla tehoaa myös se etten ajattele laihdutettavaa määrää kokonaisuudessaan, vaan jaan sen pienempiin tavoitteisiin. Ja suklaanhimoon auttaa mulla vain päättäväisyys! Tsemppiä yritykseen!
 
marffa
kyllä mun kokemuksen mukaan makeanhimoon ja laihduttamiseen ylipäätään kaikkein paras ja tehokkain tapa on "karppaaminen" ts hiilihydraattien pudottaminen pienemmäksi. ei siinäkään tartte mitään totaalilinjaa vetää, mutta jos nyt sokerit ja perunan ja vehnän aluksi poistais ja söis vaikka kokojyvää jos on tarve. on ihanaa kun napostelunhimo lähtee! muuttuu meinaan koko asenne ruokaan, kun syö silloin kun on nälkä oikeasti ja silloinkin hyvää ja terveellistä ruokaa!
olen meinaan 5 kertaa ollut paikkareissa ja onnistunutkin, mutta kamalaa kitumista se tähän verrattuna on ollut! oisinpa tiennyt tästä aiemminkin!
 
Minä sain motivaatiota laihdutukseen paristakin seikasta. Ensinnäkin ystävällisestä miehestä töissä joka ilahtuneena kysyi oletkos raskaana? :ashamed: Toisekseen ekasta painonvartijoissa käynnistäni. Vetäjänä oli lapsuudenystäväni johon en ole lähivuosina yhteydessä ollut, aina oltiin molemmat oltu tälläisiä ei niin pieniä ja siellä hän oli, niin upeana ja niin hoikkana. Älysin vihdoin, että niinhän minäkin voisin!
Noin yhdeksän kiloa laihdutin "tosta noin vaan"! Ikävä kyllä homma sitten liukui käsistä ja unohtui pariksi kuukautta, mutta nyt taas olen jatkanut.
Tällä kertaa lisämotivaationa asenne "Kesäksi bikinit :D "

Lykkyä pyttyyn ja potkua pyllyyn sinullekin!
 
Minä ja jotkut ystäväni olemme useaan kertaan saaneet todeta etteivät mitkään ihmedieetit toimi. Niitä ei jaksa, ja tulee hillitön himo kaikkeen.
täytyy myös muistaa syödä tarpeeksi!
Sanoisin että parasta on kun laihdutuksesta ei tee niin suurta numeroa. Ei kerro heti kaikille ympärillä oleville että nyt aion tiputtaa kymmenen kiloa. Tekee sen pikkuhiljaa itsekseen.
Minulla on parhaiten toiminut, nyt toisen synnytyksen jälkeen, kalorien laskeminen. Menet vaikka Kutri.net sivuille ja lasket mikä sinun kaloritarpeesi suunnilleen on. Sitten noudatat sitä. Merkkaat ylös suunnilleen kuinka monta kaloria syöt. Itse noin 1500-2000 päivässä, liikunnan määrästä riippuen. Ei tipu kuin 0,5-1 kg viikossa, mutta syönkin ihan mitä huvittaa. Makkaraa, sipsejä, suklaata... Pitää vain pysyä rajoissa. Ja silloin kun on nälkä syökin mieluummin ruisleipää kuin sipsiä, koska sama kalorimäärä täyttää paremmin. (Niitäkin viikkoja on kun ei jaksa, ottaa lomaa ns., ja paino ei tipu, ei haittaa, koska mitään ei ole menetetty, sitten jaksaa taas)
Ehkä potkua voisit saada siitä kun joskus aikaisemmin olet ollut hoikempi. Katso niitä kuvia ja yritä päästä samaan!!
 
Cobrensia
Kiitoksia kaikille kannustaneille =)
Löysin kuin löysinkin kaveripiiristä yhden, joka haluaisi raskauskiloja pudottaa ja nyt olemme sitten yhdessä laihiksella ja vertailemme tuloksia.
Maanantaisin punnitsemme itsemme ja kirjaamme ylös ja kerran kuussa otamme mittanauhalla mitat =)
Tarkkailemme ruokavaliota ja jonkun verran käytämme pv:n ruokaohjeita ja katsomme vähän mitä suuhun laitamme. Jääkaappi on pullollaan kasviksia, joita onneksi syön mielellään. Muuten ruokavalioon kuuluu mm. kanaa, tummaa leipää, vettä, vettä, vettä, hedelmiä, keittoja jne. Kerran viikossa herkkupäivä JOS tekee jotain mieli (tietty kohtuuden rajoissa, esim. jäätelö, suklaapatukka tmv.).
Liikumme melkein joka päivä (lähinnä pakko, kun itsellä on kaksi koiraa), lenkkeillään vaunujen/koirien kanssa ja pari kertaa viikossa punttisalia =) Elikkä peukut pystyyn ja onnea kaikille muille pudottajille :flower:
 
Cobrensia
Kiitoksia kaikille kannustaneille =)
Löysin kuin löysinkin kaveripiiristä yhden, joka haluaisi raskauskiloja pudottaa ja nyt olemme sitten yhdessä laihiksella ja vertailemme tuloksia.
Maanantaisin punnitsemme itsemme ja kirjaamme ylös ja kerran kuussa otamme mittanauhalla mitat =)
Tarkkailemme ruokavaliota ja jonkun verran käytämme pv:n ruokaohjeita ja katsomme vähän mitä suuhun laitamme. Jääkaappi on pullollaan kasviksia, joita onneksi syön mielellään. Muuten ruokavalioon kuuluu mm. kanaa, tummaa leipää, vettä, vettä, vettä, hedelmiä, keittoja jne. Kerran viikossa herkkupäivä JOS tekee jotain mieli (tietty kohtuuden rajoissa, esim. jäätelö, suklaapatukka tmv.).
Liikumme melkein joka päivä (lähinnä pakko, kun itsellä on kaksi koiraa), lenkkeillään vaunujen/koirien kanssa ja pari kertaa viikossa punttisalia =) Elikkä peukut pystyyn ja onnea kaikille muille pudottajille :flower:
 

Yhteistyössä