Mistä kertoo teidän mielestänne Juice Leskisen biisi Rakkauden ammattilainen?

Hän on opetellut rakastamaan hän on vailla koulutusta
siksi arvostelijoissaan aiheuttaa pahennusta.
Ne häntä piikittelee mutta hän sen kestää kyllä
hän ei rakkautta tee hän pitää sitä yllä

Onko väliä sen hän minne menee yöksi
hän sai ammatiksi rakkauden mutta ei tee sitä työksi.
Minkälaisen kohtalon saa hyvä mies ja hyvä
nainen ihminen joka on rakkauden ammattilainen

Ihmissydän ajoittain kasvaa naavaa taikka kaarnaa
hän rakastaa vain vaan ei rakkautta saarnaa.
Terveellinen itsekkyys antaa viimeisenkin vaatteen
oppilaiden typeryys siitä tekee periaatteen

Onko väliä sen hän minne menee yöksi
hän sai ammatiksi rakkauden mutta ei tee sitä työksi.
Minkälaisen kohtalon saa hyvä mies ja hyvä
nainen ihminen joka on rakkauden ammattilainen

Rakkaus tekee katkeraa paatuneeseen omatuntoon
hän ihmistä satuttaa kun ihmisyyden hoitaa kuntoon.
Hän kantaa mukanaan kaiken julmuuden ja pilkan
saa naulat vuorollaan läpi ranteen läpi nilkan

Onko väliä sen hän minne menee yöksi
hän sai ammatiksi rakkauden mutta ei tee sitä työksi.
Minkälaisen kohtalon saa hyvä mies ja hyvä
nainen ihminen joka on rakkauden ammattilainen
 
vieras
Mun mielestä se on myös Jeesuksesta. Pinnallisesti ajateltunahan moni mieltää, että se kertoo jostain prostituoidusta, mutta pointtina siinä kai on se, että Jeesusta voi näin radikaalisti verrata vaikka prostituoituun siinä, että hänkin on rakkauden ammattilainen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
En ollut tullut tuota ajatelleeksi. Mutta en yleensäkään kauheasti analysoi kappaleiden sanoituksia, paitsi nyt noita kantrikappaleita, joihin olen ihan hullaantunut :D
Ai minä en olekaan ainoa? Jos kaipaat hyvää kantrilyriikkaa, eikä mitään kaupallista sontaa, niin kuuntele Townes van Zandtia. Uskomattoman kauniita biisejä.
 
Ihmemaan Liisa
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Sain siis kaverin kanssa kunnon väittelyn aikaan, kun se ei ollenkaan tajunnut miun näkökulmaa: musta toi biisi kertoo aivan selvästi Jeesuksesta.
Mielenkiintoinen tulkinta :) En ole koskaan tullutkaan ajatelleeksi. Olen aina ajatellut, että kertoo prostituodusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai minä en olekaan ainoa? Jos kaipaat hyvää kantrilyriikkaa, eikä mitään kaupallista sontaa, niin kuuntele Townes van Zandtia. Uskomattoman kauniita biisejä.
Minä taidan just nyt kaivata tuota kaupallista sontaa, kun niin naurattaa nuo sanoitukset. Kuuntelen utahilaista kanavaa, kun sieltä tuli parhaat kissanvingutukset reissulla :D Kyllä minä ymmärrän, että on hyvää kantria ja sitten tätä hömppää :)

ap, anteeksi rönsyily!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai minä en olekaan ainoa? Jos kaipaat hyvää kantrilyriikkaa, eikä mitään kaupallista sontaa, niin kuuntele Townes van Zandtia. Uskomattoman kauniita biisejä.
Minä taidan just nyt kaivata tuota kaupallista sontaa, kun niin naurattaa nuo sanoitukset. Kuuntelen utahilaista kanavaa, kun sieltä tuli parhaat kissanvingutukset reissulla :D Kyllä minä ymmärrän, että on hyvää kantria ja sitten tätä hömppää :)
Ahaa, luulin että olit innostunut siitä oikeasta kantrista :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai minä en olekaan ainoa? Jos kaipaat hyvää kantrilyriikkaa, eikä mitään kaupallista sontaa, niin kuuntele Townes van Zandtia. Uskomattoman kauniita biisejä.
Minä taidan just nyt kaivata tuota kaupallista sontaa, kun niin naurattaa nuo sanoitukset. Kuuntelen utahilaista kanavaa, kun sieltä tuli parhaat kissanvingutukset reissulla :D Kyllä minä ymmärrän, että on hyvää kantria ja sitten tätä hömppää :)

ap, anteeksi rönsyily!
Hih, ei haittaa :).
 
Mie tykkään kauheesti ajatella just kappaleiden sanoja, monesti mietin mitä niiden takana on.

Tosta biisistä aattelin ensin että kertoo maksullisesta naisesta, mut nyt kun tarkemmin miettii niin tosiaan voi kertoa Jeesuksestakin.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja määä:
Jeesus-metaforiahan siinä käytetään, mutta ehkäpä takana on muutakin.
näin mäkin sen miellän. en kyllä oikeastaan ajattele sen kertovan millään lailla prostituoidusta, vaan lähinnä ihmisestä, joka "jakaa rakkauttaan" ihan ilmaiseksi ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Fakta juttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Prostituoidusta

Juice itse sanoi jossain haastattelussa ettei kysessä ole prostituoitu.
Jos Juice sanoisi, että kyse on prostituoidusta ja that's it, niin laulusta menisi tulkitsemisen ilo (vaikka hänellä itsellä olisi ollut sellainenkin ajatus). Minusta prostituoitu on ensinnä mieleen tuleva tulkinta, mutta eihän sen tarvitse olla ainut.
Musta tuossa tekstissä on paljon sellaista, mikä ei täsmää prostituoituun kovinkaan hyvin... puhutaan esim. oppilaista ja siitä, että rakastaminen ei ole henkilölle työtä vaikka ammatti onkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Musta tuossa tekstissä on paljon sellaista, mikä ei täsmää prostituoituun kovinkaan hyvin... puhutaan esim. oppilaista ja siitä, että rakastaminen ei ole henkilölle työtä vaikka ammatti onkin.
hän sai ammatiksi rakkauden mutta ei tee sitä työksi.

Niin, tosiaan, voihan sen ajatella noinkin, että ei (tehdä työksi). Olen jotenkin ajatellut sen niin, että vaikka tekeekin ammatikseen, ei pidä sitä raskaana eli ei tee itselleen työlääksi vaan tekee mielellään.
Juu no totta joo noinkin... mutta entäs ne oppilaat?
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Musta tuossa tekstissä on paljon sellaista, mikä ei täsmää prostituoituun kovinkaan hyvin... puhutaan esim. oppilaista ja siitä, että rakastaminen ei ole henkilölle työtä vaikka ammatti onkin.
hän sai ammatiksi rakkauden mutta ei tee sitä työksi.

Niin, tosiaan, voihan sen ajatella noinkin, että ei (tehdä työksi). Olen jotenkin ajatellut sen niin, että vaikka tekeekin ammatikseen, ei pidä sitä raskaana eli ei tee itselleen työlääksi vaan tekee mielellään.
Juu no totta joo noinkin... mutta entäs ne oppilaat?
Ne on seksioppilaita
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
Juice itse totesi, että laulu kertoo jeesuksesta.
Ehkä se sitten kertoo. Hauskempaa tietysti on yrittää kaivaa siitä tulkintoja. Jeesus-teoriaa vastaan on puolestaan mielestäni tämä

ei rakkautta saarnaa.

Varmaan tarkoituksella tuossa on tulkittavissa ainakin nuo molemmat vaihtoehdot ja muitakin.
Aivan. Mä en näe tuota saarnaamista ongelmaksi, koska sille on helposti löydettävissä kaksi merkitystä - tai sävyä - siis saarnaaminen sellaisena halolla päähän lyömisenä ja paatoksena sekä toisessa merkityksessä julistamisen synonyymina (neutraalisti).
 

Yhteistyössä