Mistä kaikesta olette valittaneet naapureillenne/tekisi mielenne valittaa?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"argh"
Koiran pahoinpitelyn äänistä valitin suoraan isännöitsijälle. Pelottavan oloinen tyyppi, en uskaltaisi sanoa päin naamaa mitään. Poliisit soitin kun koira oli päässyt karkaamaan rappuun lukitusta huoneistosta ja oli paskonut ympäri rappua. Lisäksi pitää railakkaita bileitä joka viikonloppu ja paiskoo ovia aamuyöstä kun lähtee töihin. Viimeksi joku vieraista oli pistänyt alaoven lasin rikki. Voi kun otettaisi jo huoneisto huostaan...

"vieras"
asuttiin aikoinaan luhtitalossa, meidän alapuolella asui perhe jossa oli yksi lapsi. Kerran keskellä yötä, kun mies sai pahan sappikohtauksen, hän kyytiä sairaalaan ootellessaan meni keittiönpöydän ääreen istumaan, veti tuolin lattiaa myöten.. ei kyllä kova ääni ees kuulunu kun oli muovimattoa lattiat. Niin tämä alakerran äijä sit töissä oli valittanu että kun meillä mölytään ja kolistellaan keskellä yötä (olivat siis samassa työpaikassa)! yhen ainoon kerran isäntä tuon joutu tekee kun oli niin kovat kivut, että sairaalaan piti lähtee. Ja sit kuulemma meillä mukamas klo 6 aamulla kans kolisteltiin ja hypittiin jne. Eipä tuossa muuta mutta ykskää pää ei ollu vielä hereillä tuoho aikaa aamusta "hyppimässä" koskaa sinä aikana mitä siinä kämpässä asuttii. Kait se sit kuulosti hyppimiseltä ku vessassa kävi joskus yöllä, mikä on tietysti kauhee rikos. Ihmeen tarkkaan ne jouti siellä alakerrassa kirjaamaa ylös että mitä tapahtuu naapurissa ja mihin aikaan :D Varmaa oli lasi katossa kiinni. Se oli semmonen n.30v pariskunta, maalta muuttaneita.. mut heillä ei sitte kestäny korvat sitä "kamalaa" meteliä. Olis ollu parempi mennä varmaan takas sinne korpeen, ni ei noi elämisen äänet häirittis niin paljon :D
Ja tässä nykysessä (okt), jokunen viikko sit huusin naapurin juopolle joka tuli umpikännissä kyseleen taksia, kännykkä käsissä tänne.. että olis paras tästä lähtien pysyä poissa täältä, tai soitan poliisit. Se on semmonen tapaus että saattaa pitkään kuleksia tässä pihamaalla huvikseen. On tehny sen monta kertaa ennenki, ja ihan täysin peltikiinni. Kerran tuli aamusella aikaseen jopa suoraan sisälle kun ovi ei ollu lukossa :X Kiva siinä sit kun lapset tuommosta joutuu kattelee, ei sillä että niitä pumpulissa kasvatettais. Mutta kyllä se varmaan pelottaa kun yks peltikiinni sönköttää siinä. Kaiken lisäks kun ajoin sen pois täältä, ni mennessään tuolla päätti tyhjentää rakkonsa, melkein meidän polttopuupinoon :S Oikein ihq tyyppi.

"vieras"
Asuin kt:ssa ja yläkertaan muutti legioona somaleita pieneen yksiöön. Rummutus ja kälätys alkoi yleensä iltauutisten jälkeen ja jatkui aamuyön tunneille. Itse opiskelin viimeistä vuotta, oli loppukokeita, päättötyötä jne. Kyllästyttyäni tähän otin kookkaan uros rottweilerini mukaan itseäni tehostaakseni ja kerroin heille ystävällisellä mutta narisevalla äänellä väsyneesti taloyhtiönjärjestyssääntöjä jne. Yllätyksekseni yhteydenotot afrikkaan loppui (siltä se ainakin kuulosti) ja rauha palasi taloyhtiöömme. Jäin vain ihmettelemään ettei tähän oltu aiemmin saatu mtn muutosta, oliko naapurit hiljaa kärsineet.

Myöhemmin toisaalla erehdyin asumaan taloon jossa asui n. 99% eläkeläisiä...ja mummuilla riitti tekemistä kun piti kirjaa mun menemisistä ja tulemisista. Yläkertalainen oli antanu seinänaapurille tehtävän tarkkailla mun liikkumiset kun näki asuntoni ovelle ja talon ulko-ovelle!? Kylmän viileesti kävin yks yö rasvaamassa ovisilmän. Sittenhän ne sekasin meni kun leikkautin pitkät tummat hiukset lyhyiksi ja blondasin vielä ja käytin vaihtelevasti piilolinssejä rillien ohella pukeutuen välillä verkkareihin, jakkupukuun jne. Seinänaapuri ihan ääneen avautu kun hän ei tiedä enää kuka täs asuu, totesin et minähän se, ihan kokoajan.

Nykyään asun perheeni kanssa keskisuuren kaupungin omakotitaloghetossa ja naapuriimme on siunaantunut yksi fakiiri joka on ottanut keskiverto suomalaisen lapsiperheemme koiralla täydennettynä silmätikukseen. Pihassamme kasvaa voikukkia ja autokin saattaa olla vinoon pysäköity puhumattakaan väärintehdyistä lumitöistä. Eu:n pitäisi kehitellä tasokoe omakotitaloasujiksi halajaville...

Kiitos kun jaksoit lukea eepokseni perjantain kunniaksi ;)

Valitin yhdestä seinänaapurista joka teki kevätsiivouksen(omin sanoin)klo 4 yöllä heittämällä koko omaisuutensa huonekaluja myöten ikkunasta pihalle.

Yhdestä tein valituksen kun uudenvuoden yönä heitteli jotain miniraketteja ihmisten parvekkeille ja yhteisiin varastotiloihin.

Naapurin kakaroille olen valittanut kun ovat rikkoneet meidän pihasta tavaraa.

Yksi naapuri valitti mulle etukäteen siitä jos mun koira tulevaisuudessa aikoo haukkua öisin ja jos se aikoo sitten joskus haukkua öisin niin jos hän siihen ehkä tulee sitten heräämään. Totesin sille että todennäköisempään niiden yörauhaan luulisi vaikuttavan heidän omat lähes jokaöiset turpakäräjät, huonekalujen heittely parvekkeelta ja kohta syntyvä vauva. Toisin kun mun koira joka ei siis haukkunut(eikä alkanut haukkumaan)öisin.

"..."
Tekisi mieli valittaa naapurin isokokoisista koirista, jotka ovat pihalla irti ja aiheuttavat vaaratilanteita mm juoksemalla lasten päälle/pyörän ja auton eteen.
Naapurit antavat koirien paskoa myös toisten pihaan/pihatielle (siis keskelle tietä), eivätkä kerää läjiä.
Toisen naapurin kissa paskoo kasvihuoneen/kukkapenkit/hiekkalaatikon, eikä sekään hauskaa ole.
Eläinvihaaja en ole, niitä löytyy itseltäkin. Ne ulkoilevat tosin vain valvottuna.

Valittamaan ei viitsisi alkaa naapurisovun takia.

tyttäreni oli vajaan vuoden, kun alakerran äijä huudatti Kaija Koota tuntitolkulla ja joskus
kymmenen pintaan miula meni hermot. ääni kuului selvästi, kuin stereot olisivat olleet makuuhuoneessamme ja
tyttö ei tietenkään malttanut nukahtaa kun ihmetteli asiaa. menin yöpuvussa paukuttamaan ovea ja kun ei avannut, soitin poliisit. muuten en ole valituksia tehnyt, vaikka täällä asuukin melkoisen outoa porukkaa..
kerran yläkerrasta kuului selvää pöllön huhuilua tuntitolkulla ja kerran taas alakerran juoppo äijä
(siis eri henkilö kuin tämä Kaijan fani) sai ilmeisesti jonkun juoppuhulluus-kohtauksen, kuului melko hyvin sänkyymme.. oli muuten pelottavan kuuloista, kun ensin huudetaan "AAARGHT!" ja sitten kuuluu "perkele" perkele!" ja kohta taas suoraa huutoa sekä omituista epäselvää mölinää. kyllä mietin, että tarvitaanko siellä manaajaa vai ambulanssia vai mitä?
itse taas sain vanhassa asunnossani alakerran akan kimppuun milloin mistäkin, kukaan muu ei ikinä miusta valittanut. aloin ahdistua, kun kyseinen eukko oli päivittäin oveni takia ja urputti kaikesta mahdollisesta. kuuli ääniä silloinkin, kun olin viikonlopun reissussa..

"mie"
Olen valittanut
-naapurin kissasta joka käy miedän terassilla sotkemassa ja käyttää hiekkalaatikkoa käymälänä
-Naapuritaloyhtiön asukkaat ja vieraat jättää autonsa tohon tielle niin ettei meidän pihaan pääse Smarttia isommalla autolla eikä roskisautot hae roskia kun eivät pääse perille.

Meille on valitettu
-kerrostalossa , mun korkkareista kuuluu rapussa liian kova ääni.
-rivarissa , ollaan liian paljon omalla pihalla se häiritsee naapuria ehdotti jonkinlaista vuorojärjestelyä ettei oltaisi pihalla yhtäaikaa.
-edellinen valitti samoin että meidän lapset on liian usein yhteisellä pihalla voitais tehdä vuorot (Kaikkien muiden lapset osasivat leikkiä ilman riitoja )

"vieras"
oli varmaan onnellinen kun pääsi teistä, melkoiselta kyttääjältä vaikutat jos 6 vuotta vahtinut naapurin vieraita.
Joo, enhän mä muuta tehnytkään kun kyttäsin sälekaihtimien raosta heidän vieraita :D

Voin kertoa, että tunne on kyllä molemminpuolinen. Muiden naapureiden kanssa ei ollut koskaan mitään sanomista, eikä ole uusien naapureidenkaan kanssa. Ex-naapureilla sen sijaan on kuulemma huonot välit muihinkin naapureihin, että ehkä vika oli jossain muualla kun meissä ;)

Yhteistyössä