Mistä kertoo teidän mielestänne Juice Leskisen biisi Rakkauden ammattilainen?

Story
Jeesuksellahan ei ollut uskonnollista koulutusta, siksi hän aiheutti pahennusta erityisesti juutalaisen papiston keskuudessa. Elävä usko ja uskonnollisuus ovat kaksi eri asiaa.
 
Ria
Jeesusta ei voi inhimillistää vertaamalla häntä prostituoituun ja vielä sanomalla että Jeesus itse hyväksyisi tämän vertauksen. "Hän ihmistä satuttaa, kun ihmisyyden hoitaa kuntoon" kertoo siitä kuinka Jeesuksen rakkaus tekee kipeää ja hoitaa samalla sisimmän haavat, myös sen prostituoidun. Prostituoitu on uhri, Jeesus ei ollut uhri vaan Jumalan poika.
Näitä perustotuuksia on vaikea ymmärtää ellei ole kokenut elävää uskoa. Jeesus halutaan pienentää ihmisen kokoiseksi, mutta mikään ei muuta hänen sanojaan: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
 
vieraampi


Juicen Rakkauden ammattilainen kertoo henkilöstä, joka koulutuksen puutteesta huolimatta osaa taidoista tärkeimmän.

Rakkauden ammattilaisessa on mielenkiintoinen juoni, jossa päähenkilöä piikitellään, hän antaa päältään viimeisenkin vaatteen ja lopulta hän saa naulat "läpi ranteen, läpi nilkan".

Arkinen tarina nouseekin lopulta tarinaksi Jeesuksesta, joka ristiinnaulitaan. Rakkauden ammattilaisen osa on siis lopulta karmea.

Kappale julkaistiin vuonna 1986 "Vaasankin veri vapisee" -singlen B-puolena.
 
Andreas
Vai että prostituutiota ja Jeesusta :)

Tämä laulu kertoo pelimiehestä, tai kuten jotku saattavat paremmin tunnistaa, rentusta.

Enkä tarkoita, että tässä tarkoitettaisiin rakkaudella seksiä, ei todellakaan.

Collegat ainakin ymmärtävät.

-Anreas,
PUA
 
ja sitten
Alkuperäinen kirjoittaja sanoittaja:
Miksei myös konsultti tai kaupparatsu.
:) Eikä kerro.

Itse ajattelisin näin, että kertoo ihmisestä jolla on irtosuhteita.
On vähän sellainen tilanteiden vanki, jota muut eivät ymmärrä.
Pohtii itse omaa arvoaan.
 
merimies
Alkuperäinen kirjoittaja ja sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja sanoittaja:
Miksei myös konsultti tai kaupparatsu.
:) Eikä kerro.

Itse ajattelisin näin, että kertoo ihmisestä jolla on irtosuhteita.
On vähän sellainen tilanteiden vanki, jota muut eivät ymmärrä.
Pohtii itse omaa arvoaan.
Näin minäkin olen tulkinnut. Irtosuhteita tai erittäin lyhyitä suhteita. Rakkauden ja hyväksynnän tunteesta tosi riippuvainen, mutta ei kykene kestävään parisuhteeseen, jossa myös alamäkiä. Eksyksissä itsensä kanssa.
 
Onpas jännä keskustelu :D . Hauskoja kommentteja. Olen itsekin joskus pohtinut, että mistä laulussa on kyse. Jeesus ei ole tullut mieleenkään. Ehkä sellaisista ihmisistä, jotka laskelmoimatta saattaa jopa jakaa sitä itseään, en tiedä. Ehkäpä niissä muusikkoboheemipiireissä on sellaisia ihmisiä enemmänkin. Onhan heissäkin tietysti pala Jeesusta ;) .
 
v
Kertoo tyypistä, joka avoimin sydämin rakastaa vaan ja kääntää toisen posken, jolla on niin hyvä sydän ettei sitä maailma kestä, vaan tappaa hänet. Jeesus yhtenä tällaisena.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kertoo tyypistä, joka avoimin sydämin rakastaa vaan ja kääntää toisen posken, jolla on niin hyvä sydän ettei sitä maailma kestä, vaan tappaa hänet. Jeesus yhtenä tällaisena.
Eli että ihmiset ovat julmia, ja nokkivat ytimeen asti hyvän hengiltä.
 
Oikeassa?
-"Onko väliä sen hän minne menee yöksi", yö on huoran/ kevytkenkäisen naisen tapauksessa yösija=> viittaus rakasteluun. Jeesuksen tapauksessa yö on kuolema, ehkä myös huoran tapauksessa. Eli onko väliä menikö taivaaseen vai ei.
- "Minkälaisen kohtalon saa hyvä mies ja hyvä nainen, ihminen joka on rakkauden ammattilainen". Toinen ammattilainen päätyy oikeasti ristille, ja toinen kuvannollisesti "ristiinnaulitaan", kun haukutaan huoraksi, ei anneta ihmis arvoa.
- jne. jne.
 

Yhteistyössä