Mistä luulisit johtuvan perheen lasten ainaiset sairastelut

  • Viestiketjun aloittaja "Sisilisko"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Allergisen lapsen äitinä harmittaa nämä hygienia ja eläinpölykeskustelut, niin kuin ne oikeasti auttaisivat allergista tai jopa estäisivät allergian puhkeamista. Meillä poika on kärsinyt vaivasta jo 6 päiväisenä. Joo, oli silloin sairaalasssa eli ei ehtinyt nähdä steriloimatonta paikkaa eikä yhtään koiraa. Siinä se sitten oli.

Moni allergia on perinnöllistä. Joo, vielä 70-luvulla ei allergioita diagnosoitu niin ahkerasti, joten tilastollisesti niitä oli vähän. Ovat siis kasvussa. Mutta jos mummo tietää kertoa, miten lapsi oksensi aina maitolasin jälkeen, ei varmaan tarvitse ihmetellä, jos pojanpoika on allerginen maidolle. Ja allergiselle ne koirat ja pölyiset nurkat pahentaa astmaa. Ja jos oma lapsesi kestää koiria, pölyä ja hiekkaa terveenä ja hyväkuntoisena, hänellä ei varmaankaan ollut taipumusta tai sitten kävi vaan hyvä mäihä.
 
[QUOTE="vieras";23213148]Allergisen lapsen äitinä harmittaa nämä hygienia ja eläinpölykeskustelut, niin kuin ne oikeasti auttaisivat allergista tai jopa estäisivät allergian puhkeamista. Meillä poika on kärsinyt vaivasta jo 6 päiväisenä. Joo, oli silloin sairaalasssa eli ei ehtinyt nähdä steriloimatonta paikkaa eikä yhtään koiraa. Siinä se sitten oli.

Moni allergia on perinnöllistä. Joo, vielä 70-luvulla ei allergioita diagnosoitu niin ahkerasti, joten tilastollisesti niitä oli vähän. Ovat siis kasvussa. Mutta jos mummo tietää kertoa, miten lapsi oksensi aina maitolasin jälkeen, ei varmaan tarvitse ihmetellä, jos pojanpoika on allerginen maidolle. Ja allergiselle ne koirat ja pölyiset nurkat pahentaa astmaa. Ja jos oma lapsesi kestää koiria, pölyä ja hiekkaa terveenä ja hyväkuntoisena, hänellä ei varmaankaan ollut taipumusta tai sitten kävi vaan hyvä mäihä.[/QUOTE]

Mun tarkoitus ei ainakaan ollut loukata ja pyydän anteeksi jos niin kävi. Totta kai esim. astma on sairaus jolle ei voi mitään, samoin monet allergiat. Tosin uskon siihenkin, että olemme osittain itse aiheuttaneet niiden räjähdysmäisen kasvun ylihygieenisellä tavalla elää.
 
juuupajuu
yleensä päivähoito/kouluikäiset sairastavat paljon.

omat lapset on onneksi säästyneet vähällä, ei paljon normi kausiflunssia kummempia ole ollut, vatsatautiakin onneksi vain 3vuoden välein.

toista täysimetin 8kk ikäiseksi, toinen sai korviketta jo 1kk ikäisestä asti.
 
------
No mä tien ainakin muutaman äidin jotka poltti raskausaikana ja antanu lapselle sairaalasta asti vaan korviketta niin niitten lapset jatkuvasti kipeet. Kun meidän lasta aina imetetty enkä polttanu raskausaikana ei ollut kertaakaan kipee ensimmäisen vuodensa aikana.
Mun äiti on polttanut raskausajan ja oon saanut vaan korviketta. Mulla ei ole koskaan ollut, ei edes lapsena, korvatulehdusta. Ei mitään sairauksia jotain perusflunssaa lukuunottamatta. En oo koskaan ollut edes oksennustaudissa. Että ei se sitä aina kato.
 
oooä
virukset ja bakteerit muut leviää parhaiten pisara tartunta sen voi tuota sinne itsekin jos ei pese käsiä sen jälkeen kun tulee kaupasta tai töistä. Ja vaikka ei itse sairastuisi siihen eli voit olla itse pelkästään viruksen kantaja jolla on hyvä vastustuskyky sitten kuin virus/bakteeri pääsee kotiisi kosket vaikka keittiön oveen tai kahvaan tai muuhun se virus jää siihen odottomaan.

Paras tapa välttää tauteja on käsien peseminen ja hygienasta huolehtiminen. Faktahan on kuitenki se että et voi olla koko elämääsi täysin terve eli tulet sairastumaan jossain vaiheessa siihen flunssaa tai johinkin muuhun vaikka pesisikin käsiä.
Peesi tälle!
Ja jos on paljon ryhmissä missä lapsia ni väkisin ne tarttuu, mutta kotiin tultua AINA kunnon käsienpesu ja hygienia ylipäätään kunnossa ni ei pahaksi! Tuo on ihan pimeetä leimata heti "ylihygieniaksi" kädet pestään tai kotoa löytyy käsidesi. Parempi niin kuin paskaset kädet ojossa levitellä kaikki pöpöt sinne kotiin.
 
hohohoh
Paras tapa välttää tauteja on käsien peseminen ja hygienasta huolehtiminen. Faktahan on kuitenki se että et voi olla koko elämääsi täysin terve eli tulet sairastumaan jossain vaiheessa siihen flunssaa tai johinkin muuhun vaikka pesisikin käsiä.
Mä pesen kädet ehkä kerran päivässä jos sitäkään. Ei oo mitenkään erityisen tarkkaa hygienian kanssa ja en ole koskaan sairaana, parin vuoden välein flunssassa ehkä.

Tiesittekö että katulapsilla ei ole juuri ollenkaan allergioita, se johtuu siitä että eivät elä liian hygieenisissä oltavissa. Myös maatalojen lapsilla ja ns. pellossa elävillä on vähemmän sairauksia ja allergioita.

Kaikki nuo Gefilus-jutut, maitohappobakteerit ja liika puunaaminen ja jynssääminen ja bakteerien tappaminen aiheuttavat sitä ettei vastustuskykyä ole lainkaan ja aina ollaan sairaana.
 
"sama"
Mun tarkoitus ei ainakaan ollut loukata ja pyydän anteeksi jos niin kävi. Totta kai esim. astma on sairaus jolle ei voi mitään, samoin monet allergiat. Tosin uskon siihenkin, että olemme osittain itse aiheuttaneet niiden räjähdysmäisen kasvun ylihygieenisellä tavalla elää.
No en mä kenestäkään varsinaisesti loukkaantunut. Kunhan käämit kärähti, anteeksi.
 
oooä
Mun äiti on polttanut raskausajan ja oon saanut vaan korviketta. Mulla ei ole koskaan ollut, ei edes lapsena, korvatulehdusta. Ei mitään sairauksia jotain perusflunssaa lukuunottamatta. En oo koskaan ollut edes oksennustaudissa. Että ei se sitä aina kato.
Jep, meilläkin sai korviketta ja eka nuha 3v. Sitä ennen ei mitään.
Ja toi ekakin tuli siitä kun aloitti muskarin...nyt toka nuha ja ikää 3,5v - muskarista vahva epäily.
Muuta en ala enää täällä vänkäämään. Öitä.
 
"vieras"
Mä pesen kädet ehkä kerran päivässä jos sitäkään. Ei oo mitenkään erityisen tarkkaa hygienian kanssa ja en ole koskaan sairaana, parin vuoden välein flunssassa ehkä.

Tiesittekö että katulapsilla ei ole juuri ollenkaan allergioita, se johtuu siitä että eivät elä liian hygieenisissä oltavissa. Myös maatalojen lapsilla ja ns. pellossa elävillä on vähemmän sairauksia ja allergioita.

Kaikki nuo Gefilus-jutut, maitohappobakteerit ja liika puunaaminen ja jynssääminen ja bakteerien tappaminen aiheuttavat sitä ettei vastustuskykyä ole lainkaan ja aina ollaan sairaana.
Harva katulapsi käy lääkärissä kertomassa, että vatsaan sattuu tai kädessä on ihottumaa.
 
"äiti"
[QUOTE="Sisilisko";23211188]Neljällä pojalla korvatulehduksia jokainen kuukausi, silmätulehduksia, virtsatietulehduksia... Korvat kaikilta putkitettu ennen 2-vuotispäiviä, kaikilta ne ainakin kerran lähteneet. Jatkuvia antibioottikuureja, penisilliiniä...

Spekuloikaa?[/QUOTE]

Ravinto ja D-vitamiinin puute,liikaa rokotuksia jotka heikentävät vastustuskykyä!
 
hometta
Itse alkaisin epäilemään hometta. Me asuttiin rivitalossa ja lapset sairastelivat TODELLA paljon. ainaisia korvatulehduksia ja sitten poika sai astman. Muutettiin ja sairastamiset loppui kuin seinään. Astmakin hyvässä hoitotasapainossa ja päästiin lääkkeistäkin eroon.
 
v
[QUOTE="vieras";23213234]Harva katulapsi käy lääkärissä kertomassa, että vatsaan sattuu tai kädessä on ihottumaa.[/QUOTE]

Aivan. Ja usein nuo maatilallisetkin on aika hmmmm. no pellossa asuneita muutenkin...vitsivitsi.
Mutta hyi helevetti, kerran päivässä pesee kädet :(
 
Kyllä mullakin on sellainen käsitys, että ne liian hyysätyt, puetut, pumpulissa pidetyt lapset sairastavat eniten. Erityisesti tuo liikapukeminen tuntuu olevan ominaista näille äideille, jotka yli kaiken varovat kaikkia mahdollisia pöpöjä. Sitten lapsi kylpee hiessä esim automatkoilla tai jopa kotona sisällä.

Omaa poikaani täysimetin tasan 2 viikkoa ja oli vajaa vuoden vanha kun tuli ensimmäistä kertaa nuhaiseksi, ensimmäisen korvatulehduksen ja kuumeen sairasti reilu vuoden vanhana. Joten älkää nyt hyvät ihmiset lässyttäkö sitä, että rintaruokinnalla olleet lapset ovat aina niitä terveimpiä. Meillä ensimmäiset taudit toi päiväkotiin meno, ei se paljon muuta tarvi.
 

Yhteistyössä