[QUOTE="vieras";24510118]oletteko kauan olleet yhdessä? eikö dubai ole yksi maailman kalleimpia kaupunkeja? siis jos se on vaihtoehto suomelle?millä alalla olet? onko työmahdolllisuuksia sitten dubaissa, vai meinasitteko jonnekin kolmanteen paikkaan?
olen pohtinut, että sekin olisi hyvä vaihtoehto, mennä molemmille neutraaliin maahan. toisen kotimaassa on muuten aina se tilanne, että se joka omastaan lähtee, joutuu huomattavasti enemmän sopeutumaan.[/QUOTE]
Itse jäisin ihan mielellään kotiin. =) Ainakin jos saan lapsia. =) Työpaikat siellä on yleensä surkeita, pitkät työpäivät ja huono palkka. Esim. oma palkka Suomessa on noin 1600 euroa (verojen jälkeen ja työviikko 37,5 h) ja siellä saisin samasta työstä ehkä 400-600 (yleensä 6 päivää viikossa työtä) ja veroa ei tietenkään menisi, mutta palkkataso siellä on tuollainen hyvin monessa työssä. Kallis paikka se tosin on, oikeastaan kaikki ihan Suomen hinnoissa lukuunottamatta autoja, bensiiniä, kotiapua ym. Mutta ruokaostokset mielestäni samanhintaisia (pois lukien herkut, limsat ym. joita saa halvalla). Mutta koska hän on kansalainen niin hänellä on hieman paremmat oltavat, voi saada noin 150 000 euron arvosta korotonta lainaa ja työpaikka on parempi kuin minulla, tosin kovin tylsä ja pitkät työpäivät siltikin (8h kuutena päivänä viikossa). ja ne työt on usein sellaisia, että siellä voi olla eläkeikään asti.